T
Tuğçe İçözü
Misafir
2015 yılında Türkiye'deki kitap okuma alışkanlıklarını dönüştürmek üzere bir e-posta bülteni olarak yola çıkan Biryudumkitap'ın yüz binlerce kullanıcıya ulaştığını sizlere aktarmıştık. Girişimin 2020 yılının başında sesli kitap özetleri ve hikayeler sunan mobil uygulamasını da tanıttığını hatırlatalım. Ayrıca girişim, 2021 yılında APY Ventures ve Teknasyon'dan aldığı 4 milyon TL yatırım ile Fabula adıyla yurt dışında da faaliyet göstermeye başlamıştı.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Fabula, geçtiğimiz 2 yılda gelir bazında 8 kat büyüme gösterdi. Kullanıcı tabanını yüzde 85'i iOS, yüzde 15'i Android kullanıcısı olarak konumlanıyor.
Girişimin kullanıcı kitlesinin yüzde 55'i kadın ve yüzde 45'i erkek. Kullanıcı kitlesinin büyük bir kısmını 25-34 yaş grubu oluşturuyor.
Platformda en popüler kategoriler, 653 bin 247 ile Kişisel Gelişim, 310 bin 874 ile Motivasyon, 272 bin 45 ile Girişimcilik, 244 bin 72 ile Düşünce ve Felsefe, 213 bin 749 ile Psikoloji oldu.
Türkiye'de en popüler öyküler arasında Sabahattin Ali'nin Bir Aşk Masalı ve Kırlangıçlar, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Adem'le Havva öyküleri yer alırken, Stefan Zweig'ın Ay Işığı Sokağı ve Bir Kalbin Çöküşü öyküleri de listede kendine yer buldu.
Tüm dillerde en popüler kitap özetleri, Prokrastıneyşın, 3 Dakika Kuralı, Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Homo Sapiens ve Savaş Sanatı oldu.
Türkiye'de en popüler kitap özetleri ise Bir Ömür Nasıl Yaşanır, İnsan Nedir?, Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, İyi Hissetmek ve Beyaz Zambaklar Ülkesinde oldu.
Fabula'da toplam 96 bin 10 saat içerik dinlenirken, 143 bin 365 içerik telefonlara indirildi.
Tek günde 1386 içeriğin bitirildiği gün 19 Eylül 2023 oldu. En çok etkileşimde bulunan kullanıcı ise 874 farkı kitap özeti ve öykü dinleyerek 182 saat 44 dakika 11 saniye boyunca dinleme yaptı.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Türkiye'de kitap okumaya ayrılan süre günde 1 dakika olarak öne çıkarken, Fabula üyelerinin uygulamadaki ortalama süresi günde 10.6 dakika oldu.
Bu arada İnteraktif hikâyeler adlı özellikle Fabula, 5 dilde ve 100 ülkede yayına alacakları her seferde başka bir sonla bitebilecek hikâyelerle akışını kullanıcıların belirleyeceği yeni nesil bir okuma ve dinleme deneyimi sunacak.
Eğlendirici ve eğitici sesli içeriklerin bulunduğu uygulamanın Türkiye'deki adı da Fabula oldu. Daha önce e-posta kutularına pasajlar gönderen Biryudumkitap ise eski hâline dönerek, Fabula'nın desteklediği bir KSS olarak hayatına devam edecek.
Geçtiğimiz yıl İspanyolca ve Portekizce konuşan ülkelere giriş yaparak büyüme sağlayan girişim; yeni içerik tipleri, B2B entegrasyonları ve "interaktif hikâyeler" ile 2024'te 10 kat büyümeyi hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi
Yüzde 806 büyüme
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Fabula, geçtiğimiz 2 yılda gelir bazında 8 kat büyüme gösterdi. Kullanıcı tabanını yüzde 85'i iOS, yüzde 15'i Android kullanıcısı olarak konumlanıyor.
Girişimin kullanıcı kitlesinin yüzde 55'i kadın ve yüzde 45'i erkek. Kullanıcı kitlesinin büyük bir kısmını 25-34 yaş grubu oluşturuyor.
Platformda en popüler kategoriler, 653 bin 247 ile Kişisel Gelişim, 310 bin 874 ile Motivasyon, 272 bin 45 ile Girişimcilik, 244 bin 72 ile Düşünce ve Felsefe, 213 bin 749 ile Psikoloji oldu.
Türkiye'de en popüler öyküler arasında Sabahattin Ali'nin Bir Aşk Masalı ve Kırlangıçlar, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Adem'le Havva öyküleri yer alırken, Stefan Zweig'ın Ay Işığı Sokağı ve Bir Kalbin Çöküşü öyküleri de listede kendine yer buldu.
Tüm dillerde en popüler kitap özetleri, Prokrastıneyşın, 3 Dakika Kuralı, Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Homo Sapiens ve Savaş Sanatı oldu.
Türkiye'de en popüler kitap özetleri ise Bir Ömür Nasıl Yaşanır, İnsan Nedir?, Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, İyi Hissetmek ve Beyaz Zambaklar Ülkesinde oldu.
Fabula'da toplam 96 bin 10 saat içerik dinlenirken, 143 bin 365 içerik telefonlara indirildi.
Tek günde 1386 içeriğin bitirildiği gün 19 Eylül 2023 oldu. En çok etkileşimde bulunan kullanıcı ise 874 farkı kitap özeti ve öykü dinleyerek 182 saat 44 dakika 11 saniye boyunca dinleme yaptı.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Türkiye'de kitap okumaya ayrılan süre günde 1 dakika olarak öne çıkarken, Fabula üyelerinin uygulamadaki ortalama süresi günde 10.6 dakika oldu.
Bu arada İnteraktif hikâyeler adlı özellikle Fabula, 5 dilde ve 100 ülkede yayına alacakları her seferde başka bir sonla bitebilecek hikâyelerle akışını kullanıcıların belirleyeceği yeni nesil bir okuma ve dinleme deneyimi sunacak.
Eğlendirici ve eğitici sesli içeriklerin bulunduğu uygulamanın Türkiye'deki adı da Fabula oldu. Daha önce e-posta kutularına pasajlar gönderen Biryudumkitap ise eski hâline dönerek, Fabula'nın desteklediği bir KSS olarak hayatına devam edecek.
Geçtiğimiz yıl İspanyolca ve Portekizce konuşan ülkelere giriş yaparak büyüme sağlayan girişim; yeni içerik tipleri, B2B entegrasyonları ve "interaktif hikâyeler" ile 2024'te 10 kat büyümeyi hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi