T
Tuğçe İçözü
Misafir
Amazon ve Snap artırılmış gerçeklik destekli alışveriş kapsamında yeni bir iş birliğine imza attı. Sana ürün denemeye (Virtual Try-on)odaklanan bu yeni iş birliği sayesinde, kullanıcılar Snap'te denedikleri ürünü Amazon'da satın alabiliyor.
Amazon Fashion çatısı altında gerçekleşen iş birliği kapsamında Maui Jim, Persol, Oakley, Ray-Ban ve Costa Del Mar gibi markalar AR sanal ürün deneme deneyimi ile buluşuyor. Bu kapsamda Snapchat'in günlük 363 milyon aktif kullanıcısının ürünleri kolayca deneyimleyebildiğini belirtelim.
Amazon söz konusu deneyimi oluşturmak için Snap’in Lens Web Builder aracından faydalandı. Amazon’un mevcut 3D modellerini Artırılmış gerçeklik filtrelerine dönüştüren araç, bu alanda çalışmak isteyen markalar için önemli bir çözüm sunuyor. Ayrıca eğer gözlüklerin stoklarının tükenmesi halinde AR filtreleri otomatik olarak güncelleniyor.
Amazon'un AR alışveriş deneyimine erişmek isteyen kullanıcıların @amazonfashion hesabındaki filtreleri incelemesi yeterli. Ayrıca Snap’in Lens Explorer sekmesi üzerinden “Dress-Up” özelliğini kullanarak AR alışveriş deneyimini yaşamak mümkün. Böylece ekranın alt kısmında bulunan alana dokunarak sevdiğiniz ürünü alabiliyorsunuz.
Hatırlarsanız bu Amazon'un ilk AR alışveriş deneyimi değil. Şirket Haziran ayında ayakkabılar için sanal ürün deneme özelliği ile AR alışverişe adım attı. Amazon Fashion Başkanı Müge Erdirik Doğan'ın aktardığına göre, milyonlarca kullanıcı Amazon’un AR alışveriş teknolojisinden faydalanıyor. Şirket, Snap ile kurdukları iş ortaklığının ise henüz ilk adımını atmış olduklarını dile getiriyor. Snap'in yakon zamanda NFT'leri AR ile bir araya getirmek üzere harekete geçtiğini düşünürsek, Amazon'un da Snap ortaklığıyla AR alışverişe NFT katmanı ekleyebileceğini söyleyebiliriz.
Bu arada Snap'te Amazon Fashion'ın yanı sıra AR alışveriş deneyimi inşa eden markalar arasında MAC, Ulta Beauty, American Eagle, Puma, Chanel, Walmart, LVMH, optik markaları Goodr ve Zenni Optic yer alıyor. E-ticaretin AR, dijital ikizler ve sanal ürün deneme ile yeniden şekillenmesi beklenirken, e-ticaret şirketlerinin sanal ürün deneme ile değişen müşteri deneyimini mercek altına almasında fayda var.
Kaynak : Webrazzi
Amazon Fashion çatısı altında gerçekleşen iş birliği kapsamında Maui Jim, Persol, Oakley, Ray-Ban ve Costa Del Mar gibi markalar AR sanal ürün deneme deneyimi ile buluşuyor. Bu kapsamda Snapchat'in günlük 363 milyon aktif kullanıcısının ürünleri kolayca deneyimleyebildiğini belirtelim.
Amazon söz konusu deneyimi oluşturmak için Snap’in Lens Web Builder aracından faydalandı. Amazon’un mevcut 3D modellerini Artırılmış gerçeklik filtrelerine dönüştüren araç, bu alanda çalışmak isteyen markalar için önemli bir çözüm sunuyor. Ayrıca eğer gözlüklerin stoklarının tükenmesi halinde AR filtreleri otomatik olarak güncelleniyor.
Amazon'un AR alışveriş deneyimine erişmek isteyen kullanıcıların @amazonfashion hesabındaki filtreleri incelemesi yeterli. Ayrıca Snap’in Lens Explorer sekmesi üzerinden “Dress-Up” özelliğini kullanarak AR alışveriş deneyimini yaşamak mümkün. Böylece ekranın alt kısmında bulunan alana dokunarak sevdiğiniz ürünü alabiliyorsunuz.
Hatırlarsanız bu Amazon'un ilk AR alışveriş deneyimi değil. Şirket Haziran ayında ayakkabılar için sanal ürün deneme özelliği ile AR alışverişe adım attı. Amazon Fashion Başkanı Müge Erdirik Doğan'ın aktardığına göre, milyonlarca kullanıcı Amazon’un AR alışveriş teknolojisinden faydalanıyor. Şirket, Snap ile kurdukları iş ortaklığının ise henüz ilk adımını atmış olduklarını dile getiriyor. Snap'in yakon zamanda NFT'leri AR ile bir araya getirmek üzere harekete geçtiğini düşünürsek, Amazon'un da Snap ortaklığıyla AR alışverişe NFT katmanı ekleyebileceğini söyleyebiliriz.
Bu arada Snap'te Amazon Fashion'ın yanı sıra AR alışveriş deneyimi inşa eden markalar arasında MAC, Ulta Beauty, American Eagle, Puma, Chanel, Walmart, LVMH, optik markaları Goodr ve Zenni Optic yer alıyor. E-ticaretin AR, dijital ikizler ve sanal ürün deneme ile yeniden şekillenmesi beklenirken, e-ticaret şirketlerinin sanal ürün deneme ile değişen müşteri deneyimini mercek altına almasında fayda var.
Kaynak : Webrazzi