T
Tuğçe İçözü
Misafir
Tohumları 2019 yılında atılan Wope, resmi olarak 2022 yılında hayata geçti. Wope, SEO danışmanları için ölçümleme hizmeti sunuyor. Bu sayede, girişimin müşterileri Google Analytics benzeri bir deneyim yaşayabiliyor ve SEO performanslarını etkin bir şekilde analiz edebiliyor.
Girişimin amacı Google Search Console gibi ürünlerden farklı olarak, kullanıcılar için önemli olan anahtar kelimeleri yakın markaja almak. Girişim bunun yanı sıra ürün üzerinden raporlamalar elde etmenizi sağlayabilmeyi amaçlıyor.
Kurucu ortağı Yiğit Konur ürünün alt yapısı hakkında şunları söylüyor:
Girişim, şu anda 14 kişilik bir ekibe sahip. Bununla beraber kurucular, 2022 yılında yeni bir döneme giriş yaparak ekibi genişletme ve ürünü daha da geliştirme kararı aldı. Bu dönüm noktasında girişimin CTO'su Iren Saltalı'nın büyük destek sağladığı ve ürününün altyapısını inşa etmek için çok emek verdiği belirtiliyor.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Wope, şu anda güncel olarak 5 bin dolar aylık tekrarlanan gelire (MRR) doğru ilerliyor. Bununla beraber girişimin 50'ye yakın müşterisi bulunuyor. Yakın zamanda Product Hunt'ta lansman gerçekleştiren Wope, günü ikinci olarak bitirirken ayın 'Pazarlama Ürünü' seçildi.
Girişimin rakipleri arasında büyük veri şirketleri Ahrefs ve SEMRush gibi isimler bulunuyor. Ancak, Wope doğrudan SEO pazarında 'veri değil içgörü (insight) sağlamaya' odaklanıyor. Şirketin bu alanda fark yaratmaya çalıştığını söyleyebiliriz. Rakiplerin pek çoğu yıllardır sektörde bulunan saygıdeğer isimler ve SEMrush ve Similarweb gibi bazıları NYC borsasına da açıldı. Öte yandan rakiplerin temel odakları danışmanları veriyle beslemek. Wope'un ana vizyonu ise AI tabanlı bir pazarlama danışmanlığı hizmeti yaratabilmek. Girişim, bunun için yavaş yavaş modellerini geliştiriyor. Konur, süreci şöyle aktarıyor:
Şirketin vizyonu, pazarlama alanındaki görevleri uçtan uca otomatikleştiren bir yapay zeka agent'ı yaratmak. Ekip, bunun için gerekli altyapıyı inşaa etmek için sürece rank tracker ile başladığını belirtiyor. Paylaşılan bilgilere göre; bu kapsamda Wope, yakında içerik asistanı ile karşımızda olacak. Son aşamada ise ekip, uçtan uca pazarlama görevlerinin en az yarısını otomatize eden bir yapay zeka şirketi olmak istiyor.
Şirketin amacı bu alanda çalışan insanların kendi yaratıcılıklarını daha fazla ön plana çıkarabilecekleri alanlara odaklanmaları için yapay zekayı etkin bir şekilde kullanmak.
Wope buna ek olarak yeni danışmanlık modülünde, sanki karşılarında bir danışman varmış gibi belirli görevler üzerinden onlarla konuşabilecekleri bir yapı tasarladı. Wope bunu da yakın tarihte yayına almayı planlıyor.
Girişimin gelir modeli tamamen aylık abonelik sistemi üzerine odaklanıyor. Wope'un ilk ürünü olan rank tracker, 100 anahtar kelime takibi için 7 dolar gibi bir fiyattan başlıyor ancak, 250 bin kelime takip eden müşteri adayları da mevcut. Fiyat tamamen takip edilen anahtar kelime sayısına bağlı olarak değişiyor, yakın zamanda yeni gelecek modeller için de farklı fiyatlamalar gündemde olacak. Ancak hepsindeki taban klasik SaaS fiyatlaması modelinde. Wope, yakın gelecekte yatırım turuna çıkmayı de planlıyor.
Kaynak : Webrazzi
Girişimin amacı Google Search Console gibi ürünlerden farklı olarak, kullanıcılar için önemli olan anahtar kelimeleri yakın markaja almak. Girişim bunun yanı sıra ürün üzerinden raporlamalar elde etmenizi sağlayabilmeyi amaçlıyor.
Kurucu ortağı Yiğit Konur ürünün alt yapısı hakkında şunları söylüyor:
Ürünümüzü beta aşamasına getirmek oldukça zaman aldı ve emek istedi. Fakat sonuçta, güçlü bir altyapı oluşturmayı başardık. Altyapıyı AWS üzerinde, Golang kullanarak geliştirdik. Bu sayede kullanıcılarımıza daha hızlı ve güvenilir bir deneyim sunabiliyoruz. Ön tarafta Vue3 kullanıyoruz, tüm tasarım sistemi ve komponentler bizim takımımız tarafından oluşturuldu.
Pek çok yerde AI kullanıyoruz, öncelikle bu keyword'lerden gelen trafikleri tahmin eden CTR modeli, ya da veriyi grupladığınızda kullandığınız AI gibi şeylerin hepsini içeride kendimiz ürettik. Ben de şirkette AI'ın başındayım ve aktif olarak kod geliştiriyorum arkadaşlarımla beraber.
Girişim, şu anda 14 kişilik bir ekibe sahip. Bununla beraber kurucular, 2022 yılında yeni bir döneme giriş yaparak ekibi genişletme ve ürünü daha da geliştirme kararı aldı. Bu dönüm noktasında girişimin CTO'su Iren Saltalı'nın büyük destek sağladığı ve ürününün altyapısını inşa etmek için çok emek verdiği belirtiliyor.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Wope, şu anda güncel olarak 5 bin dolar aylık tekrarlanan gelire (MRR) doğru ilerliyor. Bununla beraber girişimin 50'ye yakın müşterisi bulunuyor. Yakın zamanda Product Hunt'ta lansman gerçekleştiren Wope, günü ikinci olarak bitirirken ayın 'Pazarlama Ürünü' seçildi.
Girişimin rakipleri arasında büyük veri şirketleri Ahrefs ve SEMRush gibi isimler bulunuyor. Ancak, Wope doğrudan SEO pazarında 'veri değil içgörü (insight) sağlamaya' odaklanıyor. Şirketin bu alanda fark yaratmaya çalıştığını söyleyebiliriz. Rakiplerin pek çoğu yıllardır sektörde bulunan saygıdeğer isimler ve SEMrush ve Similarweb gibi bazıları NYC borsasına da açıldı. Öte yandan rakiplerin temel odakları danışmanları veriyle beslemek. Wope'un ana vizyonu ise AI tabanlı bir pazarlama danışmanlığı hizmeti yaratabilmek. Girişim, bunun için yavaş yavaş modellerini geliştiriyor. Konur, süreci şöyle aktarıyor:
Şu an 'Google Analytics of SEO' olmasını istediğimiz 'rank tracker' ürünümüz bu vizyonumuzun ilk parçası. Yakında da çok akıllı bir AI tabanlı içerik asistanımız yayına giriyor, özellikle 'long-form content' alanında çok fark yaratacağına inandığımız bir ürün. Tüm prompt engineering süreçlerinde ben de bizzat çalıştım takımdaki AI rolünü oynayan mühendis olarak. Bu alanda Jasper gibi yeni bir unicorn ile de rakip olacağımızı umuyorum bu ürünle beraber.
Şirketin vizyonu, pazarlama alanındaki görevleri uçtan uca otomatikleştiren bir yapay zeka agent'ı yaratmak. Ekip, bunun için gerekli altyapıyı inşaa etmek için sürece rank tracker ile başladığını belirtiyor. Paylaşılan bilgilere göre; bu kapsamda Wope, yakında içerik asistanı ile karşımızda olacak. Son aşamada ise ekip, uçtan uca pazarlama görevlerinin en az yarısını otomatize eden bir yapay zeka şirketi olmak istiyor.
Şirketin amacı bu alanda çalışan insanların kendi yaratıcılıklarını daha fazla ön plana çıkarabilecekleri alanlara odaklanmaları için yapay zekayı etkin bir şekilde kullanmak.
Wope buna ek olarak yeni danışmanlık modülünde, sanki karşılarında bir danışman varmış gibi belirli görevler üzerinden onlarla konuşabilecekleri bir yapı tasarladı. Wope bunu da yakın tarihte yayına almayı planlıyor.
Girişimin gelir modeli tamamen aylık abonelik sistemi üzerine odaklanıyor. Wope'un ilk ürünü olan rank tracker, 100 anahtar kelime takibi için 7 dolar gibi bir fiyattan başlıyor ancak, 250 bin kelime takip eden müşteri adayları da mevcut. Fiyat tamamen takip edilen anahtar kelime sayısına bağlı olarak değişiyor, yakın zamanda yeni gelecek modeller için de farklı fiyatlamalar gündemde olacak. Ancak hepsindeki taban klasik SaaS fiyatlaması modelinde. Wope, yakın gelecekte yatırım turuna çıkmayı de planlıyor.
Kaynak : Webrazzi