G
Gözde Ulukan
Misafir
Artık zaman çok değerli ve bu yüzden en ufak bir kaybın bile önüne geçmek, en önemli önceliklerimiz arasında yer almaya başladı. Aslında dijitalleşen dünya, hayatın hemen hemen her alanında zamandan tasarruf sağlamamıza yardımcı oluyor, bilhassa angarya işlerle kaybettiğimiz vakitleri kazanmamızı sağlıyor. Bir restoranda, kafede beklediğimiz süreler de buna dahil ve Beklemesen adlı yerli girişim tam da bu noktaya odaklanıyor.
Beklemesen, müşterilerin self-service hizmet veren kahve ve pastry işletmelerinde siparişlerini online olarak oluşturmalarına, ödemelerine ve hazırlanmış ürünlerini sıra beklemeden teslim almalarına olanak sağlayan bir pazar yeri olarak hizmet veriyor. Aralık 2020’de Süleyman Nebati, Murat Büyükekşi ve Hamdi Cem Karadaş tarafından “Yeni nesil Gel-Al” platformu olarak kurulan Beklemesen'in ekibi kurucu ortaklarla beraber 11 kişiden oluşuyor. Ekip kendi içinde pazarlama, müşteri hizmetleri, restoran ilişkileri ve teknik olarak 4’e ayrılıyor. Ekibin çoğunluğu restoran ve müşteri ilişkileri departmanlarında yoğunlaşıyor.
Beklemesen, Kasım 2020’de fikir aşamasındaydı, daha sonra aralık ayında şirket kuruldu ve böylelikle süreç de başlamış oldu. Ocak ayında MVP sürecini tamamladıktan sonra nisan ayında hem kullanıcı tarafındaki mobil uygulamasını hem de işletme tarafındaki portalını yayına aldı. Beklemesen'in geliştirilmesi sırasında hazır bir altyapı kullanılmadığını belirtelim. Beklemesen tamamen ekibin kendi içinde uçtan uca tasarlayıp hayata geçirdiği bir ürün oldu.
Beklemesen olarak kurulan pazar yeri modeli, aslında temmuz başı itibarıyla kullanıcılarla buluştu ancak kullanıcılara daha iyi ve sürdürülebilir bir deneyim yaşatma adına kahve ve pastry işletmeleriyle anlaşmalar tamamlandı ve mağaza kurulumlarına başlandı. 1 Temmuz itibarıyla İstanbul'da 140'tan fazla lokasyon ile ön anlaşma sağlayarak kurulumlara başlandı. Beklemsen, şu anda kurulumlarını tamamladığı lokasyonlarda aktif olarak hizmet vererek kullanıcıların zaman kazanmasını sağlıyor.
Beklemesen ekibi, kahve ve pastry alanlarında sektöre giriş yapmalarının nedenini yeme-içme sektörünün bu kısmında belli başlı şirketlerin kendi mobil uygulaması üzerinden bu yapıyı kullanması, ancak sektörde herhangi bir pazar yeri modelinin olmaması olarak açıklıyor.
Kullanıcıların zamanı verimli kullanması adına oluşturulan "Yeni Nesil Gel-Al" konseptiyle tüketiciyi yeni, rahat ve teknolojik bir tüketim alışkanlığı ile buluşturduklarını ifade eden Beklemesen, fırsat ve kampanyalarla beraber marka bazlı damga takibi özelliğinin mevcut olduğunun da altını çiziyor. Bu özellik sayesinde hem kullanıcılar kaybolan damga kartonları yüzünden kaybettiği bedava kahve haklarını Beklemesen uygulamasından yaptığı siparişlerde takip edebiliyor hem de kağıt israfı önlenmiş oluyor. Platform, işletme sahiplerine ise kendilerine tanımlanan web portalda Beklemesen özelinde yapılan siparişlerin finansal ve operasyonel analizine erişip işletmesini elde edilen veriler ışığında geliştirmesine olanak sağlıyor.
Henüz bir yatırım almayan Beklemesen'in gelir modeli ise temel olarak kendileri üzerimizden yapılan işlemlerden aldığı komisyon bedeli üzerine kurulu. Yani son kullanıcıya herhangi bir ücret yansıtılmıyor, bununla beraber uygulama üzerindeki fiyatlar işletmelerin perakende satış fiyatları ile aynı olduğu için kullanıcı için gizli bir ek maliyet de olmuyor.
Beklemesen, kısa vadede, kahve ve pastry işletmeleri pazarında dikeyini büyüterek kitlesini genişletmeyi ve farklı şehirlere açılmayı hedefliyor. Daha sonra ise yatay büyümeyle self servis yeme-içme sektörünün farklı kollarına erişmeyi hedefliyor. Şirket, yeni bir tüketici alışkanlığı oluşturarak öncelikle ülkemizde "gel-al" denilince akla gelen ilk isim olmayı ve sonrasında ise iş modelini yurt dışına açarak global bir marka olmayı istiyor.
Beklemesen'i App Store'dan, Google Play Store'dan ve App Gallery'den indirebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi
Beklemesen, ilk etapta kahve ve pastry işletmelerini odağına alıyor
Beklemesen, müşterilerin self-service hizmet veren kahve ve pastry işletmelerinde siparişlerini online olarak oluşturmalarına, ödemelerine ve hazırlanmış ürünlerini sıra beklemeden teslim almalarına olanak sağlayan bir pazar yeri olarak hizmet veriyor. Aralık 2020’de Süleyman Nebati, Murat Büyükekşi ve Hamdi Cem Karadaş tarafından “Yeni nesil Gel-Al” platformu olarak kurulan Beklemesen'in ekibi kurucu ortaklarla beraber 11 kişiden oluşuyor. Ekip kendi içinde pazarlama, müşteri hizmetleri, restoran ilişkileri ve teknik olarak 4’e ayrılıyor. Ekibin çoğunluğu restoran ve müşteri ilişkileri departmanlarında yoğunlaşıyor.
Beklemesen, Kasım 2020’de fikir aşamasındaydı, daha sonra aralık ayında şirket kuruldu ve böylelikle süreç de başlamış oldu. Ocak ayında MVP sürecini tamamladıktan sonra nisan ayında hem kullanıcı tarafındaki mobil uygulamasını hem de işletme tarafındaki portalını yayına aldı. Beklemesen'in geliştirilmesi sırasında hazır bir altyapı kullanılmadığını belirtelim. Beklemesen tamamen ekibin kendi içinde uçtan uca tasarlayıp hayata geçirdiği bir ürün oldu.
İstanbul'da 140'tan fazla lokasyonda hizmet veriyor
Beklemesen olarak kurulan pazar yeri modeli, aslında temmuz başı itibarıyla kullanıcılarla buluştu ancak kullanıcılara daha iyi ve sürdürülebilir bir deneyim yaşatma adına kahve ve pastry işletmeleriyle anlaşmalar tamamlandı ve mağaza kurulumlarına başlandı. 1 Temmuz itibarıyla İstanbul'da 140'tan fazla lokasyon ile ön anlaşma sağlayarak kurulumlara başlandı. Beklemsen, şu anda kurulumlarını tamamladığı lokasyonlarda aktif olarak hizmet vererek kullanıcıların zaman kazanmasını sağlıyor.
Beklemesen ekibi, kahve ve pastry alanlarında sektöre giriş yapmalarının nedenini yeme-içme sektörünün bu kısmında belli başlı şirketlerin kendi mobil uygulaması üzerinden bu yapıyı kullanması, ancak sektörde herhangi bir pazar yeri modelinin olmaması olarak açıklıyor.
"Yeni Nesil Gel-Al" konsepti
Kullanıcıların zamanı verimli kullanması adına oluşturulan "Yeni Nesil Gel-Al" konseptiyle tüketiciyi yeni, rahat ve teknolojik bir tüketim alışkanlığı ile buluşturduklarını ifade eden Beklemesen, fırsat ve kampanyalarla beraber marka bazlı damga takibi özelliğinin mevcut olduğunun da altını çiziyor. Bu özellik sayesinde hem kullanıcılar kaybolan damga kartonları yüzünden kaybettiği bedava kahve haklarını Beklemesen uygulamasından yaptığı siparişlerde takip edebiliyor hem de kağıt israfı önlenmiş oluyor. Platform, işletme sahiplerine ise kendilerine tanımlanan web portalda Beklemesen özelinde yapılan siparişlerin finansal ve operasyonel analizine erişip işletmesini elde edilen veriler ışığında geliştirmesine olanak sağlıyor.
Gelir modeli, komisyon bedeli üzerine kurulu
Henüz bir yatırım almayan Beklemesen'in gelir modeli ise temel olarak kendileri üzerimizden yapılan işlemlerden aldığı komisyon bedeli üzerine kurulu. Yani son kullanıcıya herhangi bir ücret yansıtılmıyor, bununla beraber uygulama üzerindeki fiyatlar işletmelerin perakende satış fiyatları ile aynı olduğu için kullanıcı için gizli bir ek maliyet de olmuyor.
Beklemesen, kısa vadede, kahve ve pastry işletmeleri pazarında dikeyini büyüterek kitlesini genişletmeyi ve farklı şehirlere açılmayı hedefliyor. Daha sonra ise yatay büyümeyle self servis yeme-içme sektörünün farklı kollarına erişmeyi hedefliyor. Şirket, yeni bir tüketici alışkanlığı oluşturarak öncelikle ülkemizde "gel-al" denilince akla gelen ilk isim olmayı ve sonrasında ise iş modelini yurt dışına açarak global bir marka olmayı istiyor.
Beklemesen'i App Store'dan, Google Play Store'dan ve App Gallery'den indirebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi