G
Gözde Ulukan
Misafir
Dijital dönüşümün pandemi döneminde hızlanmasının en önemli etkilerinden birini e-ticaret sektöründe gördük. Bu dönemde online alışverişe olan talep artarken, platformlar ve perakendeciler de bu talebi karşılamak için bazı adımlar attı. Hatta bu dönemde, e-ticaret hacminin de yükselmesi ve neredeyse düşmemesi ile yeni yeni platformlar da hayata geçirilmeye başlandı. Vartabi.com da bu platformlardan biri.
Vartabi.com, diğer e-ticaret platformlarından bir yönü ile ayrılıyor, o da satıcılardan komisyon yerine yıllık kiralama ücreti alması. Şirket, bu hamlesi ile hem pazar yeri hem de bir "Dijital AVM" olarak hizmet veriyor diyebiliriz. Şirketin Genel Müdürü Gonca Soyluoğlu tarafından bizimle paylaşılan bilgilere göre her bir satıcının iletişim bilgisi “satıcıya ulaş” butonu altında yer alıyor. Müşteri ürünü Vartabi’de görüp beğenebiliyor ama satıcıyı arayıp fiziki mağazasından ya da satıcının kendi web sitesinden de alabiliyor.
Bunun yanı sıra Vartabi.com’da “Dijital İmece” modeli ile de kişiler düğün, bebek partisi, doğum günü gibi özel günlerinde ihtiyaçlarını bir liste yapıp arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. Arkadaşları paylaşılan listede istedikleri ürüne bütçeleri el verdiğince katkıda bulunuyor ve birden çok kişi Vartabi.com üzerinden katkıda bulunup kişinin ihtiyacı olan ürünün veya ürünlerin bedelini ödeyip o kişiye hediye edebiliyor.
Vartabi.com’un şu an için 15 bin üyesi var. Mobil uygulaması yaklaşık 1 ay önce yayına alındı 13 bin kişi tarafından indirildi. Platformda bulunan satıcı sayısı an itibarıyla 4 bin iken ürün sayısı da yaklaşık 3 milyon.
Platformun geliştirilme sürecinde hazır bir altyapı kullanılmadı ve yaklaşık 16 ay süren geliştirme süreci sonrasında Vartabi.com canlıya alındı. Canlıya çıktıktan sonra da geliştirmelerin devam ettiği belirtiliyor. Vartabi.com sahada birebir satıcıları ziyaret edip üyelik işlemlerini yapıyor bu sebepten Türkiye’nin pek çok ilinde satıcısı bulunuyor. Platform, saha ekibi ve çağrı merkeziyle birlikte toplam 250 çalışanı ile hizmet veriyor.
Girişim, henüz bir yatırım turuna çıkmadı. Ancak Gonca Soyluoğlu, Vartabi.com'u bir fikir sahibi ve bir sermaye sahibinin buluşmasından ortaya çıkan bir girişim olarak adlandırıyor.
Vartabi.com online bir AVM olduğu için gelir modeli de tamamen fiziki AVM’lerde olduğu gibi mağaza kiraları. Platform, banka komisyonları, kargo ücretleri, satışlar üzerinden alınan komisyonlardan elde edilen gelirler gibi ekstra bir gelir elde etmiyor. Türkiye de e-ticaret yapan tüm işletmelere hem kendi markalarının ürünlerini satabilecekleri hem kendi e-ticaret sitelerini tanıtabilecekleri bir platform sunmak hedefleniyor.
Vartabi.com, aynı zamanda sosyal sorumluluk faaliyetleri kapsamında hayvan barınakları ile görüşüyor, onların da bir istek listesi hazırladığını belirtiyor. Şirket, zor şartlarda okuyan öğrencilerin ihtiyaçlarının karşılanması için de benzer bir proje hazırlığında. Şirketin en önemli hedefi ise Türkiye'nin en büyük "Online AVM'si" olmak olarak belirtiliyor.
Kaynak : Webrazzi
Satıcılardan komisyon yerine yıllık kiralama ücreti alıyor
Vartabi.com, diğer e-ticaret platformlarından bir yönü ile ayrılıyor, o da satıcılardan komisyon yerine yıllık kiralama ücreti alması. Şirket, bu hamlesi ile hem pazar yeri hem de bir "Dijital AVM" olarak hizmet veriyor diyebiliriz. Şirketin Genel Müdürü Gonca Soyluoğlu tarafından bizimle paylaşılan bilgilere göre her bir satıcının iletişim bilgisi “satıcıya ulaş” butonu altında yer alıyor. Müşteri ürünü Vartabi’de görüp beğenebiliyor ama satıcıyı arayıp fiziki mağazasından ya da satıcının kendi web sitesinden de alabiliyor.
"Dijital İmece" özelliği
Bunun yanı sıra Vartabi.com’da “Dijital İmece” modeli ile de kişiler düğün, bebek partisi, doğum günü gibi özel günlerinde ihtiyaçlarını bir liste yapıp arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. Arkadaşları paylaşılan listede istedikleri ürüne bütçeleri el verdiğince katkıda bulunuyor ve birden çok kişi Vartabi.com üzerinden katkıda bulunup kişinin ihtiyacı olan ürünün veya ürünlerin bedelini ödeyip o kişiye hediye edebiliyor.
Satıcı sayısı 4 bin, ürün sayısı yaklaşık 3 milyon
Vartabi.com’un şu an için 15 bin üyesi var. Mobil uygulaması yaklaşık 1 ay önce yayına alındı 13 bin kişi tarafından indirildi. Platformda bulunan satıcı sayısı an itibarıyla 4 bin iken ürün sayısı da yaklaşık 3 milyon.
Platformun geliştirilme sürecinde hazır bir altyapı kullanılmadı ve yaklaşık 16 ay süren geliştirme süreci sonrasında Vartabi.com canlıya alındı. Canlıya çıktıktan sonra da geliştirmelerin devam ettiği belirtiliyor. Vartabi.com sahada birebir satıcıları ziyaret edip üyelik işlemlerini yapıyor bu sebepten Türkiye’nin pek çok ilinde satıcısı bulunuyor. Platform, saha ekibi ve çağrı merkeziyle birlikte toplam 250 çalışanı ile hizmet veriyor.
Girişim, henüz bir yatırım turuna çıkmadı. Ancak Gonca Soyluoğlu, Vartabi.com'u bir fikir sahibi ve bir sermaye sahibinin buluşmasından ortaya çıkan bir girişim olarak adlandırıyor.
Gelir modeli: Mağaza kiraları
Vartabi.com online bir AVM olduğu için gelir modeli de tamamen fiziki AVM’lerde olduğu gibi mağaza kiraları. Platform, banka komisyonları, kargo ücretleri, satışlar üzerinden alınan komisyonlardan elde edilen gelirler gibi ekstra bir gelir elde etmiyor. Türkiye de e-ticaret yapan tüm işletmelere hem kendi markalarının ürünlerini satabilecekleri hem kendi e-ticaret sitelerini tanıtabilecekleri bir platform sunmak hedefleniyor.
Vartabi.com, aynı zamanda sosyal sorumluluk faaliyetleri kapsamında hayvan barınakları ile görüşüyor, onların da bir istek listesi hazırladığını belirtiyor. Şirket, zor şartlarda okuyan öğrencilerin ihtiyaçlarının karşılanması için de benzer bir proje hazırlığında. Şirketin en önemli hedefi ise Türkiye'nin en büyük "Online AVM'si" olmak olarak belirtiliyor.
Kaynak : Webrazzi