C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Webrazzi Fintech 2021, Wyndham Grand İstanbul Levent'te an itibarıyla Disrupt, Grow ve Academy olmak üzere üç farklı salonda gerçekleşiyor. Blindlook Kurucu Ortağı Sadriye Görece "Fintech Dünyasında Kapsayıcılık" sunumuyla Grow sahnesindeydi.
Görece, Blindlook'un bilginin ve iletişimin yüzde 80 görme odaklı tasarlandığı dünyada 285 milyon görme engelli için yüzde 100 ses odaklı bir dünya tasarladığını söyledi. Bu sesli dünya sayesinde görme engelliler makyajdan spora, yemek yapmaktan bağımsız alışverişe banka işlemlerinden dijital ürünleri kullanmaya kadar her şeyi özgürce, kimseye bağlı olmadan yapabildiğini ifade etti.
Sadriye Görece, yaptıkları işin markaların etrafında ördüklerini belirtti. Her şeyin bir markanın bir ürünü olduğunu söyleyerek sözlerine şöyle devam etti: "Bu yüzden markaların kapsayıcı hale gelmesi gerekiyor ki görme engelli hayata dahil olabilisin. FutureBright ile ortak yaptığımız araştırma, finansın kapsayıcı olmasının neden önemli olduğunu gösterdi. Araştırmanın sonuncuna göre araştırmaya katılanların yüzde 40'ı görme engellilerin bakada tek başına işlem yapabileceğini inanıyor. Ama görme engellinin neden bağımsız olması gerektiğini yaşayarak anlatmak gerekiyor."
Sadriye Görece, bir görme engellilerin neden finansa katılması gerektiğini bazı sorular sorarak örneklerle anlattı. Bunun nedenini finansın hayatın her alanını kapsıyor olmasına bağladı. Görece, bu alanda gidilecek daha çok yolun olduğuna inandığını belirtti.
Blindlook'un, geliştirdiği sesli simülasyon teknolojisi ile markaların görme engellilere kapsayıcı bir şekilde hizmet vermesini sağladığını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: Şimdiye kadar görme engelliler yaptıkları ödemelerde edilgen bir konumdaydı. Blindlook, bu ödeme deneyimini Papara ile yeniden tasarladı. Ödeme alanında devrimsel bir yenilik olan bu ürünün lansmanını Ocak ayında yapmayı planlıyoruz."
Farklı sektörlerden 40'a aşkın markanın kapsayıcılılığı hayata geçirdiğini ifade etti. İnsanların görme engelli kişiyi bir sosyal sorumluluk olarak gördüğünü söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: "Ama düzen böyle değil. Görme engelli kişi de ekonominin içinde. O da üretiyor, o da tüketiyor. O da markaların sattığı herhangi bir ürüne herhangi bir müşteri kadar ödüyor. Bu yüzden diğerleri gibi kaliteli hizmeti hak ediyor."
Bu noktada merkeziyetsiz finansı büyük bir heyecanla beklediklerini kaydeden Sadriye Görece, "Merkeziyetsiz finansta erişebilirliğin daha ilk adımda bir öncelik olarak benimsendiği bir noktada görme engelli kişinin de herkesle eşit, herkes kadar engelsiz ve kaliteli bir deneyim yaşayabileceğine inanıyoruz. Herkesin eşit haklara sahip olduğu bir dünyada buluşmak oldukça önemli" diye konuştu.
Kaynak : Webrazzi
Görece, Blindlook'un bilginin ve iletişimin yüzde 80 görme odaklı tasarlandığı dünyada 285 milyon görme engelli için yüzde 100 ses odaklı bir dünya tasarladığını söyledi. Bu sesli dünya sayesinde görme engelliler makyajdan spora, yemek yapmaktan bağımsız alışverişe banka işlemlerinden dijital ürünleri kullanmaya kadar her şeyi özgürce, kimseye bağlı olmadan yapabildiğini ifade etti.
Sadriye Görece, yaptıkları işin markaların etrafında ördüklerini belirtti. Her şeyin bir markanın bir ürünü olduğunu söyleyerek sözlerine şöyle devam etti: "Bu yüzden markaların kapsayıcı hale gelmesi gerekiyor ki görme engelli hayata dahil olabilisin. FutureBright ile ortak yaptığımız araştırma, finansın kapsayıcı olmasının neden önemli olduğunu gösterdi. Araştırmanın sonuncuna göre araştırmaya katılanların yüzde 40'ı görme engellilerin bakada tek başına işlem yapabileceğini inanıyor. Ama görme engellinin neden bağımsız olması gerektiğini yaşayarak anlatmak gerekiyor."
Sadriye Görece, bir görme engellilerin neden finansa katılması gerektiğini bazı sorular sorarak örneklerle anlattı. Bunun nedenini finansın hayatın her alanını kapsıyor olmasına bağladı. Görece, bu alanda gidilecek daha çok yolun olduğuna inandığını belirtti.
Görme engelli de diğerleri gibi kaliteli hizmeti hak ediyor
Blindlook'un, geliştirdiği sesli simülasyon teknolojisi ile markaların görme engellilere kapsayıcı bir şekilde hizmet vermesini sağladığını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: Şimdiye kadar görme engelliler yaptıkları ödemelerde edilgen bir konumdaydı. Blindlook, bu ödeme deneyimini Papara ile yeniden tasarladı. Ödeme alanında devrimsel bir yenilik olan bu ürünün lansmanını Ocak ayında yapmayı planlıyoruz."
Farklı sektörlerden 40'a aşkın markanın kapsayıcılılığı hayata geçirdiğini ifade etti. İnsanların görme engelli kişiyi bir sosyal sorumluluk olarak gördüğünü söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: "Ama düzen böyle değil. Görme engelli kişi de ekonominin içinde. O da üretiyor, o da tüketiyor. O da markaların sattığı herhangi bir ürüne herhangi bir müşteri kadar ödüyor. Bu yüzden diğerleri gibi kaliteli hizmeti hak ediyor."
Bu noktada merkeziyetsiz finansı büyük bir heyecanla beklediklerini kaydeden Sadriye Görece, "Merkeziyetsiz finansta erişebilirliğin daha ilk adımda bir öncelik olarak benimsendiği bir noktada görme engelli kişinin de herkesle eşit, herkes kadar engelsiz ve kaliteli bir deneyim yaşayabileceğine inanıyoruz. Herkesin eşit haklara sahip olduğu bir dünyada buluşmak oldukça önemli" diye konuştu.
Kaynak : Webrazzi