W
Webrazzi
Misafir
RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer Webrazzi'nin İçerikten Sorumlu GMY'si A.Buğra Ferah'ın sorularını yanıtladı. Çerezsiz dünya ile bizleri neler beklediğini detaylandıran Tunçer, GDPR, KVKK ve bazı regülasyonların hayatımıza girdiğine ve Google'ın Privacy Sandbox'ı ile beraber çerezler konusunda bir dönüşümün başladığını hatırlattı.
Bu noktada Google'ın sektördeki tüm paydaşları birlikte çalışmaya davet ettiğini dile getiren Tunçer, SSP'lerin katılımının az olduğunu, Türkiye'deki yayıncılarla testlere başlamış olsalar da; yüksek hacimli testleri yapma imkanının henüz olmadığını açıkladı. Tunçer, bu bağlamda bir erteleme daha geldiğini aktardı.
Ertelemenin bu anlamda olumlu bir gelişme olduğunu belirten Tunçer, SSP'lerin ötesinde DSP'ler, küçük ve büyük yayıncılar ile daha fazla katılımla gerçekleşen testler gerçekleştirilebileceğini dile getirdi. Öncesinde alternatif çözümlere giden kurumların Privacy Sandbox'a kaydığını ifade eden Tunçer; "Hep beraber bir ortak sonuçla başarıya gideceğiz." dedi.
Webrazzi'nin İçerikten Sorumlu GMY'si A.Buğra Ferah, RTB House'un çerezsiz pazarlamaya dair ürünlerini sordu. Can Tunçer soruyu şu cümleler ile yanıtladı:
Can Tunçer, çerezsiz pazarlamada kişiselleştirme ve yapay zeka konularına açıklık getirirken, "sadece çerezleri kaldırmaya çalışmıyoruz teknolojiyi de yenilemeye çalışıyoruz." ifadesini kullandı. Röportajda dijital reklam yatırımlarında çerezsiz pazarlamanın etkisi de konuşuldu. Can Tunçer, burada en önemli konulardan birinin yapay zeka olduğunu dile getirdi:
Videoda tüketicilerin içerik tüketim alışkanlıkları ve video ölçümlemeye yönelik detaylar da konuşuldu. Videonun tamamına YouTube kanalımızdan erişebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi
Bu noktada Google'ın sektördeki tüm paydaşları birlikte çalışmaya davet ettiğini dile getiren Tunçer, SSP'lerin katılımının az olduğunu, Türkiye'deki yayıncılarla testlere başlamış olsalar da; yüksek hacimli testleri yapma imkanının henüz olmadığını açıkladı. Tunçer, bu bağlamda bir erteleme daha geldiğini aktardı.
Ertelemenin bu anlamda olumlu bir gelişme olduğunu belirten Tunçer, SSP'lerin ötesinde DSP'ler, küçük ve büyük yayıncılar ile daha fazla katılımla gerçekleşen testler gerçekleştirilebileceğini dile getirdi. Öncesinde alternatif çözümlere giden kurumların Privacy Sandbox'a kaydığını ifade eden Tunçer; "Hep beraber bir ortak sonuçla başarıya gideceğiz." dedi.
Webrazzi'nin İçerikten Sorumlu GMY'si A.Buğra Ferah, RTB House'un çerezsiz pazarlamaya dair ürünlerini sordu. Can Tunçer soruyu şu cümleler ile yanıtladı:
Aslında biz ilk Privacy Sandbox, çerezsiz tanımını duyduğumuzdan beri, ilk o gün bir ekip kurduk. Bu ekip, yüzde 100 bu tüm paydaşlarla beraber, tüm konsorsiyumlarla beraber bu sürecin içinde yer aldı.
Tabi ki kendi ürünlerimiz özelinde, "Retargeting" olsun, "Branding" olsun, "Prospecting" olsun, çıkardığımız ya da elimizde olan tüm ürünler özelinde çerezsiz dünyaya hazır olmaya çalışırken, bunun dışında o ekibin içinde sektöre fayda sağlayacak, bizim gibi diğer firmalara da fayda sağlayacak önerilerde bulunmaya çalıştık.
Can Tunçer, çerezsiz pazarlamada kişiselleştirme ve yapay zeka konularına açıklık getirirken, "sadece çerezleri kaldırmaya çalışmıyoruz teknolojiyi de yenilemeye çalışıyoruz." ifadesini kullandı. Röportajda dijital reklam yatırımlarında çerezsiz pazarlamanın etkisi de konuşuldu. Can Tunçer, burada en önemli konulardan birinin yapay zeka olduğunu dile getirdi:
Yapay zekanın önemi bugün 1 ise yarın artık 10 olacak. Bunun da ana sebebi veri her geçen gün artıyor. Çerezler kalkıyor, onun yerine başka veri noktaları geliyor, bir çok verinin beraber işlenmesi gerekiyor. İşlem hacimleri çok artıyor. Artık manuel yapılabilecek bir iş olmaktan tamamen çıktı bu. Biz davranışsal hedefleme konusunda, çerezlerle beraber geçmişteki hareketlerden varsayımlarla yola çıkarak hedeflemeler yapıyorduk.
Şimdi bir sonraki adım, bunun değişimi değil ama buna ek olarak içeriksel hedefleme. Bunu şöyle düşünebilirsiniz, kullanıcı "bir araba almak istiyorum hangisi iyidir?" ile ilgili bir sonucun blogunu mu okuyor yoksa, "Aracımda şöyle bir arıza mı var?" bununla ile ilgili bir şey mi okuyor? Buna göre bir galeri de önerebilirsiniz, bir teknik servis de önerebilirsiniz.
O anlık yönelmeleri yapacak, o anda o kullanıcıya bir şey gösterecek, verimli olmuyorsa hemen değiştirecek, başka bir şey deneyecek. Yani 100 TL harcadığında belki manuel sistemde milyon harcayıp da öğrenebileceğiniz bilgiyi o çoktan öğrenmiş olacak. Bu gelecekte çok daha önemli bir hal alıyor.
Videoda tüketicilerin içerik tüketim alışkanlıkları ve video ölçümlemeye yönelik detaylar da konuşuldu. Videonun tamamına YouTube kanalımızdan erişebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi