Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Restoran ve otel işletmeleri için özel yazılımlar geliştiren şirket: Simpra

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Restoran ve otel işletmeleri için tasarlanmış özel yazılımlar geliştiren Simpra, 35 yıllık geçmişe sahip Protel Holding’in bünyesinde hayata geçti. 2017’den beri müşterilerine hizmet veren girişim, Metin Arghan ve Murat Sıcakkanlı tarafından kuruldu. İşletmeler Simpra uygulamasını indirerek kullanmaya başlayabiliyor.

Girişimin faaliyet alanı​



Kendi Ar-Ge ekibine sahip olan girişim, bu yolculuğa ana ürünü olan restoran yönetim sistemini (POS Sistemi) piyasaya sunarak başladık. Günümüzde, girişimin ürün yelpazesinde restoran ve otel işletmeleri için ödeme işlemleri, stok ve maliyet yönetim sistemleri, çevrim içi siparişler, masa rezervasyonları, kiosklar ve servis robotları gibi ürünler yer almakta.

Simpra, ödeme şirketleriyle entegrasyonlar yaparak müşterilerine tahsilat süreçlerinde kolaylık sağlıyor. Bunun yanında müşterilere tedarik zinciri entegrasyonları ve geliştirilen sadakat programlarıyla daha fazla fayda sağladığını belirtelim. Şirket, sağlanan bu faydaların, misafir sayılarındaki artışa katkıda bulunduğunu belirtiyor. Girişim, yapay zeka teknolojisini kullanarak, müşterilerine satış tahmini yapma imkanı da sunmakta.


Simpra'nın öne çıkan verileri​


Simpra'nın restoran yönetim teknolojilerini erişilebilir ve kullanışlı bir hale getirdiğini söyleyebiliriz. 22 ülkede faaliyet gösteren Simpra'nın sahada 6 binden fazla terminali bulunuyor. Girişimin yaklaşık 100 kişilik bir yazılım ve operasyonel destek ekibi mevcut. Simpra bu uzman ekiple müşterilerine 7/24 destek sağladığını belirtiyor.

Girişimin paylaştığı bilgilere göre; Simpra'nın sistemi Amazon AWS üzerinde sıfırdan geliştirildi. Müşterilerin sistemlerinden günde ortalama 300 bin adisyon işlemi Simpra kullanılarak gerçekleşiyor. Paylaşılan bilgilere göre; Simpra geçtiğimiz yıla kıyasla ilk 6 aylık verilere göre yüzde 120 üzerinde bir büyüme kaydetti. Girişim, yıl sonuna kadar buna yakın ek bir büyüme oranı yakalayacağını öngörmekte.

Simpra, Türkiye’de restoran yönetim sistemleri anlamında farklı rakipler bulunduğunu belirtiyor. Ancak Simpra'nın aktardıklarına göre; girişim, bu rakipler arasından 4 platformda (Windows, Linux, Mac ve Android) aynı anda aynı özelliklerle çalışması, stok ve maliyet yönetimi konusunda kapsamlı uçtan uca maliyet yönetimi özelliğini barındırması, kendi masa rezervasyon sistemiyle entegre çalışması gibi özellikleriyle rakiplerinden ayrılıyor.

Check and Place'in öne çıkan verileri​


Bu arada Simpra, dijital çözümü Check and Place'i kullananların ilk altı aylık verilerini inceledi. Check and Place, işletmelerin güvenilir sosyal medya platformları ile kendi web siteleri üzerinden rezervasyon almalarını ve yönetmelerini sağlıyor.

Paylaşılan verilere göre restorana rezervasyonsuz gelen misafirlerin masa başına harcadıkları ortalama tutar 2.316,11 TL. Restorana rezervasyon yaptırarak gelen misafirlerin masa başına harcadıkları ortalama tutar ise 4.494,22 TL'ye ulaşmakta. Böylece bir restorana rezervasyonla gelen misafirlerin, rezervasyonsuz gelen misafire kıyasla her hesapta yüzde 94 oranında, yani yaklaşık iki kat daha fazla harcama yapmaya meyilli olduklarını söyleyebiliriz.

Verilere göre, rezervasyonsuz gelen müşterilerin kişi başı ortalama harcama tutarı 1.389,55 TL olurken, rezervasyonlu gelen müşterilerin kişi başı ortalama harcama tutarı 2.559,45 TL oldu.

Girişimin gelir modeli​


Protel Holding bünyesinde tamamen yerli ve iç kaynaklarla finanse edilen Simpra'nın geliştirilmesi için bugüne kadar yaklaşık 15 milyon dolar kaynak ayrıldı. Şirket, son dönemde yatırım için sıcak ilişkide olduğu sektöre yakın firmalar olduğunu belirtiyor. Ancak şu an için bu konuda bir netlik yaşanmadı. Bu anlamda şirket, önümüzdeki dönemde bazı sürprizlerin yaşanabileceğini belirtirken, Türkiye'de henüz devrede olmayan bazı iş modelleri üzerinde çalıştıklarını dile getiriyor.

Simpra'nın gelir modeli, kullandığın kadar ödeme üzerine kurulu, yani esnek ve kolay, abonelik sistemine dayanıyor. Hizmetler veya ürünler müşterilere belirli bir süre için düzenli aralıklarla yani aylık ya da yıllık gibi ödeme yapılacak şekilde sunuluyor.

Girişimin hedefleri​


Simpra, işlem başına ödeme ve komisyon modeliyle işletmelere kolaylık sağlayan iş modelleri üzerinde stratejik planlamalar yaptığını belirtiyor. Girişim, önceliği yakın coğrafyaya vererek yurt dışında da büyümeyi hedefliyor.

Simpra'nın yapay zeka destekli sürdürülebilirlik programı çerçevesinde zayi yönetimi konusunda projeler geliştirdiğini belirtelim.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.