C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Güzellik ve kişisel bakım günümüzde giderek artan bir öncelik haline geldi. Bu eğilim, kozmetik sektörünün önemini ortaya koyuyor. 2020 yılında dünya genelinde 550 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşan sektör, 2025'te 760 milyar doları aşarak büyük bir ivme kazanmayı hedefliyor. Türkiye'de de durum farklı değil. Kozmetik sektörü, her yıl yaklaşık yüzde 10 oranında bir büyüme kaydederek önemli bir etki yaratıyor. BBC'nin paylaştığı bilgilere göre 2021 yılında sektörün pazar büyüklüğü 15 milyar TL'ye ulaştı.
Elbette dijital kozmetik pazarı da bu büyüme trendini önemli ölçüde etkiliyor. Gemius'un bizimle paylaştığı bir araştırma da yukarıda anlatılan durumu destekliyor. Araştırma, Türkiye'deki kozmetik sektörünün dijital platformlardaki popülerliği ve tüketicilerin tercihlerini yansıtması açısından oldukça önemli.
Araştırma kapsamında geçtiğimiz son 3 ay içinde Türkiye'deki kozmetik sektöründe en fazla ziyaret edilen web siteleri ve bu sitelerin ziyaretçi sayıları belirlendi. Araştırmada yer alan bilgilere göre 15,5 milyon gerçek kullanıcıdan 10 milyonu Gratis'i ziyaret etti. Watsons, 6,5 milyon ziyaretçiyle ikinci sırada yer alırken, Sephora ve Rossmann sırasıyla 3,1 milyon ve 2,2 milyon ziyaret aldı.
Kullanıcılar toplamda kozmetik markalarının platformlarında 6 dakika 41 saniye vakit geçirdi. Rossman, 5 dakika 50 saniye ile en uzun süre vakit geçirilen marka oldu. Rossman'ı ise 5 dakika 10 saniye ile Sephora, 4 dakika 59 saniye ile Gratis ve 3 dakika 55 saniye ile Watsons takip ediyor.
Erkek kullanıcıların yüzde 32'si Gratis'ten kozmetik ürün almayı tercih ediyor. Kadın kullanıcıların yüzde 90'ı ise Watsons'ı tercih ediyor.
Kullanıcıların internet kullanım tercihlerini gösteren Affinity Index analizine bakıldığında ise bazı detaylar dikkat çekiyor. Rossmann’ın kullanıcı kitlesinde Anne ve Çocuk içeriklerine ilgi, diğer markalara göre daha yüksek. Bu ilginin internet ortalamasının yüzde 25 oranında üzerinde olduğunu da ekleyelim. Sephora da dikkat çekici bir şekilde internet ortalamasının altında kalıyor.
Keza kozmetik markaları, tatil alışveriş dönemlerinde tüketicilerin yoğun taleplerini karşılamak için farklı iletişim stratejileri benimsiyorlar. 2023 Kasım'ın ikinci haftasında, kozmetik markaları yaklaşan tatil alışveriş dönemini dikkate alarak 35,9 milyon kişiye reklam ulaştırdı.
Kozmetik markaları, dijital pazarlama stratejilerini çeşitli sosyal medya platformları üzerinden yürüterek müşteri kitlesine ulaşıyorlar. Gratis; Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, Onedio gibi platformları aktif olarak kullanıyor. Sephora; Instagram, YouTube, TikTok, Facebook ve Onedio gibi çeşitli platformlarda varlık gösteriyor.
Bir taraftan Rossman, YouTube, Instagram, Facebook, Onedio ve Hürriyet.com platformlarını kullanırken, Watsons ise Instagram, YouTube, TikTok, Facebook ve Kızlar Soruyor'u tercih ediyor.
Markalar, bu platformlar aracılığıyla görsel ve video içerikler paylaşarak ürünlerini tanıtıyor, müşterilerle etkileşim kuruyor ve marka bilinirliğini artırıyorlar. Ayrıca, haber ve içerik platformlarında da bulunarak daha geniş bir kitleye ulaşıyorlar ve marka sadakatini sağlamaya çalışıyorlar.
Özetle yukarıdaki veriler, kozmetik markalarının özel günlerdeki iletişim stratejilerinin sektördeki rekabeti nasıl etkilediğini açıkça gösteriyor. Markalar, özellikle Yılbaşı ve Sevgililer Günü gibi önemli dönemlerde tüketiciyle iletişim kurma ve pazarlama faaliyetlerini artırarak dikkat çekmeye ve satışları artırmaya yöneliyor.
Kaynak : Webrazzi
Elbette dijital kozmetik pazarı da bu büyüme trendini önemli ölçüde etkiliyor. Gemius'un bizimle paylaştığı bir araştırma da yukarıda anlatılan durumu destekliyor. Araştırma, Türkiye'deki kozmetik sektörünün dijital platformlardaki popülerliği ve tüketicilerin tercihlerini yansıtması açısından oldukça önemli.
Gratis birinci sırada
Araştırma kapsamında geçtiğimiz son 3 ay içinde Türkiye'deki kozmetik sektöründe en fazla ziyaret edilen web siteleri ve bu sitelerin ziyaretçi sayıları belirlendi. Araştırmada yer alan bilgilere göre 15,5 milyon gerçek kullanıcıdan 10 milyonu Gratis'i ziyaret etti. Watsons, 6,5 milyon ziyaretçiyle ikinci sırada yer alırken, Sephora ve Rossmann sırasıyla 3,1 milyon ve 2,2 milyon ziyaret aldı.
Kullanıcılar toplamda kozmetik markalarının platformlarında 6 dakika 41 saniye vakit geçirdi. Rossman, 5 dakika 50 saniye ile en uzun süre vakit geçirilen marka oldu. Rossman'ı ise 5 dakika 10 saniye ile Sephora, 4 dakika 59 saniye ile Gratis ve 3 dakika 55 saniye ile Watsons takip ediyor.
Kadınların yüzde 90'ını Watsons'ı tercih ediyor
Erkek kullanıcıların yüzde 32'si Gratis'ten kozmetik ürün almayı tercih ediyor. Kadın kullanıcıların yüzde 90'ı ise Watsons'ı tercih ediyor.
Kullanıcıların internet kullanım tercihlerini gösteren Affinity Index analizine bakıldığında ise bazı detaylar dikkat çekiyor. Rossmann’ın kullanıcı kitlesinde Anne ve Çocuk içeriklerine ilgi, diğer markalara göre daha yüksek. Bu ilginin internet ortalamasının yüzde 25 oranında üzerinde olduğunu da ekleyelim. Sephora da dikkat çekici bir şekilde internet ortalamasının altında kalıyor.
Keza kozmetik markaları, tatil alışveriş dönemlerinde tüketicilerin yoğun taleplerini karşılamak için farklı iletişim stratejileri benimsiyorlar. 2023 Kasım'ın ikinci haftasında, kozmetik markaları yaklaşan tatil alışveriş dönemini dikkate alarak 35,9 milyon kişiye reklam ulaştırdı.
Kozmetik markaları sosyal medya platformlarını aktif biçimde kullanıyor
Kozmetik markaları, dijital pazarlama stratejilerini çeşitli sosyal medya platformları üzerinden yürüterek müşteri kitlesine ulaşıyorlar. Gratis; Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, Onedio gibi platformları aktif olarak kullanıyor. Sephora; Instagram, YouTube, TikTok, Facebook ve Onedio gibi çeşitli platformlarda varlık gösteriyor.
Bir taraftan Rossman, YouTube, Instagram, Facebook, Onedio ve Hürriyet.com platformlarını kullanırken, Watsons ise Instagram, YouTube, TikTok, Facebook ve Kızlar Soruyor'u tercih ediyor.
Markalar, bu platformlar aracılığıyla görsel ve video içerikler paylaşarak ürünlerini tanıtıyor, müşterilerle etkileşim kuruyor ve marka bilinirliğini artırıyorlar. Ayrıca, haber ve içerik platformlarında da bulunarak daha geniş bir kitleye ulaşıyorlar ve marka sadakatini sağlamaya çalışıyorlar.
Özetle yukarıdaki veriler, kozmetik markalarının özel günlerdeki iletişim stratejilerinin sektördeki rekabeti nasıl etkilediğini açıkça gösteriyor. Markalar, özellikle Yılbaşı ve Sevgililer Günü gibi önemli dönemlerde tüketiciyle iletişim kurma ve pazarlama faaliyetlerini artırarak dikkat çekmeye ve satışları artırmaya yöneliyor.
Kaynak : Webrazzi