G
Gözde Ulukan
Misafir
Rafinera, yeni oluşumu Rafinera Cloud Kitchen (RCK) ile Credia Ventures’tan yatırım aldı. Yatırım miktarı açıklanmadı ancak aldığımız duyumlara göre Rafinera Cloud Kitchen'ın yatırım sonrası değerlemesinin 200 milyon TL'ye yaklaştı.
Rafinera Cloud Kitchen, merkezi bir mutfak ve bu mutfağa bağlı çok sayıda uydu mutfaktan oluşuyor. RCK, bu uydu mutfaklarda oluşturduğu sanal restoranlar üzerinden tüketiciye ulaşıyor. Sanal restoranlarda oturma alanı, masa ve garson bulunmuyor, sadece yemeklerin hazırlandığı paylaşımlı bir mutfak, şefler ve paketleme alanları yer alıyor. Müşterilerin yemek platformları üzerinden verdiği siparişler bu mutfaklarda hazırlanıp kuryeler aracılığı ile ev ve iş yerlerine teslim ediliyor.
Şirket, yemeklerini kendi kuryeleri ile ısıtmalı çantalarla taşıyor. Motorların çakmak gözünden enerji alan bu özel çantalar, teslimat süresince de yemeği ısıtmaya devam ediyor. Şirketin Gazla adı verilen kendine özgü bir yazılımı var. Mutfaklara sipariş düştüğünde bu özel yazılım devreye giriyor. Yemeğin hazırlanma süresi, teslimat süresi ve teslim yerini gibi bilgiler analiz ederek, en optimum zamanlamayı belirleniyor ve sipariş sisteme düşüyor. Böylece birbirine yakın lokasyonlar tek bir kurye ile çözülebiliyor, kaynak optimizasyonu sağlanıyor.
Uydu mutfaklar aynı anda çok sayıda RCK markasına hizmet verdiği, kuryeler ortak kullanıldığı için giderler bölünüyor ve maliyet avantajı sağlanıyor. Bu da müşterilere daha kaliteli yiyecekleri daha uygun fiyatla ulaştırma imkanı sunuyor. RCK bünyesinde Nera Burger, Kila Burger, Pıtı Mantı, Leyna Falafel, Mezepoly, Mochita Cakes, Köfte 33, Kanattown, Yanda Pilav, Botta Pizza, Pizza Portas, Dide Pide, Taco Baila, Tostica, Gina Bowl, MakarnaViva, Fresh’n Zen ve Wrapetito markaları yer alıyor.
Rafinera Cloud Kitchen’ın iş ortakları arasında Yemeksepeti, Getiryemek, Trendyolyemek ve Fuudy var. Şirket, bu platformlar üzerinden sipariş veren müşterilerine ürünlerini dakikalar içerisinde ulaştırıyor.
Öncelikli hedeflerinin yeni marka ve yeni mutfaklarla hızlı büyüme olduğunu belirten Rafinera Cloud Kitchen CEO’su Didem Altınbaşak Tulgan, yıl sonuna kadar 24 marka ile 200’ün üzerinden sanal restorana ulaşmak ve kendi satış platformlarını yayına almak istediklerini; aynı zamanda İstanbul penetrasyonunu tamamladıktan sonra da yurt dışına açılmayı planladıklarını söylüyor.
Rafinera Cloud Kitchen, 2023 yılını 4,2 milyon sipariş ile bitirip pazarın lideri olmayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi
Rafinera Cloud Kitchen, merkezi bir mutfak ve bu mutfağa bağlı çok sayıda uydu mutfaktan oluşuyor. RCK, bu uydu mutfaklarda oluşturduğu sanal restoranlar üzerinden tüketiciye ulaşıyor. Sanal restoranlarda oturma alanı, masa ve garson bulunmuyor, sadece yemeklerin hazırlandığı paylaşımlı bir mutfak, şefler ve paketleme alanları yer alıyor. Müşterilerin yemek platformları üzerinden verdiği siparişler bu mutfaklarda hazırlanıp kuryeler aracılığı ile ev ve iş yerlerine teslim ediliyor.
Şirket, yemeklerini kendi kuryeleri ile ısıtmalı çantalarla taşıyor. Motorların çakmak gözünden enerji alan bu özel çantalar, teslimat süresince de yemeği ısıtmaya devam ediyor. Şirketin Gazla adı verilen kendine özgü bir yazılımı var. Mutfaklara sipariş düştüğünde bu özel yazılım devreye giriyor. Yemeğin hazırlanma süresi, teslimat süresi ve teslim yerini gibi bilgiler analiz ederek, en optimum zamanlamayı belirleniyor ve sipariş sisteme düşüyor. Böylece birbirine yakın lokasyonlar tek bir kurye ile çözülebiliyor, kaynak optimizasyonu sağlanıyor.
Uydu mutfaklar aynı anda çok sayıda RCK markasına hizmet verdiği, kuryeler ortak kullanıldığı için giderler bölünüyor ve maliyet avantajı sağlanıyor. Bu da müşterilere daha kaliteli yiyecekleri daha uygun fiyatla ulaştırma imkanı sunuyor. RCK bünyesinde Nera Burger, Kila Burger, Pıtı Mantı, Leyna Falafel, Mezepoly, Mochita Cakes, Köfte 33, Kanattown, Yanda Pilav, Botta Pizza, Pizza Portas, Dide Pide, Taco Baila, Tostica, Gina Bowl, MakarnaViva, Fresh’n Zen ve Wrapetito markaları yer alıyor.
Rafinera Cloud Kitchen’ın iş ortakları arasında Yemeksepeti, Getiryemek, Trendyolyemek ve Fuudy var. Şirket, bu platformlar üzerinden sipariş veren müşterilerine ürünlerini dakikalar içerisinde ulaştırıyor.
Öncelikli hedeflerinin yeni marka ve yeni mutfaklarla hızlı büyüme olduğunu belirten Rafinera Cloud Kitchen CEO’su Didem Altınbaşak Tulgan, yıl sonuna kadar 24 marka ile 200’ün üzerinden sanal restorana ulaşmak ve kendi satış platformlarını yayına almak istediklerini; aynı zamanda İstanbul penetrasyonunu tamamladıktan sonra da yurt dışına açılmayı planladıklarını söylüyor.
Rafinera Cloud Kitchen, 2023 yılını 4,2 milyon sipariş ile bitirip pazarın lideri olmayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi