T
Tuğçe İçözü
Misafir
Bugün PwC ve Oggusto birlikteliği ile düzenlenen “Metaverse for Luxury” isimli özel bir buluşmada lüks markalarının Metaverse'de nasıl konumlanabileceği konusu derinlemesine incelendi. Etkinlikte PwC Global ağından lüks endüstrisi uzmanı ve akademisyen Nicola Giorgi değerli görüşlerini paylaştı. Ayrıca PulpoAR ve Atlas Space'in sunumlar ve deneyimlerle katkı sunduğu etkinlik lüks marka yöneticilerine derinlemesine bir perspektif kazandırdı.
Buluşma katılımcılarını lüks markalar ve Metaverse ilişkini ortaya koyan bir girizgah ile selamlayan Oggusto kurucusu Özlem Güsar'ın akabinde açılış konuşmasını PwC Ülke Kıdemli Ortağı'nın Cenk Ulu gerçekleştirdi.
Nicola Giorgi "Metaverse for Luxury" başlıklı sunumuyla, bu alandaki araştırmaları, çalışmaları ve iç görülerini aktardı. Nicola Giorgi, Metaverse'ün tek bir "yer" olmadığını, aksine markaların gerçekliği kopyalayabileceği dijital bir evren olduğunu dile getirdi.
Büyük çoğunlukla Gen Z'nin insanlarla tanışmak, özgür bir alanda hareket etmek için kullandığı ve bunu yaparken anonim avatarlar üzerinden kendini ifade ettiği bir ortam olarak tanımladı. Bazı kullanıcıların Roblox'ta her gün Avatar görünümlerini değiştirdiğini sözlerini ekledi.
Nicola Giorgi konuşmasının bir kısmını OVR platformunda kaydettiği bir video ile sürdürdü. Video aracılığıyla piramitlerde lüks bir otomobil tanıtımı ve alışveriş deneyimi örneği paylaştı. Giorgi, fiziksel ortamda gerçekleştirmesi maliyetli olan projelerin, Metaverse'de yüksek yaratıcılık ve görece daha düşük maliyetlerle hayata geçtiğini açıkladı.
Metaverse'deki perakende fırsatlarında dijital ikizlere değinen Giorgi, çok kanallı iletişimin konuşulduğu günümüzde, Metaverse'ün bu kavramı daha öteye taşıdığı vurguladı. Dijital ikizler bağlamında fiziksel ve metaverse arasında kurulan köprülerden bahsetti.
Blockchain teknolojisi kapsamında NFT'leri merkeze alan Giorgi, lüks markalar için önemli olan özgünlük ve nadirlik kavramlarının NFT parçaları ile korunabildiğini hatırlattı. 30 NFT'den oluşan özel ve lüks koleksiyonlardan bahsetti. NFT'lerin aynı zamanda bilet gibi belirli bir amaca tahsis edilebileceğini paylaştı.
Gen Z'nin lüks pazarının yüzde 40’ını oluşturacağını dile getiren Giorgi, markaları Gen Z ile şimdiden konuşmaya başlamaya davet etti. Kullanıcıların yüzde 46'sı gelecekte metaverse'de vakit geçirmeye sıcak bakıyor. Giorgi'nin paylaştığı verilere göre, Metaverse'ün toplam pazar büyüklüğü 1 trilyon dolara ulaşırken, yıllık birleşik büyüme oranı yüzde 13.1 olarak öne çıkacak. Dijitalde lüks ürünlere gösterilen ilgi ile birlikte, sadece lüks markaların pazar büyüklüğü ise 2030 itibarıyla 50 milyar dolara ulaşacak.
Buna ek olarak Giorgi'nin paylaştığı dijital penetrasyon verilerine göre, penetrasyon oranı müzik alanında yüzde 31, perakendede yüzde 17, eğitimde yüzde 5, reklamcılıkta ise yüzde 37 olarak öne çıkıyor.
Konuşması boyunca topluluk oluşturmanın önemine dikkat çeken Giorgi, aynı zamanda pazarlama stratejilerinde micro bölümlendirme (micro segmenting) yapmalarını tavsiye etti. Bu bağlamda mikro hedeflemelerin de faydalı olacağını belirten Giorgi, tüketicilerle birlikte üretme imkanlarını kullanmalarını tavsiye etti. Giorgi, "Hedef kitlenize ne görmek istediklerini sorun." dedi.
Giorgi, markaların şu an PR için Metaverse'e girebileceklerini ancak bunun yeterli olmadığını söyledi. Başarılı yönetici, dünyanın dört bir yanındaki Metaverse sakinlerine, NFT'ler ve Avatarlar için moda görünümler satma fırsatının altını çizdi.
Nicola Giorgi'nin ardından Atlas Space ve PulpoAR girişimleri lüks markaların önde gelen isimleriyle bilgi ve deneyim paylaşımında bulundu.
Atlas Space, Lazzoni mobilya ile ABD pazarında yaptığı çalışmaları aktarırken, modacı Ezra Çetin iş birliği ile yakın zamanda yeni projelerini duyuracaklarını açıkladı. Paylaşılan bilgilere göre, Atlas Space, Mayıs ayında özel etkinlerle gündeme gelebilir.
PulpoAR kurucu ortağı Buğrahan Bayat ise meta güzellik ekosistemi kurmak istediklerini dile getirdi. Bir kozmetik ürününü dijital olarak da satın almanızı sağladıklarını belirtti.
Markaların doğru bilgiye ulaşması ve pazarlama süreçlerini Metaverse ve NFT ortamına taşıması yönünde değerli bir buluşma olduğunu söyleyebiliriz. PwC'nin deneyim danışmanlığı merkezi ve ekibi ile yakın zamanda çok daha fazla sayıda lüks markanın Metaverse projeleriyle gündeme geleceğini söylemek mümkün.
Kaynak : Webrazzi
Buluşma katılımcılarını lüks markalar ve Metaverse ilişkini ortaya koyan bir girizgah ile selamlayan Oggusto kurucusu Özlem Güsar'ın akabinde açılış konuşmasını PwC Ülke Kıdemli Ortağı'nın Cenk Ulu gerçekleştirdi.
Nicola Giorgi "Metaverse for Luxury" başlıklı sunumuyla, bu alandaki araştırmaları, çalışmaları ve iç görülerini aktardı. Nicola Giorgi, Metaverse'ün tek bir "yer" olmadığını, aksine markaların gerçekliği kopyalayabileceği dijital bir evren olduğunu dile getirdi.
Büyük çoğunlukla Gen Z'nin insanlarla tanışmak, özgür bir alanda hareket etmek için kullandığı ve bunu yaparken anonim avatarlar üzerinden kendini ifade ettiği bir ortam olarak tanımladı. Bazı kullanıcıların Roblox'ta her gün Avatar görünümlerini değiştirdiğini sözlerini ekledi.
Nicola Giorgi konuşmasının bir kısmını OVR platformunda kaydettiği bir video ile sürdürdü. Video aracılığıyla piramitlerde lüks bir otomobil tanıtımı ve alışveriş deneyimi örneği paylaştı. Giorgi, fiziksel ortamda gerçekleştirmesi maliyetli olan projelerin, Metaverse'de yüksek yaratıcılık ve görece daha düşük maliyetlerle hayata geçtiğini açıkladı.
İş fırsatları ve öne çıkan veriler
Metaverse'deki perakende fırsatlarında dijital ikizlere değinen Giorgi, çok kanallı iletişimin konuşulduğu günümüzde, Metaverse'ün bu kavramı daha öteye taşıdığı vurguladı. Dijital ikizler bağlamında fiziksel ve metaverse arasında kurulan köprülerden bahsetti.
Blockchain teknolojisi kapsamında NFT'leri merkeze alan Giorgi, lüks markalar için önemli olan özgünlük ve nadirlik kavramlarının NFT parçaları ile korunabildiğini hatırlattı. 30 NFT'den oluşan özel ve lüks koleksiyonlardan bahsetti. NFT'lerin aynı zamanda bilet gibi belirli bir amaca tahsis edilebileceğini paylaştı.
Gen Z'nin lüks pazarının yüzde 40’ını oluşturacağını dile getiren Giorgi, markaları Gen Z ile şimdiden konuşmaya başlamaya davet etti. Kullanıcıların yüzde 46'sı gelecekte metaverse'de vakit geçirmeye sıcak bakıyor. Giorgi'nin paylaştığı verilere göre, Metaverse'ün toplam pazar büyüklüğü 1 trilyon dolara ulaşırken, yıllık birleşik büyüme oranı yüzde 13.1 olarak öne çıkacak. Dijitalde lüks ürünlere gösterilen ilgi ile birlikte, sadece lüks markaların pazar büyüklüğü ise 2030 itibarıyla 50 milyar dolara ulaşacak.
Buna ek olarak Giorgi'nin paylaştığı dijital penetrasyon verilerine göre, penetrasyon oranı müzik alanında yüzde 31, perakendede yüzde 17, eğitimde yüzde 5, reklamcılıkta ise yüzde 37 olarak öne çıkıyor.
Topluluk oluşturma ve birlikte üretme
Konuşması boyunca topluluk oluşturmanın önemine dikkat çeken Giorgi, aynı zamanda pazarlama stratejilerinde micro bölümlendirme (micro segmenting) yapmalarını tavsiye etti. Bu bağlamda mikro hedeflemelerin de faydalı olacağını belirten Giorgi, tüketicilerle birlikte üretme imkanlarını kullanmalarını tavsiye etti. Giorgi, "Hedef kitlenize ne görmek istediklerini sorun." dedi.
Giorgi, markaların şu an PR için Metaverse'e girebileceklerini ancak bunun yeterli olmadığını söyledi. Başarılı yönetici, dünyanın dört bir yanındaki Metaverse sakinlerine, NFT'ler ve Avatarlar için moda görünümler satma fırsatının altını çizdi.
Nicola Giorgi'nin ardından Atlas Space ve PulpoAR girişimleri lüks markaların önde gelen isimleriyle bilgi ve deneyim paylaşımında bulundu.
Atlas Space, Lazzoni mobilya ile ABD pazarında yaptığı çalışmaları aktarırken, modacı Ezra Çetin iş birliği ile yakın zamanda yeni projelerini duyuracaklarını açıkladı. Paylaşılan bilgilere göre, Atlas Space, Mayıs ayında özel etkinlerle gündeme gelebilir.
PulpoAR kurucu ortağı Buğrahan Bayat ise meta güzellik ekosistemi kurmak istediklerini dile getirdi. Bir kozmetik ürününü dijital olarak da satın almanızı sağladıklarını belirtti.
Markaların doğru bilgiye ulaşması ve pazarlama süreçlerini Metaverse ve NFT ortamına taşıması yönünde değerli bir buluşma olduğunu söyleyebiliriz. PwC'nin deneyim danışmanlığı merkezi ve ekibi ile yakın zamanda çok daha fazla sayıda lüks markanın Metaverse projeleriyle gündeme geleceğini söylemek mümkün.
Kaynak : Webrazzi