Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi PwC Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 raporundan öne çıkanlar

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
PwC tarafından hazırlanan Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış raporu, bu yıl 24. sayısını yayınladı. Raporda sıfırlanan beklentilerin ve canlanan büyümenin önümüzdeki beş yıl içinde 53 bölgede 13 eğlence ve medya segmentini nasıl etkileyeceği inceleniyor.

Tüketici harcamalarındaki durgunluktan büyük ölçüde etkilenen bir yavaşlama söz konusu. Bu esnada şirketler, kendilerini koruyabilmek adına çeşitli fırsatlar sunan coğrafi ve sektörel alanlara odaklanıyor. Ayrıca şirketler, için üretimsel yapay zekâ teknolojisinden yararlanarak yaratıcı süreçlerin verimliliğini artırmayı hedefliyor.

Paylaşılan bilgilere göre; yavaşlamanın birden fazla nedeni mevcut. Bazı temel sektörlerin pandeminin başında yaşadığı gelir artışı ve dikkat çekme ivmesi sıfırı tüketti. Örnek vermek gerekirse ; pandemi döneminde sektörün en büyük başarı hikayeleri arasında yer almasına rağmen, podcast’lerin üretilme oranı 2020-2022 arasında tahmini olarak yüzde 80 düştü.

Eğlence ve medyaya yönelik tüketici harcamaları, 903,2 milyar dolara ulaşacak​



Bu noktada üretim düşüşlerinden ziyade 2022’nin ve geleceğin asıl zorluğunun tüketici harcamaları olduğunu söyleyebiliriz. Tüketicilerin enflasyon nedeniyle vergi yükü artarken pandeminin uzun süreli etkilerinden yorgun düşmüş durumda. Buna savaş ve jeopolitik istikrarsızlığın yarattığı belirsizlikler de eklendiğinde, tüketiciler, harcamalarını azaltıyor ya da erteliyor.

Aslına bakarsanız tüketici harcamaları geçmişte raporun incelediği üç genel kategorinin en büyüğü olarak karşımıza çıkıyordu. Ancak eğlence ve medyaya yönelik tüketici harcamaları, 2022-2027 arasında sadece yüzde 2,4’lük bir Yıllık Bileşik Büyüme Oranına (CAGR) sahip olacak. Bu bağlamda eğlence ve medyaya yönelik tüketici harcamaları toplamda 903,2 milyar dolara ulaşacak.

2025’te reklamcılık en büyük kategori olarak tüketici harcamalarını geride bırakacak​


Öte yandan e-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen sürenin artması, dünya genelindeki şirketlerin tüketicilere satınalma ve karar aşamalarında ulaşabilmek için çok daha fazla harcama yapmasına yol açacak. Paylaşılan verilere göre; 2025’te reklamcılık en büyük kategori olarak tüketici harcamalarını geride bırakacak. Bu noktada 2022’de yüzde 8,1 büyüyen internet reklamcılığının büyümenin güçlü bir katalizörü olduğunu söylemek mümkün. 2022-2027 yılları arasında küresel reklamcılık geliri, yüzde 4,5’lik bir yıllık bileşik büyüme oranı (YBBO) ile 763,7 milyar dolardan 952,6 milyar dolara yükselecek. Bu eğilime göre, reklamcılık, yıllık geliri 1 trilyon dolara ulaşan üç ana eğlence ve medya kategorisi içinde ilk kategori olma yolunda ilerliyor. Üçüncü ana kategori olan internet erişimi 2026’da tüketici harcamalarını geride bırakacak.


Eğlence ve medya ürünleri daha çok dijitalleşmesi, üretim ve dağıtım maliyetlerini gittikçe azaltıyor. Platformlarda içerik üretimi artarken, dijital içerik ve hizmet sağlayıcıları arasındaki rekabet de sıkılaşıyor. Bu iki trend sayesinde insanlar dijital eğlence ve medya ortamlarında daha düşük ücretlerle daha fazla zaman geçirebilir. Bunun sonucunda, eğlence ve medyaya yönelik kişi başı tüketici harcamalarının genel harcamalar içindeki payının azalacağı öngörülmekte. Bu bağlamda kişi başı tüketici harcamaları, 2023’te ortalama kişisel gelirin yüzde 0,53’üne denk gelirken, 2027’de yüzde 0,45’ini oluşturacak.

Pandemi öncesi gelirlere geri dönen sektörler​



2023'te tüketiciler pandeminin etkisini üzerinden atmayı başardı. Öyle ki 2019 yılında 39.4 milyar dolar olan sinema gişesi gelirlerinin 2025 itibariyle 43 milyar dolara ulaşarak pandemi öncesi değerlerine kavuşacağı tahmin ediliyor.

Pandemi öncesi değerlerine geri dönen bir diğer alan da e-spor. E-spor bilet satışları, 2021'de 2 katına çıktıktan ve 2022'de yüzde 147,8 büyüme gösterdikten sonra 2022'de pandemi öncesi seviyelerine geri dönmeyi başardı. Bu başarıda Dota 2’nin uluslararası şampiyonluğu da etkin oldu. Singapur'daki 10 bin kişiden fazla kapasiteye sahip etkinlik alanları, hızlı bir şekilde doldu. E-spor bilet satış gelirleri, beş yıllık tahmini yüzde 13,8'lik Yıllık Bileşik Büyüme Oranı beklenirken, E-spor, Eğlence ve Medya sektöründe en hızlı büyüyen 10 alt sektör arasında yer alıyor.

Canlı müzik ve kültürel etkinliklerinde görülen yükseliş, sektörün 2019 yılındaki pandemi öncesi değerlerini geride bıraktığını gösteriyor.

Büyümesiyle öne çıkanlar: Asya bölgesi​


OTT (over-the-top) yayıncılığı, gelişmekte olan pazarlarda hızlı bir şekilde genişlemekte. Gelişmekte olan pazarlarda, yetersiz hizmet alan büyük kırsal nüfusun bulunması, mobil genişbantın yaygınlaşması, yerel ve spor içeriğine yönelik güçlü talep, OTT yayıncıları için fırsatlar yaratıyor. Bir örnek üzerinden gidelim. 2022 yılında Endonezya'nın analog karasal yayın sinyalini kapatmasıyla, ülke, Güneydoğu Asya'daki en yüksek OTT video tüketim oranına sahip oldu. Bu örnek özelinde paylaşılan tahminler, neredeyse her 3 Endonezyalıdan birinin yayın hizmetlerini kullandığını ve izlenen saat sayısının yıllık yüzde 40 oranında arttığını gösteriyor.

Endonezya pazarında Netflix, Amazon Prime, Disney+ Hotstar ve HBO Go gibi dev yayıncılar rekabet ederken, WeTV, GoPlay, Mola TV ve Vidio gibi bölgesel girişimler kendini göstermeye devam ediyor.

Endonezya, Çin ve Hindistan ile birlikte, mevcut büyüklük ve ölçek ile tüketici harcamaları ve reklamcılıkta hızlı büyümesiyle dikkat çeken üç Asya ülkesinden biri olarak konumlanıyor.

Tahminlerin paylaşıldığı söz konusu dönem boyunca en büyük pazar, 2022'de 609 milyar dolar olan gelirin, 2027'de 692 milyar dolara çıkacağı ABD olmaya devam edecek. Ancak bu büyümenin yalnızca yüzde 2,6'lık bir YBBO'ya karşılık geldiğini belirtelim.

İkinci en büyük Eğlence ve Medya pazarı olan Çin'de, toplam gelirin aynı dönem boyunca 226 milyar dolardan 305 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Bu da yüzde 6,1'lik bir YBBO ile ABD'nin iki katından daha fazla bir artışa denk gelmekte. Buna ek olarak Çin'in büyümesinin, internet reklam gelirlerindeki yüzde 9,1'lik büyük bir YBBO ile desteklenmesi beklenmekte.


Endonezya örneğine geri dönecek olursak; 13 milyar dolar gelire sahip olan Endonezya, en geniş pazarlar arasında 15. sırada. Ülke, Brezilya, Meksika ve İspanya ile rekabet ederken 2027'ye kadar ulaşacağı yüzde 7.7 YBBO ile dikkatleri üzerine çekmeye hazır.

Büyümesiyle öne çıkanlar: Oyun sektörü​



Oyun sektörü için Eğlence ve Medya Sektörünün yıldızı desek yanlış olmaz. Sürekli genişlemekte olan sektör, özellikle gençlerin başta olmak üzere neredeyse tüm demografik gruplardan insanların ilgisini çekmeye devam ediyor. Bunun ötesinde oyunlar yaratıcılık, tüketici harcamaları ve reklam için bir araç olarak konumlanıyor.

2023 yılında 227 milyar dolar olan toplam oyun gelirinin 2027'de 312 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu büyüme yüzde 7.9'luk bir YBBO'yu temsil ediyor.

Oyun sektörüne duyulan güven artarken, reklam gelirlerinin 2022 ile 2027 yılları arasında neredeyse 2 katına çıkması bekleniyor. Bu bağlamda oyun reklam gelirlerinin 2025 yılında 100 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.