Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Pinterest, içerik oluşturucuları destelemek için Creator Fund'a 1.2 milyon dolar yatırım yapıyor

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Pinterest, içerik oluşturucuları desteklemek amacıyla Creator Fund isimli bir fonu, 2021'in nisan ayında hayata geçirmişti. Şirket ayrıca, geçen sonbaharda ABD'deki Creator Rewards'a 20 milyon dolar yatırım yapacağını; bunun içerik oluşturuculara doğrudan aktarılacağını açıklamıştı. Şirket şimdi de Creator Fund'a 1.2 milyon dolar daha yatırım yapacağını açıkladı ve böylelikle Pinterest'in bu fon için ayırdığı yatırım miktarı ikiye katlanmış oldu.

Creator Fund'ın genişlemesiyle birlikte Pinterest, artık beş hafta süren üç aylık döngüler boyunca içerik oluşturuculara yatırım yapacak. Bu kapsamda bilhassa Moda/Güzellik, Sağlık, Yaşam Tarzı/Ev ve Yemek dahil olmak üzere farklı içerik alanlarına odaklanılacak. 2022'deki dört döngüden ilki moda ve güzelliğe odaklanacak; Pinterest, ilk kez bir marka ortağı olan L'Oréal USA ile çalışacak.

L'Oréal USA, Pinterest'in sağladığı eğitime ek olarak, içerik oluşturucu fon katılımcılarına güzellik endüstrisi analizleri ve alandaki uzman kişilerin desteğini sağlayacak. Bu sürece katılmak isteyenlerin bu link üzerinden başvuru yapması gerekecek.

Şirket, nakit ödemelere, reklam kredilerine ve ekipman ödeneğine ek olarak, Creator Fund alıcılarına marka ortaklıkları ve içerik oluşturucu odaklı konferanslara erişim fırsatları sunulacağını ve yeni Pinterest ürünlerini ilk kez görebileceklerini de açıkladı. Şirket, Pinterest Creator Fund'ı yılın ikinci yarısında ek pazarlara genişletmeyi planladığını da sözlerine ekledi.

Pinterest'in bu alandaki çabaları önemli olsa da rakiplerine baktığımızda bu çabaların yetersiz kaldığını da söyleyebiliriz. Örneğin; TikTok, 2020 yılında içerik oluşturucular için 200 milyon dolar ayırmış ve bu miktarın önümüzdeki üç yıl içinde 1 milyar doların üzerine çıkacağını söylemişti. Benzer bir şekilde Meta da içerik oluşturucular için 1 milyar dolar ayırmıştı. YouTube, Shorts içerik oluşturucuları için 100 milyon dolarlık bir fon duyurmuş, ancak son üç yılda toplam 30 milyar doları aşan daha geniş bir içerik oluşturucu yatırımını gündemine taşımıştı.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.