G
Gözde Ulukan
Misafir
Türkiye'nin lider girişimcilik ve teknoloji konferansı Webrazzi Summit 2022'nin Grow salonunda öne çıkan sunumlardan biri de Humanz Türkiye Ülke Müdürü Sezgi Şahin Oykur tarafından gerçekleştirildi. Oykur, "Sex, Lies & Influencer Marketing: Veri ve Satış Odaklı Influencer Pazarlaması Mit mi?" adlı sunumunda influencer pazarlamasına dair merak edilenleri cevaplandırdı.
Humaz, 2017 yılında İsrail'de kuruldu, 2019'da Türkiye operasyonlarını başlattı. Şu an 8 ülke ve 4 kıtada faaliyet gösteriyor. Influencer marketing, yüzde 300 ile dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri. 104 milyar dolar yaratıcı ekonomi hacmine sahip. 16.4 milyar dolar ise içerik üreticilerinin gelirleri içerisinde “influencer marketing” hacmi olarak karşımıza çıkıyor.
Son 5 yılda sektör, yüzde 220'den fazla büyüdü. Bu sektör neden bu kadar hızlı büyüyor? Diğer medya kanallarına göre ROI'ı 6 buçuk kat daha fazla.
Pazarlamacıların yüzde 67'si influencer'ların şüpheli takipçileri konusunda güvensiz. Yüzde 28’i ROI ve performans ölçümlemesi ile ilgili hangi parametreleri takip edeceğini bilmiyor/emin olamıyor. Yüzde 76’sı influencer marketing genelinde ve kampanya özelinde ROI takibini nasıl yapabileceğinden emin değil.
"Çok takipçim var, bana daha fazla ödemelisiniz" argümanı kolayca çürütülebiliyor. Takipçiden ziyade izlenme sayısı önemli. "Bu kampanyada kesinlikle başarılı olup satışınızı arşa çıkaracak creator'lar bende." diyenlerin de argümanı kolayca çürütülebiliyor, çünkü birçok şeyin bir araya gelmesi gerekiyor başarı için. Araştırılınca tüm satışların yüzde 87'sinin, creator'ların yüzde 23'ünden geldiği ortaya çıkıyor.
Kullanıcı bir reklama maruz kaldığında, yeni bir an başlıyor. Kullanıcı ürün ya da hizmetle ilgili deneyimini arkadaşına iyi ya da kötü anlatıyor veya platformlarda yorum yazıyor. Bu influencer pazarlamasının arkasındaki mantık aslında.
Influencer marketing trendlerine baktığımızda, yeni platformların, yeni influencer'ların ve yeni içerik formatlarının öne çıkacağını söylemek mümkün. İçerikte “sürdürülebilirlik” ve “ekonomi dostu“ vurgusu ön plana çıkmaya başladı. Aynı zamanda, sabitleşen kategori tanımları da değişiyor.
Kaynak : Webrazzi
Influencer marketing, 104 milyar dolar yaratıcı ekonomi hacmine sahip
Humaz, 2017 yılında İsrail'de kuruldu, 2019'da Türkiye operasyonlarını başlattı. Şu an 8 ülke ve 4 kıtada faaliyet gösteriyor. Influencer marketing, yüzde 300 ile dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri. 104 milyar dolar yaratıcı ekonomi hacmine sahip. 16.4 milyar dolar ise içerik üreticilerinin gelirleri içerisinde “influencer marketing” hacmi olarak karşımıza çıkıyor.
Son 5 yılda sektör, yüzde 220'den fazla büyüdü. Bu sektör neden bu kadar hızlı büyüyor? Diğer medya kanallarına göre ROI'ı 6 buçuk kat daha fazla.
Pazarlamacıların yüzde 67'si influencer'ların şüpheli takipçileri konusunda güvensiz. Yüzde 28’i ROI ve performans ölçümlemesi ile ilgili hangi parametreleri takip edeceğini bilmiyor/emin olamıyor. Yüzde 76’sı influencer marketing genelinde ve kampanya özelinde ROI takibini nasıl yapabileceğinden emin değil.
"Çok takipçim var, bana daha fazla ödemelisiniz" argümanı kolayca çürütülebiliyor. Takipçiden ziyade izlenme sayısı önemli. "Bu kampanyada kesinlikle başarılı olup satışınızı arşa çıkaracak creator'lar bende." diyenlerin de argümanı kolayca çürütülebiliyor, çünkü birçok şeyin bir araya gelmesi gerekiyor başarı için. Araştırılınca tüm satışların yüzde 87'sinin, creator'ların yüzde 23'ünden geldiği ortaya çıkıyor.
Kullanıcı bir reklama maruz kaldığında, yeni bir an başlıyor. Kullanıcı ürün ya da hizmetle ilgili deneyimini arkadaşına iyi ya da kötü anlatıyor veya platformlarda yorum yazıyor. Bu influencer pazarlamasının arkasındaki mantık aslında.
Yeni trendlere bakış
Influencer marketing trendlerine baktığımızda, yeni platformların, yeni influencer'ların ve yeni içerik formatlarının öne çıkacağını söylemek mümkün. İçerikte “sürdürülebilirlik” ve “ekonomi dostu“ vurgusu ön plana çıkmaya başladı. Aynı zamanda, sabitleşen kategori tanımları da değişiyor.
Kaynak : Webrazzi