I
Işık Handan
Misafir
Görsel arama, tüketicilerin hayatını kolaylaştıran teknolojilerden biri. Dijital ticaret dünyasını hızla değiştiren bu teknoloji, pazarlamacıların da ilgi odağı.
Genç ve teknoloji meraklısı müşteriler, bir ürünün keşfinden e-ticarete giden yolculuğun daha akıllı bir alışveriş deneyimi talep ediyor. Yani ürünü beğenmek ve satın almak arasındaki süre ne kadar kısalırsa, müşteri deneyimi o kadar artıyor.
Görseller, çoğu müşteri yolculuğunun başlangıç noktası. Her geçen gün daha fazla insan, kendileri için yeni olan ürünleri keşfetmek veya gerçek hayatta gördükleri öğeleri bulmak için fotoğraf ve görsellerle etkileşime giriyor. Bunun nedeni, görsel arama teknolojisinin metin tabanlı aramaya kıyasla çok daha sezgisel ve çok yönlü olması.
Modern tüketiciler, günlük hayatta veya sosyal medyada sürekli olarak istedikleri şeylerin fotoğraflarını çekiyorlar, ancak birkaç yıl öncesine kadar aradıklarına benzer bir ürünü bulmanın beklenilen kadar hızlı ve kolay bir yolu yoktu.
Büyük çok uluslu şirketlerin yanı sıra gelişen girişimler, bir ürün hakkında hiçbir şey bilmemenin veya onu doğru bir şekilde tanımlayamamanın getirdiği engeli kaldırarak sorunsuz, kişiye özel bir deneyim sunmak için görsel arama yetenekleri üzerinde çalışıyor.
Görsel arama, kullanıcıların metin tabanlı bir sorgu yerine bir fotoğraf ya da görsel kullanarak arama yapmalarını sağlıyor.
İster çevrimiçi olarak görülen bir şeyin ekran görüntüsü olsun, ister kendi çektikleri bir fotoğraf olsun, görsel arama, metin tabanlı aramaların yanlışlıklarını ve varsayımlarını ortadan kaldırarak arama olanaklarını genişletiyor.
Gördüğünüz bir şeyi tarif etmek zorunda kalmak yerine, hızlı bir resim çekip görsel aramaya yükleyebilmek ve görseldeki ürünü bulabilmek süreçleri hızlandırdığı gibi müşteri ilgisini de arttırıyor. Bu avantajlar da, pazarlamacılar ve dijital dünyanın ticari zekaları için stratejik olarak keşfedilmeyi bekleyen yepyeni bir serüven.
Görsel arama, perakendecilerin, yalnızca geleneksel metin tabanlı sorguları kullanarak sunmakta zorlandıkları bir şekilde, stil veya tematik olarak müşterinin alışveriş amacı ile ilgili ürünler önermelerini sağlar.
Görsel aramanın ayırt edici değeri, hayal gücünü harekete geçirebilmesi ve ardından neredeyse yüzde 100 doğrulukla elde edilen satın alma niyetini yakalayıp artırabilmesi.
Bunun ilk sebebi, kuşakların her gün değişiyor olması. Milenyum ve Z kuşağının artık sektörlere giriş yapıyor olması ve dijital dünyanın en büyük müşterileri haline gelmesi, aslında bu noktada oldukça kilit bir dönüş. Geleneksel pazarlama taktikleri yerine internet kullanıcılarının istekleri ve hareketleri etrafında şekillenen stratejilerin başarılı olması çok daha olası.
Şu anda, Pinterest kullanıcılarının yüzde 21'i, görsel aramayı kullanma seçeneğine sahip olduklarında daha az arama yapıyor. Ayrıca Pinterest'te her ay 600 milyondan fazla görsel arama yapılıyor.
Visual Search teknolojisi üzerinde oluşturulacak Influencer/Sosyal Medya Kanaat Önderi pazarlama taktikleri ise bu trendi takip etmek için başka bir sebep. Bir ürünün mağaza mankeni üzerindeki görseli ile, milyonlar tarafından takip edilen birinin üstünde aratılması arasında büyük bir fark olacaktır.
Aynı zamanda görsel arama, zengin bir medya deneyimi sunmaya yardımcı oluyor. Bu sayede tüketiciler, hem aradıklarını buluyor hem de neyi istemediklerini görüyorlar. Böylece kullanıcılar beklentilerinden daha yüksek bir performans elde ediyor. Bu süreçte pazarlama uzmanları için müşterilerin hangi görsellere ne tepkiler verdiğini analiz etmek daha kolay.
Görsel arama teknolojisi çekici olsa da, görsel arama teknolojisini kullanmadan önce anlamanız gereken kendi darboğazları var. Elbette görsel arama, görüntünün kendisi sorgu haline geldiğinden, geleneksel metin aramasından çok daha karmaşık.
Arama motorları, görsellerin bileşenlerini anlamaya çalışırken muazzam bir çalışma yapıyor. Ancak bazen arama sonuçları alakasız resimler gösterebiliyor.
Görsel arama teknolojisi, yalnızca geliştirmek ve e-ticaretin daha da belirgin bir yönü haline gelmek üzere ayarlanıyor. Amazon, Pinterest Lens, Google Lens gibi birçok teknoloji çoktan bizlere sunuldu.
Arama doğruluğunu artırarak, müşterilere satış dönüşüm huninizde daha hızlı rehberlik edebilir, müşteri katılımını artırmanıza ve bu çok önemli dönüşümü güvence altına almanıza olanak tanıyabilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi
Genç ve teknoloji meraklısı müşteriler, bir ürünün keşfinden e-ticarete giden yolculuğun daha akıllı bir alışveriş deneyimi talep ediyor. Yani ürünü beğenmek ve satın almak arasındaki süre ne kadar kısalırsa, müşteri deneyimi o kadar artıyor.
Görseller, çoğu müşteri yolculuğunun başlangıç noktası. Her geçen gün daha fazla insan, kendileri için yeni olan ürünleri keşfetmek veya gerçek hayatta gördükleri öğeleri bulmak için fotoğraf ve görsellerle etkileşime giriyor. Bunun nedeni, görsel arama teknolojisinin metin tabanlı aramaya kıyasla çok daha sezgisel ve çok yönlü olması.
Modern tüketiciler, günlük hayatta veya sosyal medyada sürekli olarak istedikleri şeylerin fotoğraflarını çekiyorlar, ancak birkaç yıl öncesine kadar aradıklarına benzer bir ürünü bulmanın beklenilen kadar hızlı ve kolay bir yolu yoktu.
Büyük çok uluslu şirketlerin yanı sıra gelişen girişimler, bir ürün hakkında hiçbir şey bilmemenin veya onu doğru bir şekilde tanımlayamamanın getirdiği engeli kaldırarak sorunsuz, kişiye özel bir deneyim sunmak için görsel arama yetenekleri üzerinde çalışıyor.
Görsel arama nasıl çalışıyor?
Görsel arama, kullanıcıların metin tabanlı bir sorgu yerine bir fotoğraf ya da görsel kullanarak arama yapmalarını sağlıyor.
İster çevrimiçi olarak görülen bir şeyin ekran görüntüsü olsun, ister kendi çektikleri bir fotoğraf olsun, görsel arama, metin tabanlı aramaların yanlışlıklarını ve varsayımlarını ortadan kaldırarak arama olanaklarını genişletiyor.
Gördüğünüz bir şeyi tarif etmek zorunda kalmak yerine, hızlı bir resim çekip görsel aramaya yükleyebilmek ve görseldeki ürünü bulabilmek süreçleri hızlandırdığı gibi müşteri ilgisini de arttırıyor. Bu avantajlar da, pazarlamacılar ve dijital dünyanın ticari zekaları için stratejik olarak keşfedilmeyi bekleyen yepyeni bir serüven.
Metin tabanlı arama yerine neden görsel arama tercih ediliyor ve Pazarlama uzmanları bunu nasıl kullanabilir?
Görsel arama, perakendecilerin, yalnızca geleneksel metin tabanlı sorguları kullanarak sunmakta zorlandıkları bir şekilde, stil veya tematik olarak müşterinin alışveriş amacı ile ilgili ürünler önermelerini sağlar.
Görsel aramanın ayırt edici değeri, hayal gücünü harekete geçirebilmesi ve ardından neredeyse yüzde 100 doğrulukla elde edilen satın alma niyetini yakalayıp artırabilmesi.
Pazarlama uzmanları bu konuya neden odaklanmalı?
Bunun ilk sebebi, kuşakların her gün değişiyor olması. Milenyum ve Z kuşağının artık sektörlere giriş yapıyor olması ve dijital dünyanın en büyük müşterileri haline gelmesi, aslında bu noktada oldukça kilit bir dönüş. Geleneksel pazarlama taktikleri yerine internet kullanıcılarının istekleri ve hareketleri etrafında şekillenen stratejilerin başarılı olması çok daha olası.
Şu anda, Pinterest kullanıcılarının yüzde 21'i, görsel aramayı kullanma seçeneğine sahip olduklarında daha az arama yapıyor. Ayrıca Pinterest'te her ay 600 milyondan fazla görsel arama yapılıyor.
Visual Search teknolojisi üzerinde oluşturulacak Influencer/Sosyal Medya Kanaat Önderi pazarlama taktikleri ise bu trendi takip etmek için başka bir sebep. Bir ürünün mağaza mankeni üzerindeki görseli ile, milyonlar tarafından takip edilen birinin üstünde aratılması arasında büyük bir fark olacaktır.
Aynı zamanda görsel arama, zengin bir medya deneyimi sunmaya yardımcı oluyor. Bu sayede tüketiciler, hem aradıklarını buluyor hem de neyi istemediklerini görüyorlar. Böylece kullanıcılar beklentilerinden daha yüksek bir performans elde ediyor. Bu süreçte pazarlama uzmanları için müşterilerin hangi görsellere ne tepkiler verdiğini analiz etmek daha kolay.
Görsel arama teknolojisi çekici olsa da, görsel arama teknolojisini kullanmadan önce anlamanız gereken kendi darboğazları var. Elbette görsel arama, görüntünün kendisi sorgu haline geldiğinden, geleneksel metin aramasından çok daha karmaşık.
Arama motorları, görsellerin bileşenlerini anlamaya çalışırken muazzam bir çalışma yapıyor. Ancak bazen arama sonuçları alakasız resimler gösterebiliyor.
Bu teknolojilerden ne beklemeliyiz?
Görsel arama teknolojisi, yalnızca geliştirmek ve e-ticaretin daha da belirgin bir yönü haline gelmek üzere ayarlanıyor. Amazon, Pinterest Lens, Google Lens gibi birçok teknoloji çoktan bizlere sunuldu.
Arama doğruluğunu artırarak, müşterilere satış dönüşüm huninizde daha hızlı rehberlik edebilir, müşteri katılımını artırmanıza ve bu çok önemli dönüşümü güvence altına almanıza olanak tanıyabilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi