T
Tuğçe İçözü
Misafir
Pazar yeri altyapısı sağlayan unicorn girişim Mirakl'ın Türkiye'de faaliyet göstermeye hazırlandığını Mart ayında sizlere aktarmıştık. 2011 yılında Adrien Nussenbaum ve Philippe Corrot tarafından Paris'te kurulan girişim, E serisi yatırım turunda 555 milyon dolar yatırım aldı. Bu yeni yatırım ile birlikte şirketin değerlemesi 3.5 milyar dolara ulaştı.
Yatırım turu Silver Lake liderliğinde gerçekleşirken, tura şirketin mevcut yatırımcıları 83North, Elaia Partners, Felix Capital ve Permira katılım gösterdi. Bu noktada Mirakl'ın geçen yıl 300 milyon dolar yatırım alarak D serisi yatırım turunu 1.5 milyar dolar değerlem ile kapattığını hatırlatalım.
Mirakl, perakendecilere kendi pazar yeri platformlarını oluşturmalarına olanak tanıyarak bu alanda onlara teknoloji ve uzmanlık sunuyor. Böylece e-ticaret satıcılarının pazar yerleri ile mücadele etmesini kolaylaştırıyor.
Şirketin hem B2B hem de B2C işletmelere çok hızlı bir şekilde pazar yerlerini kurmaları için altyapı sağladığını belirtelim. Bu bağlamda Mirakl, 300'ü aşkın müşteriye hizmet veriyor.
Girişimin müşterileri arasında ise ABB, Astore by AccorHotels, Best Buy Canada, Carrefour, Catch, Changi Airport, Darty, The Kroger Co., Leroy Merlin, Maisons du Monde, Metro ve Toyota Material Handling gibi önemli şirketler yer alıyor.
Bu arada API tabanlı bir çözüm sunan Mirakl'ı kullanmak için işletmelerin herhangi bir spesifik altyapıya sahip olmaları da gerekmiyor. Mirakl'ın aktardığına göre pazar yeri kurma projeleri ortalama olarak 3 ila 6 ay arasında sürüyor.
Yeni yatırım ile birlikte ekibine 350 mühendis daha almayı planlayan şirket, 2023 itibari ile Mirakl Labs ekibini 500 kişiye çıkarmayı hedefliyor. Böylece Mirakl Marketplace Platform teknolojisinin yapay zeka ve otomasyon alanlarında geliştirilmesi amaçlanıyor.
Aynı zamanda Müşteri Başarı Departmanı için de sektöründe öncü isimlerin ekibe katılması planlar dahilinde yer alıyor. Pazar yerine satış yapmaya hazır satıcıların yer aldığı Mirakl Connect ürünün ise büyümesi hızlandırılacak.
Tüm bu planların yanı sıra şirket, Güney ve Kuzey Amerika, EMEA ve Asya Pasifik bölgelerinde yürüttüğü operasyonlarını genişletecek.
Kaynak : Webrazzi
Yatırım turu Silver Lake liderliğinde gerçekleşirken, tura şirketin mevcut yatırımcıları 83North, Elaia Partners, Felix Capital ve Permira katılım gösterdi. Bu noktada Mirakl'ın geçen yıl 300 milyon dolar yatırım alarak D serisi yatırım turunu 1.5 milyar dolar değerlem ile kapattığını hatırlatalım.
Mirakl kullanıcılarına ne sunuyor?
Mirakl, perakendecilere kendi pazar yeri platformlarını oluşturmalarına olanak tanıyarak bu alanda onlara teknoloji ve uzmanlık sunuyor. Böylece e-ticaret satıcılarının pazar yerleri ile mücadele etmesini kolaylaştırıyor.
Şirketin hem B2B hem de B2C işletmelere çok hızlı bir şekilde pazar yerlerini kurmaları için altyapı sağladığını belirtelim. Bu bağlamda Mirakl, 300'ü aşkın müşteriye hizmet veriyor.
Girişimin müşterileri arasında ise ABB, Astore by AccorHotels, Best Buy Canada, Carrefour, Catch, Changi Airport, Darty, The Kroger Co., Leroy Merlin, Maisons du Monde, Metro ve Toyota Material Handling gibi önemli şirketler yer alıyor.
Bu arada API tabanlı bir çözüm sunan Mirakl'ı kullanmak için işletmelerin herhangi bir spesifik altyapıya sahip olmaları da gerekmiyor. Mirakl'ın aktardığına göre pazar yeri kurma projeleri ortalama olarak 3 ila 6 ay arasında sürüyor.
Mirakl yatırımı nasıl değerlendirecek?
Yeni yatırım ile birlikte ekibine 350 mühendis daha almayı planlayan şirket, 2023 itibari ile Mirakl Labs ekibini 500 kişiye çıkarmayı hedefliyor. Böylece Mirakl Marketplace Platform teknolojisinin yapay zeka ve otomasyon alanlarında geliştirilmesi amaçlanıyor.
Aynı zamanda Müşteri Başarı Departmanı için de sektöründe öncü isimlerin ekibe katılması planlar dahilinde yer alıyor. Pazar yerine satış yapmaya hazır satıcıların yer aldığı Mirakl Connect ürünün ise büyümesi hızlandırılacak.
Tüm bu planların yanı sıra şirket, Güney ve Kuzey Amerika, EMEA ve Asya Pasifik bölgelerinde yürüttüğü operasyonlarını genişletecek.
Kaynak : Webrazzi