T
Tuğçe İçözü
Misafir
Türkiye'nin lider girişimcilik ve teknoloji konferansı Webrazzi Summit 2023, dün Wyndham Grand İstanbul Levent'te gerçekleşti. Meiro CPO ve Kurucu Ortağı Pavel Bulowski ve Labrys yatırımcı ve yönetici Ortağı Sinan Günal "Customer Identity as the Key to Marketing Profitability" başlıklı oturumuyla Webrazzi Summit sahnesindeydi.
Oturumda pazarlama ekipleri için müşteri kimliğinin (customer identity) önemi aktarıldı. Çekya, Singapur, Jakarta ve Avustralya'da merkezleri bulunan Meiro, kurumlar için veri kontrolü ve gizliliğine odaklanan bir müşteri veri platformu (CDP) olarak konumlanıyor. Meiro'nun müşterileri arasında Heuraka Group, Megapixel, Home Credit ve BCA gibi kurumlar yer alıyor. Hem bulut hem de on-premise olarak hizmet veren Meiro, oturumda müşteri verilerini tek bir platformda tutmanın önemine dikkat çekti.
Pavel Bulowski şirketi kurmasının sebeplerinden birinin bir e-ticaret platformundan ürün aldığında benzer ürünleri reklam olarak haftalarca görmesi olduğunu söyledi. Bulowski, CDP kategorisini "büyüyen bir kategori" olarak niteledi. Sinan Günal ise Meiro'nun bulutta çalışan bir yapıya sahip olmasının yanı sıra Türkiye'de dilediğiniz herhangi bir veri sistemine kurabildiğiniz ya da kendi firewall'unuzun arkasına da kurup işletmesini sağlayabildiğiniz özelliklere sahip olduğunu ekledi.
Pavel Bulowski, "Müşterilerinizin verisi tek bir platformda mı?" sorusunu izleyicilere yöneltti. Bu noktada Bulowski, uygulama, web ve fiziksel olmak üzere müşterilerin farklı temas noktalarından geldiğini hatırlattı. Pavel Bulowski ve Sinan Günal, verileri, bir müşteri veri platformunda tutmanın müşterilerinizi nasıl gördüğünüzü yeniden şekillendireceğini belirtti. Bu sayede kullanıcılar, gelişmiş bir kimlik grafiğine (Identity Graph) erişebiliyor.
Buna ek olarak Sinan Günal, Meiro'da 3. taraf çerezlere dayanan bir yapıdan bahsetmediklerini dile getirdi:
Günal, Meiro ile markaların Türkiye'deki yasal düzenlemelere, beklentilere uygun bir yapıyı kurguladıklarından söz etti.
Bulowski ve Günal'ın paylaştıklarına göre 2023'te, Türkiye'de kişi başına düşen bağlı cihaz sayısı 3.2 olarak öne çıkıyor. İnsanların yüzde 18'i ise 5'ten fazla bağlı cihaza sahip olduğunu ifade ediyor. Bu da hem cihaz hem de temas noktası bakımından bir müşterinin birden fazla açıdan markalar ile etkileşime girdiğini gösteriyor. Günal, Meiro'nun çerezler sonrası döneme hazırlık için önemli bir faktör olduğunu söyledi. Eğer ID söz konusu değilse hem gelir kaybı yaşanabileceğini hem de karlılıktan feragat edilmek durumunda kalınacağını belirtti. Günal'ın aktardıklarına göre bir marka olarak müşteri kimliğini belirleyebildiğinizde, online ve offline dünyayı birleştiren bir kimlik yaratıp bunun sahibi olabildiğinizde müşteri 360'ı tanımlamak mümkün oluyor.
CDP'ye tanımlanmış 1 cihaz, ortalama 31 etkinlik (event) sayısına ve ortalama 115 değere erişmenizi sağlıyor. CDP'ye tanımlanmış 2'den fazla cihaz ise ortalama 82 etkinlik (event) sayısı ve ortalama 197 değere erişmenizi sağlamakta. Bu da erişilen etkinlik sayısında yüzde 160, değer sayısında yüzde 70 artış anlamına geliyor.
Bu metriklerin aynı şekilde gelirlere de yansıdığını belirtelim. Oturum boyunca CDP kullanımının müşterinin davranışlarını netleştirirken, şirketlere gelir artış olarak olumlu yansımalarından bahsedildi.
Oturumun sonlarına doğru Pavel Bulowski, data warehouse'larındaki veri hacmi ile CDP'lerdeki veri hacmini karşılaştırdı. Sinan Günal, oturumu kapatırken şu ifadeleri kullandı:
Pavel Bulowski ve Sinan Günal, oturumda Meiro ve Labrys ortaklığından da söz etmeyi ihmal etmedi.
Kaynak : Webrazzi
Oturumda pazarlama ekipleri için müşteri kimliğinin (customer identity) önemi aktarıldı. Çekya, Singapur, Jakarta ve Avustralya'da merkezleri bulunan Meiro, kurumlar için veri kontrolü ve gizliliğine odaklanan bir müşteri veri platformu (CDP) olarak konumlanıyor. Meiro'nun müşterileri arasında Heuraka Group, Megapixel, Home Credit ve BCA gibi kurumlar yer alıyor. Hem bulut hem de on-premise olarak hizmet veren Meiro, oturumda müşteri verilerini tek bir platformda tutmanın önemine dikkat çekti.
Pavel Bulowski şirketi kurmasının sebeplerinden birinin bir e-ticaret platformundan ürün aldığında benzer ürünleri reklam olarak haftalarca görmesi olduğunu söyledi. Bulowski, CDP kategorisini "büyüyen bir kategori" olarak niteledi. Sinan Günal ise Meiro'nun bulutta çalışan bir yapıya sahip olmasının yanı sıra Türkiye'de dilediğiniz herhangi bir veri sistemine kurabildiğiniz ya da kendi firewall'unuzun arkasına da kurup işletmesini sağlayabildiğiniz özelliklere sahip olduğunu ekledi.
Pavel Bulowski, "Müşterilerinizin verisi tek bir platformda mı?" sorusunu izleyicilere yöneltti. Bu noktada Bulowski, uygulama, web ve fiziksel olmak üzere müşterilerin farklı temas noktalarından geldiğini hatırlattı. Pavel Bulowski ve Sinan Günal, verileri, bir müşteri veri platformunda tutmanın müşterilerinizi nasıl gördüğünüzü yeniden şekillendireceğini belirtti. Bu sayede kullanıcılar, gelişmiş bir kimlik grafiğine (Identity Graph) erişebiliyor.
Buna ek olarak Sinan Günal, Meiro'da 3. taraf çerezlere dayanan bir yapıdan bahsetmediklerini dile getirdi:
Dolayısıyla burada verinin sahibinin markaların kendisinin olduğu bir dünya yaratmaktan bahsediyoruz. Farklı kaynaklardan veriyi toplayıp işleyip beğendiğiniz uygun gördüğünüz alanlarda, kanallarda, dijital varlıklarınızda veya gerçek hayatta sahada kullanılır hale getirmeniz mümkün.
Günal, Meiro ile markaların Türkiye'deki yasal düzenlemelere, beklentilere uygun bir yapıyı kurguladıklarından söz etti.
Bulowski ve Günal'ın paylaştıklarına göre 2023'te, Türkiye'de kişi başına düşen bağlı cihaz sayısı 3.2 olarak öne çıkıyor. İnsanların yüzde 18'i ise 5'ten fazla bağlı cihaza sahip olduğunu ifade ediyor. Bu da hem cihaz hem de temas noktası bakımından bir müşterinin birden fazla açıdan markalar ile etkileşime girdiğini gösteriyor. Günal, Meiro'nun çerezler sonrası döneme hazırlık için önemli bir faktör olduğunu söyledi. Eğer ID söz konusu değilse hem gelir kaybı yaşanabileceğini hem de karlılıktan feragat edilmek durumunda kalınacağını belirtti. Günal'ın aktardıklarına göre bir marka olarak müşteri kimliğini belirleyebildiğinizde, online ve offline dünyayı birleştiren bir kimlik yaratıp bunun sahibi olabildiğinizde müşteri 360'ı tanımlamak mümkün oluyor.
CDP'ye tanımlanmış 1 cihaz, ortalama 31 etkinlik (event) sayısına ve ortalama 115 değere erişmenizi sağlıyor. CDP'ye tanımlanmış 2'den fazla cihaz ise ortalama 82 etkinlik (event) sayısı ve ortalama 197 değere erişmenizi sağlamakta. Bu da erişilen etkinlik sayısında yüzde 160, değer sayısında yüzde 70 artış anlamına geliyor.
Bu metriklerin aynı şekilde gelirlere de yansıdığını belirtelim. Oturum boyunca CDP kullanımının müşterinin davranışlarını netleştirirken, şirketlere gelir artış olarak olumlu yansımalarından bahsedildi.
Oturumun sonlarına doğru Pavel Bulowski, data warehouse'larındaki veri hacmi ile CDP'lerdeki veri hacmini karşılaştırdı. Sinan Günal, oturumu kapatırken şu ifadeleri kullandı:
"Yeni bir stratejiye ve yeni bir veri tanımına ihtiyaç olduğu kesin. Artık veri dediğimiz şey, sadece bir CRM kaydından ibaret değil. Her bir adım her bir dijital hareket sinyal haline gelmiş durumda."
Pavel Bulowski ve Sinan Günal, oturumda Meiro ve Labrys ortaklığından da söz etmeyi ihmal etmedi.
Kaynak : Webrazzi