A
Aysu
Misafir
Pagespeed (sayfa hızı), bir web sayfasının yüklenmesi için geçen süredir. Bir web sayfasının “hızını” ölçmenin birçok yolu vardır. En popüler 4 ölçüm İlk bayt süresi (TTFB) , tam yüklenen sayfa, ilk anlamlı boyama ve ekileşim süresidir.
İlk Bayt Süresi: Web sitenizin yükleme işlemini başlatması için geçen süre
Tamamen Yüklendi: Web sitenizin tamamen yüklenmesi için geçen süre
İlk Anlamlı Boya: Sayfanızın anlamlı içeriği ne kadar hızlı yüklediği
Etkileşim Süresi: Bir sayfanın etkileşimli hale gelmesi ne kadar sürer
Google, 2010’dan bu yana sıralama faktörlerinden biri olarak sayfa hızını kullanıyor. 2018’de, hızı mobil sıralamalar için bir sıralama faktörü haline getiren yeni bir güncelleme yayınladılar. Hızların SEO’yu etkilemesinin bir başka yolu da kullanıcı deneyiminden geçiyor. Web sayfanız çok yavaşsa, kullanıcılarınız Google’a geri döner. Buda hemen çıkma oranlarınızı artırır.
Google, SEO’yu tam olarak hangi “hız” metriğinin etkilediğini belirtmez. Moz tarafından yapılan bu araştırmaya göre, Google’ın sayfa hızını dikkate alırken özellikle ilk bayta kadar geçen süreyi ölçebileceğini göstermiştir. Google, hızınızı test etmek için kullanabileceğiniz PageSpeed Insights Tool adlı bir araca sahiptir . Sitenizi Pagespeed içgörüleri aracılığıyla çalıştırmak size 0 ile 100 arasında bir puan verir.
Web sitenizin hızını ölçmek için araçlar;
PageSpeed Insights – PageSpeed puanınızı kontrol edin.
ByteCheck – İlk Bayta Kalan Sürenizi Ölçün.
GTmetrix – Tam yüklü zamanınızı ölçün.
Pingdom – Yükleme sürenizi birden çok yerden ölçün.
Lighthouse – Google tarafından geliştirilen ve web geliştiricilerinin web sayfalarının yükleme sürelerini, erişilebilirliğini ve arama motoru optimizasyonunu test etmelerine yardımcı olan bir araçtır.
Sayfa hızınız yüzlerce sorundan etkilenebilir. Sunucu yapısından ve konumundan görüntülerin boyutuna kadar.
Resimler genellikle en ağır öğelerdir ve resimlerinizi sıkıştırmak, web sitenizin hızlı yüklenmesini sağlamanın en hızlı yollarından biridir.
WP Smush gibi araçlar , bir WordPress sitesi işletiyorsanız resimlerinizi optimize etmeyi çok kolaylaştırır. Aksi takdirde, size çok fazla bant genişliği kazandırabilecek TinyPNG ve TinyJPG gibi bir görüntü sıkıştırıcı kullanabilirsiniz .
Web barındırma, web sitenizin ne kadar hızlı yükleneceği konusunda büyük rol oynar. Paylaşılan bir barındırmada çalışıyorsanız, aynı sunucuda çalışan ve sayfa hızını etkileyebilecek birçok web sitesi olacaktır.
Tabii ki, web siteniz konusunda ciddiyseniz, bir VPS/özel sunucu, paylaşılan bir barındırma sunucusundan çok daha iyidir. Çalıştırıyorsanız veya WordPress kullanıyorsanız, WP optimizasyonu düşünülerek oluşturulmuş sunucularla yönetilen bir WordPress barındırmayı düşünebilirsiniz.
Kötü yazılmış bir koda sahip olmak sitenizi yavaşlatabilir. Yalnızca aktif olarak geliştirilmekte ve güncellenmekte olan üçüncü taraf hizmetlerini ve araçlarını kullanın. WordPress kullanıyorsanız, WP Rocket , Autoptimize veya W3 Total Cache gibi bir eklenti kullanabilirsiniz.
Bir içerik dağıtım ağı (CDN), içeriği kullanıcılara daha verimli bir şekilde sunmak için kullanılabilen, birden fazla konum arasında coğrafi olarak dağıtılmış web sunucularının bir koleksiyonudur. Verilerinizin dünyayı dolaşmak zorunda kalması yerine, kullanıcılarınız bunları kendilerine daha yakın bir CDN sunucusundan alabilir. Bir CDN uygulamak, uluslararası ziyaretçiler için site hızınızda büyük bir fark yaratabilir.
Günümüzde birçok web sitesi, Hotjar veya Intercom gibi üçüncü taraf araçların yoğun kullanımı nedeniyle yavaştır. Web sayfanızı hızlandırmanın en basit yollarından biri, pazarlama komut dosyalarını yalnızca ihtiyaç duyulan sayfalara eklemektir. Web sitenizde tek bir açılış sayfasının ısı haritalarını almak istiyorsanız, tüm web sayfanızda Hotjar’ın çalışmasına ihtiyacınız yok, sadece açılış sayfasına bu kodu eklemeniz yeterli olacaktır..
Sitenizi mobil aramada gerçekten hızlandırmak istiyorsanız AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) kullanabilirsiniz. AMP, basit bir eklenti ile WordPress için kolayca uygulanabilir. Bir kez uygulandıktan sonra siteniz Google’ın önbelleğinden sunulur ve bu nedenle anında mobil cihaza yüklenir. AMP’nin dezavantajı, site tasarımınızın zarar görmesi ve diğer tüm arama sonuçları gibi görünmesidir.
Sayfa hızı testinde yalnızca 100/100 puanlamaya odaklanmamalısınız. Araç size yalnızca en hızlı web siteleri tarafından izlenen “en iyi uygulamaları” ve önerileri verir. Web sitenizin yalnızca yüksek sayfa hızı puanı almakla kalmayıp daha hızlı yüklenmesini istiyorsunuz. GTmetrix gibi araçlar, Pagespeed öngörüleri gibi bir puan yerine tam yükleme sürenizi saniyeler içinde verir. Google tarafından yapılan bir araştırmaya göre, 2 kişiden 1’i bir web sitesinin 2 saniyenin altında yüklenmesini bekliyor ve insanların %53’ü bir web sayfasını 3 saniye içinde yüklenmediği için mobilden bırakıyor. Web sayfanızın hızını artırmanın en iyi yollarından biri, kullanıcılarınızı anlamak ve onlar için en önemli şeyin ne olduğunu bulmaktır.
Pagespeed (Sayfa Hızı) Nedir? yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret
İlk Bayt Süresi: Web sitenizin yükleme işlemini başlatması için geçen süre
Tamamen Yüklendi: Web sitenizin tamamen yüklenmesi için geçen süre
İlk Anlamlı Boya: Sayfanızın anlamlı içeriği ne kadar hızlı yüklediği
Etkileşim Süresi: Bir sayfanın etkileşimli hale gelmesi ne kadar sürer
Sayfa Hızı SEO’yu Nasıl Etkiler?
Google, 2010’dan bu yana sıralama faktörlerinden biri olarak sayfa hızını kullanıyor. 2018’de, hızı mobil sıralamalar için bir sıralama faktörü haline getiren yeni bir güncelleme yayınladılar. Hızların SEO’yu etkilemesinin bir başka yolu da kullanıcı deneyiminden geçiyor. Web sayfanız çok yavaşsa, kullanıcılarınız Google’a geri döner. Buda hemen çıkma oranlarınızı artırır.
İdeal Sayfa Hızı Nedir?
Google, SEO’yu tam olarak hangi “hız” metriğinin etkilediğini belirtmez. Moz tarafından yapılan bu araştırmaya göre, Google’ın sayfa hızını dikkate alırken özellikle ilk bayta kadar geçen süreyi ölçebileceğini göstermiştir. Google, hızınızı test etmek için kullanabileceğiniz PageSpeed Insights Tool adlı bir araca sahiptir . Sitenizi Pagespeed içgörüleri aracılığıyla çalıştırmak size 0 ile 100 arasında bir puan verir.
Web sitenizin hızını ölçmek için araçlar;
PageSpeed Insights – PageSpeed puanınızı kontrol edin.
ByteCheck – İlk Bayta Kalan Sürenizi Ölçün.
GTmetrix – Tam yüklü zamanınızı ölçün.
Pingdom – Yükleme sürenizi birden çok yerden ölçün.
Lighthouse – Google tarafından geliştirilen ve web geliştiricilerinin web sayfalarının yükleme sürelerini, erişilebilirliğini ve arama motoru optimizasyonunu test etmelerine yardımcı olan bir araçtır.
Sayfa Hızınızı Artırmak İçin En İyi Uygulamalar
Sayfa hızınız yüzlerce sorundan etkilenebilir. Sunucu yapısından ve konumundan görüntülerin boyutuna kadar.
Görüntüleri Optimize Edin
Resimler genellikle en ağır öğelerdir ve resimlerinizi sıkıştırmak, web sitenizin hızlı yüklenmesini sağlamanın en hızlı yollarından biridir.
WP Smush gibi araçlar , bir WordPress sitesi işletiyorsanız resimlerinizi optimize etmeyi çok kolaylaştırır. Aksi takdirde, size çok fazla bant genişliği kazandırabilecek TinyPNG ve TinyJPG gibi bir görüntü sıkıştırıcı kullanabilirsiniz .
Kaliteli Barındırma Seçin
Web barındırma, web sitenizin ne kadar hızlı yükleneceği konusunda büyük rol oynar. Paylaşılan bir barındırmada çalışıyorsanız, aynı sunucuda çalışan ve sayfa hızını etkileyebilecek birçok web sitesi olacaktır.
Tabii ki, web siteniz konusunda ciddiyseniz, bir VPS/özel sunucu, paylaşılan bir barındırma sunucusundan çok daha iyidir. Çalıştırıyorsanız veya WordPress kullanıyorsanız, WP optimizasyonu düşünülerek oluşturulmuş sunucularla yönetilen bir WordPress barındırmayı düşünebilirsiniz.
Kodu Optimize Edin Ve Küçültün
Kötü yazılmış bir koda sahip olmak sitenizi yavaşlatabilir. Yalnızca aktif olarak geliştirilmekte ve güncellenmekte olan üçüncü taraf hizmetlerini ve araçlarını kullanın. WordPress kullanıyorsanız, WP Rocket , Autoptimize veya W3 Total Cache gibi bir eklenti kullanabilirsiniz.
Bir CDN Kullanın
Bir içerik dağıtım ağı (CDN), içeriği kullanıcılara daha verimli bir şekilde sunmak için kullanılabilen, birden fazla konum arasında coğrafi olarak dağıtılmış web sunucularının bir koleksiyonudur. Verilerinizin dünyayı dolaşmak zorunda kalması yerine, kullanıcılarınız bunları kendilerine daha yakın bir CDN sunucusundan alabilir. Bir CDN uygulamak, uluslararası ziyaretçiler için site hızınızda büyük bir fark yaratabilir.
Üçüncü Taraf Komut Dosyalarını Azaltın Ve Geciktirin
Günümüzde birçok web sitesi, Hotjar veya Intercom gibi üçüncü taraf araçların yoğun kullanımı nedeniyle yavaştır. Web sayfanızı hızlandırmanın en basit yollarından biri, pazarlama komut dosyalarını yalnızca ihtiyaç duyulan sayfalara eklemektir. Web sitenizde tek bir açılış sayfasının ısı haritalarını almak istiyorsanız, tüm web sayfanızda Hotjar’ın çalışmasına ihtiyacınız yok, sadece açılış sayfasına bu kodu eklemeniz yeterli olacaktır..
AMP’yi kullanın
Sitenizi mobil aramada gerçekten hızlandırmak istiyorsanız AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) kullanabilirsiniz. AMP, basit bir eklenti ile WordPress için kolayca uygulanabilir. Bir kez uygulandıktan sonra siteniz Google’ın önbelleğinden sunulur ve bu nedenle anında mobil cihaza yüklenir. AMP’nin dezavantajı, site tasarımınızın zarar görmesi ve diğer tüm arama sonuçları gibi görünmesidir.
Pagespeed İçgörülerinde 100/100’ü Hedeflemeli Misiniz?
Sayfa hızı testinde yalnızca 100/100 puanlamaya odaklanmamalısınız. Araç size yalnızca en hızlı web siteleri tarafından izlenen “en iyi uygulamaları” ve önerileri verir. Web sitenizin yalnızca yüksek sayfa hızı puanı almakla kalmayıp daha hızlı yüklenmesini istiyorsunuz. GTmetrix gibi araçlar, Pagespeed öngörüleri gibi bir puan yerine tam yükleme sürenizi saniyeler içinde verir. Google tarafından yapılan bir araştırmaya göre, 2 kişiden 1’i bir web sitesinin 2 saniyenin altında yüklenmesini bekliyor ve insanların %53’ü bir web sayfasını 3 saniye içinde yüklenmediği için mobilden bırakıyor. Web sayfanızın hızını artırmanın en iyi yollarından biri, kullanıcılarınızı anlamak ve onlar için en önemli şeyin ne olduğunu bulmaktır.
Pagespeed (Sayfa Hızı) Nedir? yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret