A
Arden Papuççiyan
Misafir
Ülkemizin e-ticaret ekosistemini bir araya getiren Webrazzi E-ticaret 2022 tüm hızıyla devam ediyor. KPMG Türkiye Birleşme ve Satın Alma Danışmanlığı Direktörü Özge İlhan, "E-ticarette yeni dönemin ajandası: M&A" isimli sunumu ile e-ticaret sektörü adına önemli bilgiler paylaştı.
Birleşme ve satın almalar aslında yeni bir konu olmadığını belirten KPMG Türkiye Birleşme ve Satın Alma Danışmanlığı Direktörü Özge İlhan, eskiden geleneksel birleşme ve satın almaların aynı sektör içinden gerçekleştiğini de dile getirdi.
Gelişen ve değişen teknoloji ile birlikte bu durumun değiştiğini belirten İlhan, artık özellikle e-ticaret firmalarının farklı sektörlerde çözümler üreten firmalar ile birleşebildiğini ve bu firmaları satın alabildiklerini de paylaştı.
İlhan, global e-ticaret trendlerine baktığımızda ise değerler ve tüketici davranışlarının farklılaşması, tüketicilerin kendi verilerinin kontrolünü geri alması, insan makine iş birliği, birey merkezli ekosistem yapılanması ve tüketim doğasının yeniden tanımlanması gibi detayların karşımıza çıktığını belirtti.
Çoklu kanal stratejileri ile ilgili açıklamalarda da bulunan İlhan, pandemide tıkla-al'ın kaçınılmaz bir hale geldiğini ve daha önce online alışveriş yapmamış kişilerin bile bu süreçte online alışverişi deneyimlediğini sözlerine ekledi.
Online kanallar perakende sektöründeki temel büyüme kaynağı olacağını da belirten İlhan, çoklu kanal trendlerinin ise yüksek mobilite ve sipariş toplama, lojistik ve teslimat dönüşümü ve kanallar arası köprü olarak kişiselleştirmenin kullanılması olduğunu paylaştı.
Pandemide çeşitli alanlarda aksamalar meydana geldiğini ve birçok şirketin sıkıntı yaşadığını sözlerine ekleyen İlhan, bu süreçte stok seviyelerinin ciddi anlamda düştüğünü de paylaştı. İlhan'a göre ise bu yarışta yazılımları kendi sistemlerine daha önce entegre eden oyuncuların ön plana çıkacağını da dile getirdi.
Ülkemizdeki e-ticaret pazarının geçtiğimiz 2 yıl içinde yüzde 100 büyüme yaşadığını paylaşan İlhan, geçtiğimiz 7 yılı incelediğimizde ise birleşme ve satın almalar yaklaşık 3 katına çıktığını belirtti.
İlhan, e-ticaret sektöründe gerçekleşen satın alma ve birleşmelerin e-ticaret yazılımı, online yemek, sürdürülebilir moda, dijital perakende yazılımı, internet hizmetleri ve portalları, online perakende ve e-ticaret girişimleri özelinde gerçekleştiğini belirtti.
Kaynak : Webrazzi
Birleşme ve satın almalar aslında yeni bir konu olmadığını belirten KPMG Türkiye Birleşme ve Satın Alma Danışmanlığı Direktörü Özge İlhan, eskiden geleneksel birleşme ve satın almaların aynı sektör içinden gerçekleştiğini de dile getirdi.
Gelişen ve değişen teknoloji ile birlikte bu durumun değiştiğini belirten İlhan, artık özellikle e-ticaret firmalarının farklı sektörlerde çözümler üreten firmalar ile birleşebildiğini ve bu firmaları satın alabildiklerini de paylaştı.
İlhan, global e-ticaret trendlerine baktığımızda ise değerler ve tüketici davranışlarının farklılaşması, tüketicilerin kendi verilerinin kontrolünü geri alması, insan makine iş birliği, birey merkezli ekosistem yapılanması ve tüketim doğasının yeniden tanımlanması gibi detayların karşımıza çıktığını belirtti.
Çoklu kanal stratejileri ile ilgili açıklamalarda da bulunan İlhan, pandemide tıkla-al'ın kaçınılmaz bir hale geldiğini ve daha önce online alışveriş yapmamış kişilerin bile bu süreçte online alışverişi deneyimlediğini sözlerine ekledi.
Online kanallar perakende sektöründeki temel büyüme kaynağı olacağını da belirten İlhan, çoklu kanal trendlerinin ise yüksek mobilite ve sipariş toplama, lojistik ve teslimat dönüşümü ve kanallar arası köprü olarak kişiselleştirmenin kullanılması olduğunu paylaştı.
Pandemide çeşitli alanlarda aksamalar meydana geldiğini ve birçok şirketin sıkıntı yaşadığını sözlerine ekleyen İlhan, bu süreçte stok seviyelerinin ciddi anlamda düştüğünü de paylaştı. İlhan'a göre ise bu yarışta yazılımları kendi sistemlerine daha önce entegre eden oyuncuların ön plana çıkacağını da dile getirdi.
Ülkemizdeki e-ticaret pazarının geçtiğimiz 2 yıl içinde yüzde 100 büyüme yaşadığını paylaşan İlhan, geçtiğimiz 7 yılı incelediğimizde ise birleşme ve satın almalar yaklaşık 3 katına çıktığını belirtti.
İlhan, e-ticaret sektöründe gerçekleşen satın alma ve birleşmelerin e-ticaret yazılımı, online yemek, sürdürülebilir moda, dijital perakende yazılımı, internet hizmetleri ve portalları, online perakende ve e-ticaret girişimleri özelinde gerçekleştiğini belirtti.
Kaynak : Webrazzi