A
Arden Papuççiyan
Misafir
Ülkemizin e-ticaret ekosistemini bir araya getiren Webrazzi E-ticaret 2022 tüm hızıyla devam ediyor. Adjust'ta Head of Sales MENA pozisyonunda görev alan Ozan Can Şişman, etkinliğimizde gerçekleştirdiği sunum ile birlikte mobil alışverişteki trendler ile ilgili detayları paylaştı.
Sensor Tower ile birlikte gerçekleştirdikleri rapordan bahseden Ozan Can Şişman, Adjust'ın verilerine göre 2021 yılının e-ticaret özelinde mobilin yılı olduğunu belirtti. 2019 yılı ile 2021 yılının ilk çeyreğini kapsayan rapora göre gerçekleşen satışların yüzde 54'ü mobil kanallardan geldi.
2020 yılına göre mobil kanallardan gerçekleşen satışların yüzde 22'lik bir yükseliş yaşadığını da belirtelim. Bağlantılı akıllı televizyonların e-ticaret adına oldukça önemli bir alan haline geldiğini belirten Şişman, bu alanda önemli bir potansiyel olduğunu da sözlerine ekledi.
Sosyal medya platformlarının artık kullanıcıları uygulama içinde satışa yönlendiren aksiyonlar aldığını da paylaşan Şişman, 2020 ile 2021 yıllarının ilk 3 çeyreklerine baktığımızda uygulamala indirmelerin yüzde 10 artış yaşadığını da dile getirdi.
Bölgelere göre baktığımızda ise Asya-Pasifik bölgesinde yüzde 9, Latin Amerika'da yüzde 11 ve EMEA bölgesinde ise yüzde 15 oranında artış yaşadığını görüyoruz. 2020'den 2021 yılına geçerken özellikle Hindistan'da uygulama indirmelerde önemli bir patlama yaşandı.
Söz konusu uygulama indirmelerin hepsinin organik olarak gerçekleşmediğini de belirten Şişman, reklam alanlarının çeşitlenmesi ve rekabetin artması ile birlikte indirme maliyetlerinin artış yaşadığını da paylaştı. Özellikle Asya-Pasifik bölgesinde uygulama indirmeler neredeyse 3 katına çıktı.
Sensor Tower verilerine göre indirmelerin ağırlıklı olarak Android tarafından geldiğini de belirten Şişman, aktif kullanıcılara baktığımızda ise düzenli bir artış gördüğümüzü dile getirdi. Kısacası pandemi ile artan e-ticaret kullanımı sağlıklı bir şekilde artmaya devam ediyor.
Kullanıcılar uygulamalara artık daha fazla geldiğini ve daha uzun süre kaldıklarını belirten Şişman, 2020'den 2021'e geçerken uygulama içi satın almaların artış yaşadığını da paylaştı.
Kaynak : Webrazzi
Sensor Tower ile birlikte gerçekleştirdikleri rapordan bahseden Ozan Can Şişman, Adjust'ın verilerine göre 2021 yılının e-ticaret özelinde mobilin yılı olduğunu belirtti. 2019 yılı ile 2021 yılının ilk çeyreğini kapsayan rapora göre gerçekleşen satışların yüzde 54'ü mobil kanallardan geldi.
2020 yılına göre mobil kanallardan gerçekleşen satışların yüzde 22'lik bir yükseliş yaşadığını da belirtelim. Bağlantılı akıllı televizyonların e-ticaret adına oldukça önemli bir alan haline geldiğini belirten Şişman, bu alanda önemli bir potansiyel olduğunu da sözlerine ekledi.
Sosyal medya platformlarının artık kullanıcıları uygulama içinde satışa yönlendiren aksiyonlar aldığını da paylaşan Şişman, 2020 ile 2021 yıllarının ilk 3 çeyreklerine baktığımızda uygulamala indirmelerin yüzde 10 artış yaşadığını da dile getirdi.
Bölgelere göre baktığımızda ise Asya-Pasifik bölgesinde yüzde 9, Latin Amerika'da yüzde 11 ve EMEA bölgesinde ise yüzde 15 oranında artış yaşadığını görüyoruz. 2020'den 2021 yılına geçerken özellikle Hindistan'da uygulama indirmelerde önemli bir patlama yaşandı.
Söz konusu uygulama indirmelerin hepsinin organik olarak gerçekleşmediğini de belirten Şişman, reklam alanlarının çeşitlenmesi ve rekabetin artması ile birlikte indirme maliyetlerinin artış yaşadığını da paylaştı. Özellikle Asya-Pasifik bölgesinde uygulama indirmeler neredeyse 3 katına çıktı.
Sensor Tower verilerine göre indirmelerin ağırlıklı olarak Android tarafından geldiğini de belirten Şişman, aktif kullanıcılara baktığımızda ise düzenli bir artış gördüğümüzü dile getirdi. Kısacası pandemi ile artan e-ticaret kullanımı sağlıklı bir şekilde artmaya devam ediyor.
Kullanıcılar uygulamalara artık daha fazla geldiğini ve daha uzun süre kaldıklarını belirten Şişman, 2020'den 2021'e geçerken uygulama içi satın almaların artış yaşadığını da paylaştı.
Kaynak : Webrazzi