C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Araçlar teknolojinin gelişmesine paralel olarak her geçen gün yeni özelliklerle donatılıyor. Gelişen teknolojiler ve yeniliklerin temel amacı güvenlik ve sürüş konforu anlamında sürücüye kolaylık sağlamak. USB, navigasyon, dokunmatik ekran, start-stop, koltuk ısıtma bu özelliklerden sadece birkaçı.
Özellikle otomobil dünyasında son yıllarda giderek popüleritesi artan geniş ekranlar (geniş paneller), akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlara aşina olan tüketicinin artık araç içinde giderek daha fazla aradığı bir özellik haline geldi. Çoğu araçta güncel bilgi-eğlence özellikleri sunan, diğer akıllı cihazlar ile entegre olabilen bu donanımlar akıllı sesli asistanlar sayesinde de bağlanabilirliğin önemli bir parçası olarak yerini alıyor.
Dokunmatik paneller geçen yıllar içinde de daha hızlı, daha akıllı ve duyarlı hale gelse de İsveçli otomobil dergisi Vi Bilägare'in araştırması gösteriyor ki 1990'lı yılların ortasında araçlara entegre edilen bu teknoloji sanılanın aksine çok da güvenli değil. 2005 model 12 Volvo otomobilin üzerinde yapılan testler de bu savı doğrular nitelikte. Dört testten geçirilen bu araçların dokunmatik ekran teknolojisiyle donatılmış muadillerinden daha güvenli olduğu ortaya konuldu.
Bir taraftan otomobillerde bulunan düğme ve anahtarlar sürücülerin gözlerini yoldan ayırmadan aracı analog ve sezgisel kontrol etmesini sağlıyor. Ama dokunmatik ekranlar bunu henüz yapamıyor.
Bu araştırmadan bağımsız küresel bağlamda çip tedarik etmekte sorun yaşayan birçok otomotiv markası dokunmatik ekranları araçlarından çıkarmaya başladı. BMW bunu yapan markalardan biri. Tüketicilere ABD’de satışa sunduğu bazı modellerinde dokunmatik ekranı kaldırma opsiyonunu sundu. Buna karşılık tüketicilere 500 Dolar kredi teklif etti.
Kaynak : Webrazzi
Özellikle otomobil dünyasında son yıllarda giderek popüleritesi artan geniş ekranlar (geniş paneller), akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlara aşina olan tüketicinin artık araç içinde giderek daha fazla aradığı bir özellik haline geldi. Çoğu araçta güncel bilgi-eğlence özellikleri sunan, diğer akıllı cihazlar ile entegre olabilen bu donanımlar akıllı sesli asistanlar sayesinde de bağlanabilirliğin önemli bir parçası olarak yerini alıyor.
Dokunmatik paneller geçen yıllar içinde de daha hızlı, daha akıllı ve duyarlı hale gelse de İsveçli otomobil dergisi Vi Bilägare'in araştırması gösteriyor ki 1990'lı yılların ortasında araçlara entegre edilen bu teknoloji sanılanın aksine çok da güvenli değil. 2005 model 12 Volvo otomobilin üzerinde yapılan testler de bu savı doğrular nitelikte. Dört testten geçirilen bu araçların dokunmatik ekran teknolojisiyle donatılmış muadillerinden daha güvenli olduğu ortaya konuldu.
Bir taraftan otomobillerde bulunan düğme ve anahtarlar sürücülerin gözlerini yoldan ayırmadan aracı analog ve sezgisel kontrol etmesini sağlıyor. Ama dokunmatik ekranlar bunu henüz yapamıyor.
Bu araştırmadan bağımsız küresel bağlamda çip tedarik etmekte sorun yaşayan birçok otomotiv markası dokunmatik ekranları araçlarından çıkarmaya başladı. BMW bunu yapan markalardan biri. Tüketicilere ABD’de satışa sunduğu bazı modellerinde dokunmatik ekranı kaldırma opsiyonunu sundu. Buna karşılık tüketicilere 500 Dolar kredi teklif etti.
Kaynak : Webrazzi