Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Niantic artırılmış gerçeklik başlığı kullanıcılara ne sunuyor?

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Pokémon Go'nun üreticisi Niantic, dış mekanda kullanım için tasarlanan artırılmış gerçeklik başlığındaki tüm yenilikleri 2022 Snapdragon Summit'te tanıttı. AR başlığı, sanal gerçeklik başlıklarına kıyasla, daha hafif ve ince bir görünüme sahip. Güneş gözlüğünü andıran ince ekranlar, kumaş benzeri bir materyal ile bütünleşiyor.

Yine de şu an için tasarımın erken aşamalarında olduğunu belirtelim. Cihazda Qualcomm'un Snapdragon AR2 Gen 1 çipi kullanılıyor. Snapdragon AR2 Gen 1 ilk kez yalnızca AR için üretilmiş bir çip olarak konumlanıyor. Bu noktada önceki nesilde üretilen çiplerin hem AR hem de VR'a odaklandığını belirtelim.

Cihazın detaylarına geri dönecek olursak, cihazda açık bir şekilde görülebilen iki farkı kamera yer alıyor.çAyrıca deneyimin kontrol edilmesini sağlamak için AR başlıkla birlikte kablosuz bir el kumandası sunuluyor.

Etkinlikte, dış mekanda kullanımına odaklanacak AR başlıklarının, Niantic yol haritasından ve render bilgilerinden faydalanabileceği vurgulandı. Şirketin paylaştığı videolar, AR başlıkların gerçek hayata nasıl entegre olabileceğini gösteriyor.




Gözlüklerin rahat olması başta olmak üzere kullanıcılardan gelen geri bildirimlere göre tasarlanan AR başlığı, 5 farklı kriteri karşılıyor. Şirket, AR başlıkların 1-2 saat boyunca süren uzun oyun oturumlarında kullanılmasını hedefliyor. Ayrıca başlıkların 250 gramdan hafif olmasına da dikkat edildiği belirtiliyor.

Rahatlık ve hafiflik kriterlerinin yanı sıra uzun süre kullanım imkanının kesişim noktalarından bir de kablosuz tasarım. Şirket, kabloların aktif oynama süreçlerini engellediğini düşünüyor. Şirketin diğer kriterleri arasında gözlüğün taşınabilir, kompakt ve güçlü olması yer alıyor.

Oyun oynamanın ötesinde AR harita ile yön bulma ya da bir mekan hakkında daha fazla bilgi almak için AR başlıktan faydalanılabilir. AR gözlüklerinin kullanıcı tabanının genişlemesiyle, işletmeler tıpkı sosyal ağların ilk zamanında olduğu gibi AR kullanıcılarına özel fırsatlar sunmayı tercih edebilir.

Zira günümüzde Lenovo, LG, Nreal, OPPO, Pico, QONOQ, Rokid, Sharp, TCL, Tencent, Vuzix, ve Xiaomi dahil olmak AR teknolojileri geliştirmek üzere başlık AR2 Gen 1'ı kullandığını söylemek mümkün. AR odağında cihaz ve teknolojilerin artış göstermesi, beraberinde hali hazırda Instagram, Snapchat TikTok ve YouTube'da AR filtrelere ve alışveriş deneyiminde Virtual Try On'a ilgi duyan kullanıcıların bu alana daha fazla kaymasına yol açacaktır.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.