G
Gözde Ulukan
Misafir
Netflix, bir süredir reklam destekli abonelik modeli üzerinde çalışıyor. Üstelik bu modelin kesin olarak hayata geçirileceği de geçtiğimiz aylarda Netflix'in eş CEO'su Ted Sarandos tarafından doğrulanmıştı. Buna göre Netflix'in daha uygun fiyatlı bir model oluşturması bekleniyor. Son bilgiler, bu modelde içerikleri indirme özelliğinin bulunmayacağını da ortaya koyuyor.
Bloomberg tarafından paylaşılan yeni bir habere göre ise reklamlı modelde dahi bazı içerikler reklamsız olarak gösterilebilir. Netflix'in daha yeni orijinal filmlerinin yanı sıra, belirli çocuk içeriklerinin reklamlarını kesebileceği öne sürülüyor. Netflix'in orijinal filmler ilk çıktıklarında reklam yayınlamayabileceği ve bunun yerine daha sonraki bir tarihte reklam ekleyeceği de paylaşılan bilgiler arasında yer alıyor. Zira film yapımcıları bir süredir bu modeller nedeniyle işlerinin olumsuz etkilenebileceğini iddia ediyordu, söz konusu haberle yapımcılar bir nebze de olsa rahatladı.
Bazı stüdyoların Netflix'in belirli ve şirkete lisanslı dizi veya filmlerde reklam yayınlamasına izin vermeyebileceği de gündemde, ancak Netflix, programdan önce veya sonra reklam oynatarak bu sorunu aşabilecek gibi duruyor. Ayrıca Netflix'in şu anda sahip olduğu içerik lisanslarından bazıları, belirli bir filmin veya filmin reklamlarla gösterilmesini kapsamayabilir. Sonuç olarak Netflix'in hakları güvence altına almak için yapılan anlaşmaların mevcut değerinin yüzde 10 ila 15'ini ödeyebileceği söyleniyor.
Tabii ki şimdilik bu tahminler için oldukça erken, zira reklam destekli abonelik modeli henüz yayına alınmadı. Şu an için tek söyleyebileceğimiz, 25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olarak, yeni abonelik planlarının Netflix için büyük bir değişiklik olacağı. Netflix'in yeni abonelik modelinin resmi olarak ne zaman tanıtılacağı da henüz belirsiz.
Bu arada benzer bir şekilde Disney de reklamlı abonelik modeli üzerinde çalışıyor. Disney'in reklam destekli 2023'te global lansmanında önce ilk olarak ABD'de aktif edilecek. Şirket, bu modelde reklamları saatte dört dakika ile sınırlamayı planlıyor.
Kaynak : Webrazzi
Bloomberg tarafından paylaşılan yeni bir habere göre ise reklamlı modelde dahi bazı içerikler reklamsız olarak gösterilebilir. Netflix'in daha yeni orijinal filmlerinin yanı sıra, belirli çocuk içeriklerinin reklamlarını kesebileceği öne sürülüyor. Netflix'in orijinal filmler ilk çıktıklarında reklam yayınlamayabileceği ve bunun yerine daha sonraki bir tarihte reklam ekleyeceği de paylaşılan bilgiler arasında yer alıyor. Zira film yapımcıları bir süredir bu modeller nedeniyle işlerinin olumsuz etkilenebileceğini iddia ediyordu, söz konusu haberle yapımcılar bir nebze de olsa rahatladı.
Bazı stüdyoların Netflix'in belirli ve şirkete lisanslı dizi veya filmlerde reklam yayınlamasına izin vermeyebileceği de gündemde, ancak Netflix, programdan önce veya sonra reklam oynatarak bu sorunu aşabilecek gibi duruyor. Ayrıca Netflix'in şu anda sahip olduğu içerik lisanslarından bazıları, belirli bir filmin veya filmin reklamlarla gösterilmesini kapsamayabilir. Sonuç olarak Netflix'in hakları güvence altına almak için yapılan anlaşmaların mevcut değerinin yüzde 10 ila 15'ini ödeyebileceği söyleniyor.
Tabii ki şimdilik bu tahminler için oldukça erken, zira reklam destekli abonelik modeli henüz yayına alınmadı. Şu an için tek söyleyebileceğimiz, 25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olarak, yeni abonelik planlarının Netflix için büyük bir değişiklik olacağı. Netflix'in yeni abonelik modelinin resmi olarak ne zaman tanıtılacağı da henüz belirsiz.
Bu arada benzer bir şekilde Disney de reklamlı abonelik modeli üzerinde çalışıyor. Disney'in reklam destekli 2023'te global lansmanında önce ilk olarak ABD'de aktif edilecek. Şirket, bu modelde reklamları saatte dört dakika ile sınırlamayı planlıyor.
Kaynak : Webrazzi