G
Gözde Ulukan
Misafir
Netflix'in reklam destekli abonelik modellerini yayına alma ihtimaline dair bilgileri daha önce sizlere aktarmıştık. Hepimiz biliyoruz ki Netflix, yıllarca reklam destekli bir platform olmamasıyla övünmüş ve son olarak 2020 yılında reklamsız yayın yapmaya devam edeceğini söylemişti. Ancak şirketin CEO'su Reed Hastings, yıllarca reklamlara direndikten sonra Netflix’in artık reklamlarla daha düşük fiyatlı katmanlar sunmaya açık olduğunu belirtmişti.
The Hollywood Reporter'ın haberine göre bu bilgi Netflix'in eş CEO'su Ted Sarandos tarafından doğrulandı. Sarandos, Cannes Lions'da verdiği röportajda, şirketin yayın hizmetine reklam destekli bir abonelik modeli eklemeyi planladığını doğruladı. Sarandos, "Netflix benim için çok pahalı ve reklamı umursamıyorum" diyen büyük bir müşteri segmentini masadan kaldırdıklarını; "daha düşük bir fiyat istiyorum ve reklam izleyeceğim" diyen kişiler için böyle bir model oluşturduklarını belirtti. The New York Times da geçen ay, şirketin yeni abonelik modelini 2022'nin sonuna kadar kullanıma sunmayı hedeflediğini bildirmişti.
25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olan Netflix için yeni abonelik planları büyük bir değişiklik. Ancak genel duruma baktığımızda bizleri çok da şaşırtmıyor ve bunun nedeni Netflix'in son çeyrekte 200 bin abone kaybetmiş olması.
Ayrıca Netflix'in fiyatları da gerçekten bazı bütçeleri fazlasıyla aşabiliyor. Üstelik şirket, aynı evde yaşamayan ancak aynı hesabı kullananlardan da ekstra para almaya hazırlanıyor. Hatta bu sistem bazı pilot ülkelerde başlamış ve kafaları karıştırmış durumda. Kısacası Netflix abonelik ücretleri her geçen gün daha fazla artarken şirket yeni müşteriler kazanmanın ve mevcut müşterileri elinde tutmanın alternatif yöntemlerini arıyor.
Netflix'in yeni abonelik modelinin ne zaman tanıtılacağı şu an için belli değil.
Bu arada benzer bir şekilde Disney de reklamlı abonelik modeli üzerinde çalışıyor. Disney'in reklam destekli 2023'te global lansmanında önce ilk olarak ABD'de aktif edilecek. Şirket, bu modelde reklamları saatte dört dakika ile sınırlamayı planlıyor.
Kaynak : Webrazzi
The Hollywood Reporter'ın haberine göre bu bilgi Netflix'in eş CEO'su Ted Sarandos tarafından doğrulandı. Sarandos, Cannes Lions'da verdiği röportajda, şirketin yayın hizmetine reklam destekli bir abonelik modeli eklemeyi planladığını doğruladı. Sarandos, "Netflix benim için çok pahalı ve reklamı umursamıyorum" diyen büyük bir müşteri segmentini masadan kaldırdıklarını; "daha düşük bir fiyat istiyorum ve reklam izleyeceğim" diyen kişiler için böyle bir model oluşturduklarını belirtti. The New York Times da geçen ay, şirketin yeni abonelik modelini 2022'nin sonuna kadar kullanıma sunmayı hedeflediğini bildirmişti.
25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olan Netflix için yeni abonelik planları büyük bir değişiklik. Ancak genel duruma baktığımızda bizleri çok da şaşırtmıyor ve bunun nedeni Netflix'in son çeyrekte 200 bin abone kaybetmiş olması.
Ayrıca Netflix'in fiyatları da gerçekten bazı bütçeleri fazlasıyla aşabiliyor. Üstelik şirket, aynı evde yaşamayan ancak aynı hesabı kullananlardan da ekstra para almaya hazırlanıyor. Hatta bu sistem bazı pilot ülkelerde başlamış ve kafaları karıştırmış durumda. Kısacası Netflix abonelik ücretleri her geçen gün daha fazla artarken şirket yeni müşteriler kazanmanın ve mevcut müşterileri elinde tutmanın alternatif yöntemlerini arıyor.
Netflix'in yeni abonelik modelinin ne zaman tanıtılacağı şu an için belli değil.
Bu arada benzer bir şekilde Disney de reklamlı abonelik modeli üzerinde çalışıyor. Disney'in reklam destekli 2023'te global lansmanında önce ilk olarak ABD'de aktif edilecek. Şirket, bu modelde reklamları saatte dört dakika ile sınırlamayı planlıyor.
Kaynak : Webrazzi