G
Gözde Ulukan
Misafir
Geçtiğimiz aylarda, ülkemizde premium abonelik fiyatlarında zam yapan Netflix'in reklam destekli abonelik modeli bir süredir gündemimizdeydi. Netflix'in reklam destekli abonelik modelinin fiyatının 7 ila 9 dolar aralığında olabileceği iddiaları mevcuttu. Şimdi ise şirketin bu modelinin 6.99 dolar fiyata sahip olacağı bilgisi paylaşıldı.
Disney+ da benzer bir abonelik modeli üzerinde çalışıyordu ve onun fiyatı ise 7.99 dolar olarak açıklanmıştı. Netflix, ücreti Disney+'dan daha düşük tutarak daha fazla kullanıcıya sahip olmayı hedefliyor gibi görünüyor.
Söz konusu reklam destekli model, ilk olarak 12 pazarda kullanıma açılacak. 1 Kasım'da, yeni planı ilk deneyenler Kanada ve Meksika aboneleri olacak. Daha sonra 3 Kasım'da ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, Avustralya, Japonya, Güney Kore ve Brezilya'ya sunulacak. 10 Kasım'da piyasaya çıktığında İspanya daha ucuz katmanı deneyimleyen son ülke olacak. Yani bu planın ülkemize ne zaman geleceği ve Türk Lirası olarak nasıl ücretlendirileceği henüz belli değil.
Netflix bugün yaptığı duyuruda, hâlâ çok erken olmasına rağmen, hem tüketicilerin hem de reklamcılık camiasının gösterdiği ilgiden memnun olduklarını ve gelecek için daha heyecanlı olamayacaklarını açıkladı. Şirket, deneyimden öğrendikçe ve deneyimi iyileştirdikçe, zaman içinde daha fazla ülkede lansmanı yapmayı umduklarını da belirtti.
Netflix'in reklam destekli abonelik modelinde bazı içerikler reklamsız olabileceği gibi şirketin bu planda indirme özelliğini kaldıracağını da hatırlatmadan geçmeyelim.
Kaynak : Webrazzi
Disney+ da benzer bir abonelik modeli üzerinde çalışıyordu ve onun fiyatı ise 7.99 dolar olarak açıklanmıştı. Netflix, ücreti Disney+'dan daha düşük tutarak daha fazla kullanıcıya sahip olmayı hedefliyor gibi görünüyor.
İlk olarak 12 pazarda kullanıma açılıyor: Türkiye henüz yok
Söz konusu reklam destekli model, ilk olarak 12 pazarda kullanıma açılacak. 1 Kasım'da, yeni planı ilk deneyenler Kanada ve Meksika aboneleri olacak. Daha sonra 3 Kasım'da ABD, İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, Avustralya, Japonya, Güney Kore ve Brezilya'ya sunulacak. 10 Kasım'da piyasaya çıktığında İspanya daha ucuz katmanı deneyimleyen son ülke olacak. Yani bu planın ülkemize ne zaman geleceği ve Türk Lirası olarak nasıl ücretlendirileceği henüz belli değil.
Netflix bugün yaptığı duyuruda, hâlâ çok erken olmasına rağmen, hem tüketicilerin hem de reklamcılık camiasının gösterdiği ilgiden memnun olduklarını ve gelecek için daha heyecanlı olamayacaklarını açıkladı. Şirket, deneyimden öğrendikçe ve deneyimi iyileştirdikçe, zaman içinde daha fazla ülkede lansmanı yapmayı umduklarını da belirtti.
Netflix'in reklam destekli abonelik modelinde bazı içerikler reklamsız olabileceği gibi şirketin bu planda indirme özelliğini kaldıracağını da hatırlatmadan geçmeyelim.
Kaynak : Webrazzi