G
Gözde Ulukan
Misafir
Teknolojinin en ilgi çekici yanlarından biri, şirketlerin birbirlerinden bir şekilde etkileniyor olması. Instagram'ın Snapchat'tan ve başka birçok platformdan aldığı özellikler ile kendini geliştirmesi, birçok platformun Clubhouse benzeri uygulamaları hayata geçirmesi derken bir hamle de Netflix'ten geldi. Dünyanın önde gelen streaming platformlarından Netflix, TikTok akışına benzer bir şekilde kullanılacağını öğrendiğimiz "Fast Laughs" özelliğini akıllı televizyonlar için test etmeye başladı.
Netflix aslında Fast Laughs'u geçtiğimiz yıl mobil kullanıcılarının bir kısmına sunmuştu, şimdi ise "TV uygulamalarında" bu özellik test ediliyor. Apple TV kullanıcıları da piyasaya sürüldüğü zaman bu Netflix özelliğine erişebilecek. Ancak bu noktada hala her mobil uygulamada Fast Laughs'a rastlanmadığını belirtmek gerek.
Netflix'in böyle bir hamle yapması oldukça akıllıca. Zira yapılan araştırmalara göre insanların bir video içeriğine odaklanma süresi ortalama 8 ila 10 saniye arasında değişiyor. Bir kullanıcıyı yakalamak için de bu 8-10 saniyeyi etkili kullanmak gerekiyor. Belli ki Netflix de buradaki faydayı görerek Fast Laughs özelliğini hayata geçirmeye karar vermiş.
Fast Laughs'un mantığı oldukça basit aslında. Platform, dizilerdeki ve filmlerdeki komik, kısa sahneleri akışta kullanıcıya sunuyor. Ancak Netflix içeriklerin süresini 30 saniyeden biraz daha uzun tutuyor. Özetle Fast Laughs, Netflix'teki dizilerinde ve filmlerden her biri yaklaşık 30 saniye veya daha uzun olan komik kısa videolar arasında gezinmenizi sağlıyor.
ABD, Kanada, Birleşik Krallık, İrlanda, Avustralya ve Yeni Zelanda dahil olmak üzere İngilizce konuşulan ülkelerdeki abonelere yavaş yavaş dağıtılıyor. Yani şu anda Türkiye için bu özellik test aşamasında bile değil. Eğer testin bir parçasıysanız özelliği seçtikten sonra ana sayfanızın derinliklerinde birkaç satır buluyorsunuz. Fast Laughs, içerik ayarlarınıza saygı gösteriyor, aynı zamanda çocuk profillerinde de kullanılmıyor.
Fast Laughs'daki içerikleri tamamen Netflix ekibi tarafından belirleniyor. Yani yapay zeka kullanılmadığı için kişiselleştirilmiş öneriler sunulmuyor, bu da içeriklerin herkese hitap etmeyebileceği anlamına geliyor.
Kaynak : Webrazzi
Netflix aslında Fast Laughs'u geçtiğimiz yıl mobil kullanıcılarının bir kısmına sunmuştu, şimdi ise "TV uygulamalarında" bu özellik test ediliyor. Apple TV kullanıcıları da piyasaya sürüldüğü zaman bu Netflix özelliğine erişebilecek. Ancak bu noktada hala her mobil uygulamada Fast Laughs'a rastlanmadığını belirtmek gerek.
Netflix'in böyle bir hamle yapması oldukça akıllıca. Zira yapılan araştırmalara göre insanların bir video içeriğine odaklanma süresi ortalama 8 ila 10 saniye arasında değişiyor. Bir kullanıcıyı yakalamak için de bu 8-10 saniyeyi etkili kullanmak gerekiyor. Belli ki Netflix de buradaki faydayı görerek Fast Laughs özelliğini hayata geçirmeye karar vermiş.
Fast Laughs'un mantığı oldukça basit aslında. Platform, dizilerdeki ve filmlerdeki komik, kısa sahneleri akışta kullanıcıya sunuyor. Ancak Netflix içeriklerin süresini 30 saniyeden biraz daha uzun tutuyor. Özetle Fast Laughs, Netflix'teki dizilerinde ve filmlerden her biri yaklaşık 30 saniye veya daha uzun olan komik kısa videolar arasında gezinmenizi sağlıyor.
ABD, Kanada, Birleşik Krallık, İrlanda, Avustralya ve Yeni Zelanda dahil olmak üzere İngilizce konuşulan ülkelerdeki abonelere yavaş yavaş dağıtılıyor. Yani şu anda Türkiye için bu özellik test aşamasında bile değil. Eğer testin bir parçasıysanız özelliği seçtikten sonra ana sayfanızın derinliklerinde birkaç satır buluyorsunuz. Fast Laughs, içerik ayarlarınıza saygı gösteriyor, aynı zamanda çocuk profillerinde de kullanılmıyor.
Fast Laughs'daki içerikleri tamamen Netflix ekibi tarafından belirleniyor. Yani yapay zeka kullanılmadığı için kişiselleştirilmiş öneriler sunulmuyor, bu da içeriklerin herkese hitap etmeyebileceği anlamına geliyor.
Kaynak : Webrazzi