G
Gözde Ulukan
Misafir
Geçtiğimiz ayın sonunda, Netflix'in reklam destekli abonelik modeli iddialarının doğrulandığı bilgisini sizlerle paylaşmıştık. Netflix, yıllar boyunca reklam destekli bir platform olmadı ve şirket, 2020 yılında reklamsız yayın yapmaya devam edeceğini söylemişti.
Bunlardan kısa bir süre sonra şirketin CEO'su Reed Hastings, yıllarca reklamlara direndikten sonra Netflix’in artık reklamlarla daha düşük fiyatlı katmanlar sunmaya açık olduğunu belirtmişti. Bu haber, daha sonra Netflix'in eş CEO'su Ted Sarandos tarafından doğrulanmıştı. Şimdi ise Netflix'in reklam destekli abonelik modeli için Microsoft ile iş birliği yaptığı ortaya çıktı. Netflix, Microsoft'un, daha ucuz seçeneği sunarak global reklam teknolojisi ve satış ortağı olacağını söylüyor.
Microsoft'un blogunda yer alan gönderiye göre şirket, pazarlamacıların Netflix ekosistemine reklam getirmek için Microsoft ile birlikte çalışacağını söylüyor. Microsoft'un web deneyimleri başkanı Mikhail Parakhin, duyurunun aynı zamanda Microsoft'un müşterilerin bilgilerini korumaya dayalı gizlilik yaklaşımını da desteklediğini söylüyor.
Netflix COO'su Greg Peters ise uzun vadede hedeflerinin belli olduğunu ve bu hedefin tüketiciler için daha fazla seçenek ve reklamverenler için birinci sınıf, doğrusaldan daha iyi bir TV markası deneyimi olduğunu söylüyor. Yeni hizmeti hayata geçirirken Microsoft ile çalışmaktan heyecan duyduklarını da sözlerine ekliyor.
Netflix'in yeni abonelik modelinin ne zaman tanıtılacağı şu an için belli değil. Bu konuda resmi bir tarih açıklanmamasına rağmen, söz konusu modelin 2022'nin sonuna kadar müşterilere sunulacağı söyleniyor.
25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olan Netflix için yeni abonelik planları büyük bir değişiklik. Ancak genel duruma baktığımızda bizleri çok da şaşırtmıyor ve bunun nedeni Netflix'in son çeyrekte 200 bin abone kaybetmiş olması. Benzer bir şekilde Disney de reklamlı abonelik modeli üzerinde çalışıyor.
Kaynak : Webrazzi
Bunlardan kısa bir süre sonra şirketin CEO'su Reed Hastings, yıllarca reklamlara direndikten sonra Netflix’in artık reklamlarla daha düşük fiyatlı katmanlar sunmaya açık olduğunu belirtmişti. Bu haber, daha sonra Netflix'in eş CEO'su Ted Sarandos tarafından doğrulanmıştı. Şimdi ise Netflix'in reklam destekli abonelik modeli için Microsoft ile iş birliği yaptığı ortaya çıktı. Netflix, Microsoft'un, daha ucuz seçeneği sunarak global reklam teknolojisi ve satış ortağı olacağını söylüyor.
Microsoft'un blogunda yer alan gönderiye göre şirket, pazarlamacıların Netflix ekosistemine reklam getirmek için Microsoft ile birlikte çalışacağını söylüyor. Microsoft'un web deneyimleri başkanı Mikhail Parakhin, duyurunun aynı zamanda Microsoft'un müşterilerin bilgilerini korumaya dayalı gizlilik yaklaşımını da desteklediğini söylüyor.
Netflix COO'su Greg Peters ise uzun vadede hedeflerinin belli olduğunu ve bu hedefin tüketiciler için daha fazla seçenek ve reklamverenler için birinci sınıf, doğrusaldan daha iyi bir TV markası deneyimi olduğunu söylüyor. Yeni hizmeti hayata geçirirken Microsoft ile çalışmaktan heyecan duyduklarını da sözlerine ekliyor.
Netflix'in yeni abonelik modelinin ne zaman tanıtılacağı şu an için belli değil. Bu konuda resmi bir tarih açıklanmamasına rağmen, söz konusu modelin 2022'nin sonuna kadar müşterilere sunulacağı söyleniyor.
25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olan Netflix için yeni abonelik planları büyük bir değişiklik. Ancak genel duruma baktığımızda bizleri çok da şaşırtmıyor ve bunun nedeni Netflix'in son çeyrekte 200 bin abone kaybetmiş olması. Benzer bir şekilde Disney de reklamlı abonelik modeli üzerinde çalışıyor.
Kaynak : Webrazzi