G
Gözde Ulukan
Misafir
Netflix, yıllarca reklam destekli bir platform olmamasıyla övünmüş ve son olarak 2020 yılında reklamsız yayın yapmaya devam edeceğini söylemişti. Ancak şirketin CEO'su Reed Hastings, yıllarca reklamlara direndikten sonra Netflix’in artık reklamlarla daha düşük fiyatlı katmanlar sunmaya açık olduğunu söyledi.
Hastings, uzun süredir platforma reklam veya diğer promosyonların eklenmesine karşı çıkıyor, ancak şirketin CEO'su şimdi müşterilere daha ucuz bir seçenek sunmanın mantıklı olduğunu söyledi. Zira Netflix'ten yapılan son açıklamaya göre şirket, son çeyrekte 200 bin abone kaybetti. Belli ki bu da Netflix'i fiyatları ucuzlatma yolları aramaya itti.
25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olarak, yeni abonelik planları Netflix için büyük bir değişiklik olacak. Hastings, seçeneğin muhtemelen bir veya iki yıl boyunca hizmette kullanılamayacağını söyledi. Yani reklam destekli abonelik modelleri hala geliştirilme aşamasında. Bu modelin bizdeki örneğini düşündüğümüzde akıllara ilk olarak Exxen platformu geliyor. Exxen reklam destekli ve desteksiz olmak üzere farklı modeller sunuyor ve reklam destekli modelde fiyatlar daha ucuz olarak karşımıza çıkıyor. Netflix'in yapmaya çalıştığı da bu gibi görünüyor.
Netflix, daha fazla aboneyi kendine çekebilmek için özel yapımlara olan yatırımlarını artırdı ve dolayısıyla bu kullanıcı tarafında fiyatlara yansıdı. Hatırlarsanız dijital yayın platformu, son dönemde ülkemizde de fiyatlarını artırmış ve birçok Netflix kullanıcısı çeşitli sosyal mecralarda bu zamlara tepki göstermişti.
Netflix'in yeni abonelik planlarını ne zaman yayına alacağı şu an için belli değil, ancak kullanıcıların gelenekselden uzaklaşmasının belki de en önemli nedeni dijital platformların reklamsız hizmetler sunuyor olması. Netflix bu hamlesiyle daha fazla müşteri çeker mi, yoksa sıradan bir televizyon kanalına mı döner hep birlikte bekleyip göreceğiz.
Kaynak : Webrazzi
Hastings, uzun süredir platforma reklam veya diğer promosyonların eklenmesine karşı çıkıyor, ancak şirketin CEO'su şimdi müşterilere daha ucuz bir seçenek sunmanın mantıklı olduğunu söyledi. Zira Netflix'ten yapılan son açıklamaya göre şirket, son çeyrekte 200 bin abone kaybetti. Belli ki bu da Netflix'i fiyatları ucuzlatma yolları aramaya itti.
25 yıllık tarihinde hiçbir zaman reklamlara izin vermemiş bir şirket olarak, yeni abonelik planları Netflix için büyük bir değişiklik olacak. Hastings, seçeneğin muhtemelen bir veya iki yıl boyunca hizmette kullanılamayacağını söyledi. Yani reklam destekli abonelik modelleri hala geliştirilme aşamasında. Bu modelin bizdeki örneğini düşündüğümüzde akıllara ilk olarak Exxen platformu geliyor. Exxen reklam destekli ve desteksiz olmak üzere farklı modeller sunuyor ve reklam destekli modelde fiyatlar daha ucuz olarak karşımıza çıkıyor. Netflix'in yapmaya çalıştığı da bu gibi görünüyor.
Netflix, daha fazla aboneyi kendine çekebilmek için özel yapımlara olan yatırımlarını artırdı ve dolayısıyla bu kullanıcı tarafında fiyatlara yansıdı. Hatırlarsanız dijital yayın platformu, son dönemde ülkemizde de fiyatlarını artırmış ve birçok Netflix kullanıcısı çeşitli sosyal mecralarda bu zamlara tepki göstermişti.
Netflix'in yeni abonelik planlarını ne zaman yayına alacağı şu an için belli değil, ancak kullanıcıların gelenekselden uzaklaşmasının belki de en önemli nedeni dijital platformların reklamsız hizmetler sunuyor olması. Netflix bu hamlesiyle daha fazla müşteri çeker mi, yoksa sıradan bir televizyon kanalına mı döner hep birlikte bekleyip göreceğiz.
Kaynak : Webrazzi