G
Gözde Ulukan
Misafir
Pandemi ile birlikte e-ticaret sektöründe de kayda değer bir hacim artışı yaşandı. Dijital dönüşümün sonucu olan bu süreç tabii ki sadece e-ticaret sitelerini etkilemedi; e-ticaret ağına dahil olan bütün sektörler bu dönüşümden bir şekilde etkilendi. Bahsi geçen bu sektörlere dahil olan bileşenler de kendi teknolojisini geliştirerek en iyisini ortaya koymaya ve böylelikle de rekabet ortamının arttığı bu dönemde kendisi için en büyük payı almaya çabaladı. Kargoculuk sektörü de e-ticaret ekosisteminin vazgeçilmezlerinden biri, üstelik kimi zaman hem alıcının hem de satıcının kanayan yarası.
Ancak bu kanayan yara, gelişen teknoloji ile birlikte yavaş yavaş tarihe karışmaya başlıyor. Çünkü son dönemde dijitali odağına alan yenilikçi kargo firmaları ile daha fazla karşılaşıyoruz. Bu kargo şirketlerinden biri de Bolt Kargo.
B-Kod Sistemi ile tüm müşterilere özel bir koordinat kodlaması yapılan sistemi bulunan Bolt Kargo, adres bulunamadı sorununu ortadan kaldırıyor. B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan koordinatlar yapay zeka altyapısı ve ekip tarafından doğrulanarak sisteme yükleniyor. Bu sayede adres, kargo yola çıkmadan tanımlanmış ve sisteme dahil edilmiş oluyor. Öte yandan teslimat adresi yanlış girilmiş olsa dahi teslimat doğru adrese yapılabiliyor. Böylelikle kargo hatalı adres diye iade edilmiyor.
Aynı zamanda B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan rota optimizasyonu ile kargo yola çıktığında tüketiciye “Tahmini Varış Zamanı” ile ilgili olarak 60 dakikalık aralık bildiren SMS gönderilerek kargonun teslimatına ilişkin gerçek bilgi veriliyor. Bolt Kargo, tüm ürünleri satış fatura tutarı üzerinden sigortalıyor. Böylelikle yaşanabilecek herhangi bir olumsuzlukta hem tüketici hem de satıcı mağdur edilmiyor.
2020 yılı Mart ayında kurulan Bolt Kargo, tamamı kadrolu çalışan olmak üzere 110 kişilik ekibiyle faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda yüzde 50 oranında kadın çalışana sahip. Bolt Kargo'nun kargo takip yazılımı ve rotalama yazılımı 18 aylık bir sürede tamamlandı. Tüm yazılım kendi bünyesinde geliştirildi ve geliştirilmeye de devam ediyor. Ekip, yazılımın dinamik bir süreç olduğunu ve sürekli olarak evrilebilen bir yapıda ilerlemesi gerektiğini söylüyor. Ayrıca uygulamanın yazılımı da devam ediyor ve mobil uygulamanın kısa bir süre içinde tüketicilerin kullanımına sunulacağının altı çiziliyor.
Bugüne kadar 60 bin kişiye dokunan Bolt Kargo, tüketicilere çok sayıda firmanın ürünü ile teslimat yaptı. Taşeron, bayilik, acente gibi müşteri memnuniyetini gözetmeyen yapıların sektöre zarar verdiğini belirten Bolt Kargo ekibi, Bolt Kargo’da tüm ekip ve araçların kendine ait olduğunu belirtiyor. Şirket bu sayede e-ticaret zincirinin en önemli ve son halkası olan “müşterinin paketi teslim alması” adımında tüm yapıyı tek bir noktadan yönetiyor.
Bir kargo firması için en önemli noktanın ulaşılabilirlik olduğu bilinciyle hareket eden şirkete tüketiciler, 0850 480 03 05 numaralı hat üzerinden telefonla ya da Whatsapp üzerinden her zaman ulaşabiliyor. Sadece Bolt Kargo’nun gerçekleştirebildiği “anlık adres değişikliği” sayesinde tüketici talep ettiğinde yeni bir adrese teslimat isteyebiliyor. Alıcının belli bir süre boyunca adresinde bulunamayacağı bir durum oluştuğunda, kargoyu depoda park alanına çekip, alıcının istediği tarihte kendisine teslimatı sağlanıyor. Park hizmeti için ek ücret talep edilmiyor. Ayrıca satıcı da bu sayede diğer kargo firmalarında olan adreste bulunamadı diye, kargo satıcıya geri döndüğünde oluşan ekstra maliyetlerden korunmuş oluyor ve kargo maliyeti sabit kalıyor.
B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan koordinatlar, yapay zeka altyapısı ve Bolt Kargo'nun ekibi tarafından doğrulanarak sisteme yükleniyor. Bu sayede adres, kargo yola çıkmadan tanımlanmış ve sisteme dahil edilmiş oluyor. Alıcıların bir kısmı hatalı adres seçimi veya yazım hatası sebebi ile kargolarının kendilerine ulaşamadan satıcıya geri dönmesine sebep oluyor. Yapay zeka altyapısı ve ekibin doğrulaması sayesinde B-Kod Sistemi ile adres yanlış girilmiş olsa dahi teslimat doğru adrese yapılıyor. Şirket, bu durumda kargoyu hatalı adres diye iade etmiyor.
Yerli ve yabancı fonlardan teklifler alan Bolt Kargo, henüz bir yatırım almadı. Şirketin gelir modeli ise taşıma hizmet bedeli.
Bolt Kargo, hızlı bir şekilde İstanbul dışında Türkiye’deki büyük şehirlerde yapılanmasını gerçekleştirmek istiyor. Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için taşeron kullanmayan firma, büyüme stratejisini emin adımlarla gerçekleştirdiğini belirtiyor.
Kaynak : Webrazzi
Ancak bu kanayan yara, gelişen teknoloji ile birlikte yavaş yavaş tarihe karışmaya başlıyor. Çünkü son dönemde dijitali odağına alan yenilikçi kargo firmaları ile daha fazla karşılaşıyoruz. Bu kargo şirketlerinden biri de Bolt Kargo.
B-Kod Sistemi ile teslimat adresi yanlış girilmiş olsa dahi teslimat doğru adrese yapılabiliyor
B-Kod Sistemi ile tüm müşterilere özel bir koordinat kodlaması yapılan sistemi bulunan Bolt Kargo, adres bulunamadı sorununu ortadan kaldırıyor. B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan koordinatlar yapay zeka altyapısı ve ekip tarafından doğrulanarak sisteme yükleniyor. Bu sayede adres, kargo yola çıkmadan tanımlanmış ve sisteme dahil edilmiş oluyor. Öte yandan teslimat adresi yanlış girilmiş olsa dahi teslimat doğru adrese yapılabiliyor. Böylelikle kargo hatalı adres diye iade edilmiyor.
Bolt Kargo, tüm ürünleri satış fatura tutarı üzerinden sigortalıyor
Aynı zamanda B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan rota optimizasyonu ile kargo yola çıktığında tüketiciye “Tahmini Varış Zamanı” ile ilgili olarak 60 dakikalık aralık bildiren SMS gönderilerek kargonun teslimatına ilişkin gerçek bilgi veriliyor. Bolt Kargo, tüm ürünleri satış fatura tutarı üzerinden sigortalıyor. Böylelikle yaşanabilecek herhangi bir olumsuzlukta hem tüketici hem de satıcı mağdur edilmiyor.
2020 yılı Mart ayında kurulan Bolt Kargo, tamamı kadrolu çalışan olmak üzere 110 kişilik ekibiyle faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda yüzde 50 oranında kadın çalışana sahip. Bolt Kargo'nun kargo takip yazılımı ve rotalama yazılımı 18 aylık bir sürede tamamlandı. Tüm yazılım kendi bünyesinde geliştirildi ve geliştirilmeye de devam ediyor. Ekip, yazılımın dinamik bir süreç olduğunu ve sürekli olarak evrilebilen bir yapıda ilerlemesi gerektiğini söylüyor. Ayrıca uygulamanın yazılımı da devam ediyor ve mobil uygulamanın kısa bir süre içinde tüketicilerin kullanımına sunulacağının altı çiziliyor.
Bugüne kadar 60 bin kişiye dokunan Bolt Kargo, tüketicilere çok sayıda firmanın ürünü ile teslimat yaptı. Taşeron, bayilik, acente gibi müşteri memnuniyetini gözetmeyen yapıların sektöre zarar verdiğini belirten Bolt Kargo ekibi, Bolt Kargo’da tüm ekip ve araçların kendine ait olduğunu belirtiyor. Şirket bu sayede e-ticaret zincirinin en önemli ve son halkası olan “müşterinin paketi teslim alması” adımında tüm yapıyı tek bir noktadan yönetiyor.
Anlık adres değişikliği yapılabiliyor
Bir kargo firması için en önemli noktanın ulaşılabilirlik olduğu bilinciyle hareket eden şirkete tüketiciler, 0850 480 03 05 numaralı hat üzerinden telefonla ya da Whatsapp üzerinden her zaman ulaşabiliyor. Sadece Bolt Kargo’nun gerçekleştirebildiği “anlık adres değişikliği” sayesinde tüketici talep ettiğinde yeni bir adrese teslimat isteyebiliyor. Alıcının belli bir süre boyunca adresinde bulunamayacağı bir durum oluştuğunda, kargoyu depoda park alanına çekip, alıcının istediği tarihte kendisine teslimatı sağlanıyor. Park hizmeti için ek ücret talep edilmiyor. Ayrıca satıcı da bu sayede diğer kargo firmalarında olan adreste bulunamadı diye, kargo satıcıya geri döndüğünde oluşan ekstra maliyetlerden korunmuş oluyor ve kargo maliyeti sabit kalıyor.
B-Kod Sistemi sayesinde oluşturulan koordinatlar, yapay zeka altyapısı ve Bolt Kargo'nun ekibi tarafından doğrulanarak sisteme yükleniyor. Bu sayede adres, kargo yola çıkmadan tanımlanmış ve sisteme dahil edilmiş oluyor. Alıcıların bir kısmı hatalı adres seçimi veya yazım hatası sebebi ile kargolarının kendilerine ulaşamadan satıcıya geri dönmesine sebep oluyor. Yapay zeka altyapısı ve ekibin doğrulaması sayesinde B-Kod Sistemi ile adres yanlış girilmiş olsa dahi teslimat doğru adrese yapılıyor. Şirket, bu durumda kargoyu hatalı adres diye iade etmiyor.
Hızla İstanbul dışına açılmayı hedefliyor
Yerli ve yabancı fonlardan teklifler alan Bolt Kargo, henüz bir yatırım almadı. Şirketin gelir modeli ise taşıma hizmet bedeli.
Bolt Kargo, hızlı bir şekilde İstanbul dışında Türkiye’deki büyük şehirlerde yapılanmasını gerçekleştirmek istiyor. Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak için taşeron kullanmayan firma, büyüme stratejisini emin adımlarla gerçekleştirdiğini belirtiyor.
Kaynak : Webrazzi