A
Arden Papuççiyan
Misafir
Ülkemizdeki girişimcilik ve teknoloji ekosistemini bir araya getiren Webrazzi Summit 2023, dün Wyndham Grand İstanbul Levent'te gerçekleşti. Moderasyonunu üstlendiğim "Mobilin Sınırlarını Zorlamak: 2023 Trendleriyle Pazarlama Stratejilerini Yeniden Şekillendirmek" isimli panelde mobil pazarlama ve mobil analitik alanlarındaki pazarlama stratejilerini tüm detayları ile konuştuk.
"Mobilin Sınırlarını Zorlamak: 2023 Trendleriyle Pazarlama Stratejilerini Yeniden Şekillendirmek" panelimizin konuşmacıları arasında ise Hepsiburada Performans Pazarlama Direktörü Alper Boyer, Adjust Türkiye Ortadoğu ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman ve ING Dijital Bankacılık Direktörü Sezin Gül Tanrıverdi yer aldı.
Kişiselleştirmenin uzun zamandır duyduğumuz bir kavram olduğunu belirten Sezin Gül Tanrıverdi, son zamanlarda ise olmazsa olmazımız olduğunu aktardı. Yapılan araştırmalara göre kişiselleştirilmemiş uygulamalarda kullanıcıların daha mutsuz olduğunu da dile getiren Tanrıverdi, müşterilerin kişiselleştirilmiş uygulamalarda daha fazla alışveriş yaptıklarını da paylaştı.
Kişiselleştirilmiş uygulamalar için sosyal medya ve fintech uygulamalarını örnek gösteren Tanrıverdi, ING olarak müşterilerine uygulama içinde kişiselleştirilmiş içerikler gösterdiklerini de aktardı. Adjust gibi platformların yetenekleri sayesinde markaların kişiselleştirilmiş reklamlar gösterebildiklerini de aktaran Tanrıverdi, müşterilerin önceki davranışlarının analiz edilip reklamlar gösterildiğini paylaştı. Mayıs ayında ING Mobil'i yenilediklerini de belirten Tanrıverdi, anlık olarak müşterilerine avantajlar sunabildiklerini de sözlerine ekledi.
Premium programını merkeze aldıklarını belirten Alper Boyer, hem teklifler hem de avantajlar hem de kuponlar ile birlikte kişiselleştirilmiş pazarlama gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Premium kullanıcılarının daha fazla veri bıraktığını ve daha fazla alışveriş yaptıklarını da aktaran Boyer, bu kullanıcılarının bir sonraki hareketlerini tahmin etmenin daha kolay olduğunu da sözlerine ekledi.
Adjust'ın veri güvenliği alanına çok ciddi yatırım yaptığını belirterek konuşmasına başlayan Başak Zerman, bu alanda sundukları pek çok seçenek olduğunu da dile getirdi. Bunlardan en önemlisinin ise verilerin Türkiye'de tutulması olduğunu da paylaşan Zerman, Adjust'ın çalıştığı partnerlerine verilerini işleme ve tutma lokasyonu sunabildiğini de aktardı.
Adjust'ın kendi serverları olduğunu ve bankaların verilerini Türkiye'de tutabildiklerini de dile getiren Zerman, global olarak çalıştıkları partnerlerin verilerini 3. parti bulut platformunda tutmadıklarını da belirtti. Şirket, bu sayede partnerlerini güvenlik açıklarında da koruyor. Panellerinde veri güvenliği kısmı olduğunu ve kontrolünün partnerlerinde olduğunu da paylaşan Zerman, müşterilerinin verilerinin ne zaman silineceğini belirleyebileceklerini de aktardı.
Adjust ile olan yol arkadaşlıklarının oldukça uzun zamandır devam ettiğini söyleyen Tanrıverdi, Adjust'ın mobildeki ana ölçüm araçları olduğunu da sözlerine ekledi. Pek çok veriyi Adjust aracılığı ile düzenli olarak takip ettiklerini de dile getiren Tanrıverdi, bu verilerin faydasını en çok ING Mobil'in yenilenmesi sürecinde gördüklerini de paylaştı. Tanrıverdi, ilerleyen dönemde ham veri entegrasyonu gerçekleştireceklerini de söyledi.
Adjust'ta tahminleme modellerinin çok fazla kullanıldığını belirten Boyer, veri pazarlamasında kısıtlandığımız bir döneme gittiğimizi aktardı. Analiz süreçlerinde Adjust'ın merkezde olduğunu da paylaşan Boyer, web ve uygulama tabanlı verileri birleştirdiklerini dile getirdi.
Yapay zeka ile birlikte genel olarak araç ve platformların artacağını düşündüklerini belirten Tanrıverdi, platformların yeni özellikler geliştiklerini de sözlerine ekledi.
2023 ile birlikte bir dönüm noktasına şahitlik ettiğimizi belirten Zerman, birkaç yıl sonra 2023'e dönüp baktığımızda bunu daha net bir şekilde göreceğimizi de paylaştı. 2023 ve sonrasında pazarlamacıların geleceği tahmin edebiliyor olacaklarını da sözlerine ekleyen Zerman, bu durumun hayatımızın bir parçası olacağını da söyledi.
Kaynak : Webrazzi
"Mobilin Sınırlarını Zorlamak: 2023 Trendleriyle Pazarlama Stratejilerini Yeniden Şekillendirmek" panelimizin konuşmacıları arasında ise Hepsiburada Performans Pazarlama Direktörü Alper Boyer, Adjust Türkiye Ortadoğu ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman ve ING Dijital Bankacılık Direktörü Sezin Gül Tanrıverdi yer aldı.
Kişiselleştirmenin uzun zamandır duyduğumuz bir kavram olduğunu belirten Sezin Gül Tanrıverdi, son zamanlarda ise olmazsa olmazımız olduğunu aktardı. Yapılan araştırmalara göre kişiselleştirilmemiş uygulamalarda kullanıcıların daha mutsuz olduğunu da dile getiren Tanrıverdi, müşterilerin kişiselleştirilmiş uygulamalarda daha fazla alışveriş yaptıklarını da paylaştı.
Kişiselleştirilmiş uygulamalar için sosyal medya ve fintech uygulamalarını örnek gösteren Tanrıverdi, ING olarak müşterilerine uygulama içinde kişiselleştirilmiş içerikler gösterdiklerini de aktardı. Adjust gibi platformların yetenekleri sayesinde markaların kişiselleştirilmiş reklamlar gösterebildiklerini de aktaran Tanrıverdi, müşterilerin önceki davranışlarının analiz edilip reklamlar gösterildiğini paylaştı. Mayıs ayında ING Mobil'i yenilediklerini de belirten Tanrıverdi, anlık olarak müşterilerine avantajlar sunabildiklerini de sözlerine ekledi.
Premium programını merkeze aldıklarını belirten Alper Boyer, hem teklifler hem de avantajlar hem de kuponlar ile birlikte kişiselleştirilmiş pazarlama gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Premium kullanıcılarının daha fazla veri bıraktığını ve daha fazla alışveriş yaptıklarını da aktaran Boyer, bu kullanıcılarının bir sonraki hareketlerini tahmin etmenin daha kolay olduğunu da sözlerine ekledi.
Adjust'ın veri güvenliği alanına çok ciddi yatırım yaptığını belirterek konuşmasına başlayan Başak Zerman, bu alanda sundukları pek çok seçenek olduğunu da dile getirdi. Bunlardan en önemlisinin ise verilerin Türkiye'de tutulması olduğunu da paylaşan Zerman, Adjust'ın çalıştığı partnerlerine verilerini işleme ve tutma lokasyonu sunabildiğini de aktardı.
Adjust'ın kendi serverları olduğunu ve bankaların verilerini Türkiye'de tutabildiklerini de dile getiren Zerman, global olarak çalıştıkları partnerlerin verilerini 3. parti bulut platformunda tutmadıklarını da belirtti. Şirket, bu sayede partnerlerini güvenlik açıklarında da koruyor. Panellerinde veri güvenliği kısmı olduğunu ve kontrolünün partnerlerinde olduğunu da paylaşan Zerman, müşterilerinin verilerinin ne zaman silineceğini belirleyebileceklerini de aktardı.
Adjust ile olan yol arkadaşlıklarının oldukça uzun zamandır devam ettiğini söyleyen Tanrıverdi, Adjust'ın mobildeki ana ölçüm araçları olduğunu da sözlerine ekledi. Pek çok veriyi Adjust aracılığı ile düzenli olarak takip ettiklerini de dile getiren Tanrıverdi, bu verilerin faydasını en çok ING Mobil'in yenilenmesi sürecinde gördüklerini de paylaştı. Tanrıverdi, ilerleyen dönemde ham veri entegrasyonu gerçekleştireceklerini de söyledi.
Adjust'ta tahminleme modellerinin çok fazla kullanıldığını belirten Boyer, veri pazarlamasında kısıtlandığımız bir döneme gittiğimizi aktardı. Analiz süreçlerinde Adjust'ın merkezde olduğunu da paylaşan Boyer, web ve uygulama tabanlı verileri birleştirdiklerini dile getirdi.
Yapay zeka ile birlikte genel olarak araç ve platformların artacağını düşündüklerini belirten Tanrıverdi, platformların yeni özellikler geliştiklerini de sözlerine ekledi.
2023 ile birlikte bir dönüm noktasına şahitlik ettiğimizi belirten Zerman, birkaç yıl sonra 2023'e dönüp baktığımızda bunu daha net bir şekilde göreceğimizi de paylaştı. 2023 ve sonrasında pazarlamacıların geleceği tahmin edebiliyor olacaklarını da sözlerine ekleyen Zerman, bu durumun hayatımızın bir parçası olacağını da söyledi.
Kaynak : Webrazzi