C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Uzun zamandır yapay zekanın birçok iş kolunda insanların yerini alacağı tartışılıyor. Bu robotların sektörlerdeki işsizlik oranının arttıracağı görüşü kafaları kurcalıyor. Özellikle ABD'de büyük yankı buluyor.
Tam da bu tartışmaların odağında Miso Robotics fast food restoranlarında kullanılanılmak üzere tasarladığı robotu Flippy 2'nin 100'den fazla restoran tarafından kullanılmaya başlandığını duyurdu. Geçtiğimiz Kasım ayında tanıtılan Flippy 2 modeli fast food restoranlarının basit pişirme görevlerini daha da otomatikleştirilmesi için tasarlandı.
Robot, yapay zeka teknolojisi sayesinde çalıştığı ürünleri tanıyabiliyor. İlk versiyonuna göre yüzde 30 daha verimli olan Flippy 2, bir saatte 60 sepet kızarmış yiyeceği hazırlayabiliyor. Yeni versiyonun fiyatı 20 bin dolar olacak.
Ticari mutfaklarda çalışabilecek ve temel pişirme görevleri yapabilen robot, 2016 yılında Los Angeles'ta kurulan Miso Robotics tarafından üretiliyor. İlk kez 2017'de tanıtılan robotun amacı iş gücü maliyetlerini azaltmak. Robot, önce ABD’nin perakende devi Walmart'ın kendi mutfaklarında test edildi.
2018 yılından itibaren ABD’li burger zinciri CaliBurger tarafından kullanılmaya başlandı. Marka, burger köftelerini kızartan robotların başlangıçta 50 mağazasında faaliyete geçtiğini açıklamıştı. Hatta 10 tanesine köfteleri kızartan bu robotların köfteleri yakmadan pişirdiği söylenmişti.
Covid-19 pandemisinde ise ABD'nin başka bir ünlü fast food markalarında biri olan White Castles tarafından kullanılmaya başlandı. Temelde bir el gibi görünen robot, hamburgerlerin ızgaraya konulduğunu algılamak için 3D, termal ve normal görmeyi birleştiriyor. Bunu eş zamanlı yapma becerisine sahip.
Miso, misyonlarının insan çalışanların yerini almak olmadığını, insanlara yardımcı olacak asistanlar geliştirmeyi amaçladıklarını belirtse de bu konu uzun bir dönem tartışılacak gibi duruyor. Ama yine de yatırımcılar bu alana yatırım yapmaktan geri durmuyor. Geçen hafta Robotik teknolojiler alanında faaliyet gösteren Micropsi, 30 milyon dolar yatırım aldığını duyurmuştuk.
Kaynak : Webrazzi
Tam da bu tartışmaların odağında Miso Robotics fast food restoranlarında kullanılanılmak üzere tasarladığı robotu Flippy 2'nin 100'den fazla restoran tarafından kullanılmaya başlandığını duyurdu. Geçtiğimiz Kasım ayında tanıtılan Flippy 2 modeli fast food restoranlarının basit pişirme görevlerini daha da otomatikleştirilmesi için tasarlandı.
Robot, yapay zeka teknolojisi sayesinde çalıştığı ürünleri tanıyabiliyor. İlk versiyonuna göre yüzde 30 daha verimli olan Flippy 2, bir saatte 60 sepet kızarmış yiyeceği hazırlayabiliyor. Yeni versiyonun fiyatı 20 bin dolar olacak.
Ticari mutfaklarda çalışabilecek ve temel pişirme görevleri yapabilen robot, 2016 yılında Los Angeles'ta kurulan Miso Robotics tarafından üretiliyor. İlk kez 2017'de tanıtılan robotun amacı iş gücü maliyetlerini azaltmak. Robot, önce ABD’nin perakende devi Walmart'ın kendi mutfaklarında test edildi.
2018 yılından itibaren ABD’li burger zinciri CaliBurger tarafından kullanılmaya başlandı. Marka, burger köftelerini kızartan robotların başlangıçta 50 mağazasında faaliyete geçtiğini açıklamıştı. Hatta 10 tanesine köfteleri kızartan bu robotların köfteleri yakmadan pişirdiği söylenmişti.
Covid-19 pandemisinde ise ABD'nin başka bir ünlü fast food markalarında biri olan White Castles tarafından kullanılmaya başlandı. Temelde bir el gibi görünen robot, hamburgerlerin ızgaraya konulduğunu algılamak için 3D, termal ve normal görmeyi birleştiriyor. Bunu eş zamanlı yapma becerisine sahip.
Miso, misyonlarının insan çalışanların yerini almak olmadığını, insanlara yardımcı olacak asistanlar geliştirmeyi amaçladıklarını belirtse de bu konu uzun bir dönem tartışılacak gibi duruyor. Ama yine de yatırımcılar bu alana yatırım yapmaktan geri durmuyor. Geçen hafta Robotik teknolojiler alanında faaliyet gösteren Micropsi, 30 milyon dolar yatırım aldığını duyurmuştuk.
Kaynak : Webrazzi