T
Tuğçe İçözü
Misafir
Facebook ve Instagram için Mağaza özelliklerinde ve canlı alışverişte geri adım atan Meta, sosyal ticaretten henüz vazgeçmiş değil. Bu bağlamda Meta, Amazon ile yeni bir iş birliğine gitti. Bundan böyle kullanıcılar, Facebook ve Instagram hesaplarını Amazon hesaplarıyla ilişkilendirebilecek. Kullanıcılar, bu işlemin ardından Meta'nın sosyal uygulamaları üzerinden alışveriş yaparken, ödeme ve teslimat adımında Amazon'da kayıtlı bilgilerden yararlanabiliyor.
Amazon sözcüsü Callie Jernigan'ın aktardıklarına göre, kullanıcılar, sosyal ağları terk etmeden Amazon'un Facebook ve Instagram reklamları üzerinden alışverişlerini gerçekleştirebilecek. Bu kapsamda ABD'deki kullanıcılar, Facebook ve Instagram'daki Amazon'a ait bazı ürün reklamlarında gerçek zamanlı fiyatlandırma, Prime uygunluğu, teslimat tahminleri ve ürün ayrıntılarını görecek.
Buna ek olarak söz konusu uygulama içi alışveriş özelliği, Facebook ve Instagram'da reklamı yapılan, Amazon'daki bağımsız satıcılar ya da Amazon tarafından satılan belirli ürünler için geçerli olacak. Özelliği kullanmak için kullanıcıların Meta hesaplarını Amazon hesaplarına bağlamasını sağlayan tek seferlik bir kurulum yapmak yeterli oluyor. Bu kurulumun ardından, reklamlar üzerinden satın alma işlemini gerçekleştirmeniz mümkün.
Amazon iş birliği Meta'nın sosyal ticareti terk etmeye hazır olmadığını gösteriyor. Instagram ve Facebook mağazalarını yavaş yavaş sonlandıran Meta, yardım merkezinde şu ifadelere yer veriyor:
Bu yeni iş birliği hem Amazon hem de Meta için gelirleri artırmada önemli bir rol üstlenebilir. Özellikle TikTok'un alışveriş özelliğini 2022'de ABD'deki kullanıcılara açtığını düşünürsek, Meta'nın rekabeti sürdürmek için bu yeni özelliğe başvurduğunu söyleyebiliriz. Bu esnada Amazon da 2022 yılında TikTok benzeri alışveriş özelliği Inspire ile kullanıcıların ilgisini çekmeye çalışmıştı. Bu yeni iş birliği, Amazon'un, sosyal ağların gördüğü ilgiden doğrudan yararlanmasını da sağlayacak.
Kaynak : Webrazzi
Amazon sözcüsü Callie Jernigan'ın aktardıklarına göre, kullanıcılar, sosyal ağları terk etmeden Amazon'un Facebook ve Instagram reklamları üzerinden alışverişlerini gerçekleştirebilecek. Bu kapsamda ABD'deki kullanıcılar, Facebook ve Instagram'daki Amazon'a ait bazı ürün reklamlarında gerçek zamanlı fiyatlandırma, Prime uygunluğu, teslimat tahminleri ve ürün ayrıntılarını görecek.
Buna ek olarak söz konusu uygulama içi alışveriş özelliği, Facebook ve Instagram'da reklamı yapılan, Amazon'daki bağımsız satıcılar ya da Amazon tarafından satılan belirli ürünler için geçerli olacak. Özelliği kullanmak için kullanıcıların Meta hesaplarını Amazon hesaplarına bağlamasını sağlayan tek seferlik bir kurulum yapmak yeterli oluyor. Bu kurulumun ardından, reklamlar üzerinden satın alma işlemini gerçekleştirmeniz mümkün.
Amazon iş birliği Meta'nın sosyal ticareti terk etmeye hazır olmadığını gösteriyor. Instagram ve Facebook mağazalarını yavaş yavaş sonlandıran Meta, yardım merkezinde şu ifadelere yer veriyor:
10 Ağustos 2023'ten itibaren, artık Facebook veya Instagram'da bir mağaza barındıramayacak veya gönderilerde Facebook ürün etiketlemesini kullanamayacaksınız.
Bu yeni iş birliği hem Amazon hem de Meta için gelirleri artırmada önemli bir rol üstlenebilir. Özellikle TikTok'un alışveriş özelliğini 2022'de ABD'deki kullanıcılara açtığını düşünürsek, Meta'nın rekabeti sürdürmek için bu yeni özelliğe başvurduğunu söyleyebiliriz. Bu esnada Amazon da 2022 yılında TikTok benzeri alışveriş özelliği Inspire ile kullanıcıların ilgisini çekmeye çalışmıştı. Bu yeni iş birliği, Amazon'un, sosyal ağların gördüğü ilgiden doğrudan yararlanmasını da sağlayacak.
Kaynak : Webrazzi