T
Tuğçe İçözü
Misafir
Hatrılarsanız, Meta'nın 2022'nin mayıs ayında Instagram'da NFT desteğini test etmeye başladığını sizlere aktarmıştık. Hatta şirket, hızını alamayarak özelliği bir süre sonra Facebook kullanıcılarına da açmıştı. Meta tüm bu adımların ardından NFT desteğine veda etmeye hazırlanıyor.
Meta'nın ticaret ve finansal teknolojilerden sorumlu daire başkanı Stephane Kasriel, Twitter'da paylaştığı bir gönderi ile şirketin Instagram ve Facebook'ta yer alan NFT ve dijital koleksiyon ürünleri özelliğini ortadan kaldıracağını duyurdu.
Kasriel'in aktardıklarına göre içerik üreticileri ve işletmelerin, hayranlarıyla bağ kurabilmesi ve gelir elde etmesi, hala ekibin öncelikleri arasında yer alıyor. Ekip, Reels için mesajlaşma ve gelir elde etme fırsatları üzerine odaklanacak. Bununla beraber, Meta, işletmelerin ve kişilerin ihtiyaç duyabileceği fintech araçlarına yatırım yapmaya devam edecek.
Bir meta sözcüsünün paylaştıklarına göre Meta, yatırımlarını NFT'lerden Meta Pay gibi ürünlere kaydırdı. Buna ek olarak "gifts" özelliği gibi içerik üreticilerin gelir elde etmesini sağlayan özelliklere odaklanılacak.
2022'nin ağustos ayında Meta, NFT desteğini 100 ülkeye daha açtığını açıklarken, Coinbase ve Dapper entegrasyonunu da duyurmuştu. Son olarak 2022'nin kasım ayında Instagram, içerik üreticilerin platformda NFT üretip satmasını sağlayacağını açıklamıştı. Üretilen NFT'ler, hem Instagram'da hem de Instagram dışındaki platformlarda satışa sunulabilecekti. Tüm bu süreç iOS ve Android uygulama mağazalarında "uygulama içi satın alma" olarak işleyecekti. Ancak görünen o ki; Meta, kripto piyasası durgunluğunu korurken, NFT desteğinden beklediğini bulamadı.
Oysa şimdiye kadar blok zincir alt yapılarıyla pek çok ortaklığa imza atan Meta, cüzdan desteği başta olmak üzere kullanıcılara Web3 deneyimi sunmak için elinden geleni yapmıştı. Instagram, Solana blok zincirini ve Phantom cüzdanını desteklerken, Meta'nın desteklediği Web3 kurumlarına baktığımızda Rainbow, MetaMask, Trust Wallet, Coinbase Wallet, Dapper Wallet, Ethereum, Polygon ve Flow'u görmekteyiz.
Şirketin Metaverse vizyonunu da göz önünde bulundurursak, Horizon Worlds'ün NFT desteğiyle kazanabileceği potansiyelin önü kesilmiş oluyor. Öte yandan şirket, geçen yıl sanal ve artırılmış gerçeklik yatırımlarından 13.7 milyar dolar kaybetti. Şirketin Metaverse vizyonunun en önemli parçası olan Meta Horizon Worlds'ün aylık aktif kullanıcı sayısı, 200 bin kullanıcıya geriledi. Bu gelişmenin ardından 2022 sonunda 500 bin aylık aktif kullanıcıya erişme hedefi ise 280 bine düşürüldü.
Hatrılarsanız, yüzde 13 küçülmeye ek olarak binlerce kişiyi işten çıkarmaya hazırlandığını sizlere aktarmıştık. Meta'nın küçülme planlarıyla gündeme geldiğini düşünürsek, kendine hızlıca kazanç sağlamayan özellikleri gözden çıkarmaya başladığını söyleyebiliriz.
Kaynak : Webrazzi
Meta'nın ticaret ve finansal teknolojilerden sorumlu daire başkanı Stephane Kasriel, Twitter'da paylaştığı bir gönderi ile şirketin Instagram ve Facebook'ta yer alan NFT ve dijital koleksiyon ürünleri özelliğini ortadan kaldıracağını duyurdu.
Some product news: across the company, we're looking closely at what we prioritize to increase our focus. We’re winding down digital collectibles (NFTs) for now to focus on other ways to support creators, people, and businesses.
— Stephane Kasriel (@skasriel) March 13, 2023
Kasriel'in aktardıklarına göre içerik üreticileri ve işletmelerin, hayranlarıyla bağ kurabilmesi ve gelir elde etmesi, hala ekibin öncelikleri arasında yer alıyor. Ekip, Reels için mesajlaşma ve gelir elde etme fırsatları üzerine odaklanacak. Bununla beraber, Meta, işletmelerin ve kişilerin ihtiyaç duyabileceği fintech araçlarına yatırım yapmaya devam edecek.
Bir meta sözcüsünün paylaştıklarına göre Meta, yatırımlarını NFT'lerden Meta Pay gibi ürünlere kaydırdı. Buna ek olarak "gifts" özelliği gibi içerik üreticilerin gelir elde etmesini sağlayan özelliklere odaklanılacak.
2022'nin ağustos ayında Meta, NFT desteğini 100 ülkeye daha açtığını açıklarken, Coinbase ve Dapper entegrasyonunu da duyurmuştu. Son olarak 2022'nin kasım ayında Instagram, içerik üreticilerin platformda NFT üretip satmasını sağlayacağını açıklamıştı. Üretilen NFT'ler, hem Instagram'da hem de Instagram dışındaki platformlarda satışa sunulabilecekti. Tüm bu süreç iOS ve Android uygulama mağazalarında "uygulama içi satın alma" olarak işleyecekti. Ancak görünen o ki; Meta, kripto piyasası durgunluğunu korurken, NFT desteğinden beklediğini bulamadı.
Oysa şimdiye kadar blok zincir alt yapılarıyla pek çok ortaklığa imza atan Meta, cüzdan desteği başta olmak üzere kullanıcılara Web3 deneyimi sunmak için elinden geleni yapmıştı. Instagram, Solana blok zincirini ve Phantom cüzdanını desteklerken, Meta'nın desteklediği Web3 kurumlarına baktığımızda Rainbow, MetaMask, Trust Wallet, Coinbase Wallet, Dapper Wallet, Ethereum, Polygon ve Flow'u görmekteyiz.
Şirketin Metaverse vizyonunu da göz önünde bulundurursak, Horizon Worlds'ün NFT desteğiyle kazanabileceği potansiyelin önü kesilmiş oluyor. Öte yandan şirket, geçen yıl sanal ve artırılmış gerçeklik yatırımlarından 13.7 milyar dolar kaybetti. Şirketin Metaverse vizyonunun en önemli parçası olan Meta Horizon Worlds'ün aylık aktif kullanıcı sayısı, 200 bin kullanıcıya geriledi. Bu gelişmenin ardından 2022 sonunda 500 bin aylık aktif kullanıcıya erişme hedefi ise 280 bine düşürüldü.
Hatrılarsanız, yüzde 13 küçülmeye ek olarak binlerce kişiyi işten çıkarmaya hazırlandığını sizlere aktarmıştık. Meta'nın küçülme planlarıyla gündeme geldiğini düşünürsek, kendine hızlıca kazanç sağlamayan özellikleri gözden çıkarmaya başladığını söyleyebiliriz.
Kaynak : Webrazzi