T
Tuğçe İçözü
Misafir
Bir süredir Avrupa'da yasal kurumlar tarafından baskıyla karşı karşıya kalan Meta, şirkete yakın kaynakların aktardıklarına göre; Instagram ve Facebook'un mobil versiyonlarında 13 euroluk reklamsız abonelik sürümünü test etmeyi planlıyor.
Şirket, Instagram ve Facebook için reklamsız masaüstü sürümünü ise 17 euro karşılığında kullanıcıların ilgisine sunacak. Akıllı telefonlar üzerinden her iki uygulamaya da erişmek isteyenler aylık 19 euro ödeyecek.
Facebook'un Avrupa Birliği'nde kişiselleştirilmiş reklamlar göstermek için izin almak zorunda kaldığını sizlere aktarmıştık. Lüksemburg merkezli mahkeme, Meta,'nın Facebook markasının AB'de, bazı kişiselleştirilmiş reklamları sunmadan önce onay alması gerektiğine karar verdi. Söz konusu karara bakıldığında, kişiselleştirilmiş reklamlar, kullanıcıların izni olmadan bu hacimde verinin işlenmesini haklı göstermiyor. Teknoloji devi de bu nedenle bazı kısıtlamalara maruz kalacak.
Abonelik seçeneği mahkeme kararı kapsamında alternatif bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor. Bu arada geçtiğimiz aylarda Meta'ya AB'nin gizlilik yasaları kapsamında 390 milyon euro ceza verildiğini de hatırlatalım.
Bu cezanın yanı sıra Meta'nın 3 ay içinde veri işleme süreçlerini GDPR'a uygun hale getirmesi gerekiyordu. Böylece Meta, davranışsal reklamlar için kullanıcıların rızasını almak durumunda kaldı. Davranışsal reklamlara maruz kalmak istemeyen kullanıcıların ise profilleri çıkarılamayacak ve bu kullanıcılar hedeflenemeyecekti.
Paylaşılan bilgilere göre; Meta, yasal kurumlarla ile bu yeni abonelik teklifi hakkında görüştü. Şirketin görüştüğü kurumlar arasında Brüksel'deki dijital rekabet düzenleyicileri, İrlanda'daki gizlilik düzenleyicileri ve diğer AB gizlilik düzenleyicileri yer alıyor. Meta'nın söz konusu plana reklamsız abonelik ya da SNA adını verdiği belirtilmekte. Şirket, önümüzdeki aylarda uygulamaya başlamak istiyor.
Bir Meta sözcüsünün paylaştığı bilgilere göre; her ne kadar Meta, kişiselleştirilmiş reklamlarla desteklenen ücretsiz hizmetlerin değerine inansa da; şirket, gelişen yasal gerekliliklere de uyum sağlamak için yeni seçenekler keşfediyor.
Yasal gerekliliklerin başta ABD olmak üzere diğer ülkeleri kapsamadığını düşünürsek, abonelik modellerinin şimdilik bu ülkelerde yayına alınmayacağını söyleyebiliriz. Öte yandan şirket Meta Verified ile abomelik modellerinin ilk adımlarını attı. Hatta son dönemde sosyal ağların çoğunda abonelik modelleriyle karşılaşmaktayız. Platformlarında abonelik özelliği sunan X (eski adıyla Twitter), YouTube ve Meta'nın ardından TikTok da abonelik modelini test etmeye başladı.
Kaynak : Webrazzi
Şirket, Instagram ve Facebook için reklamsız masaüstü sürümünü ise 17 euro karşılığında kullanıcıların ilgisine sunacak. Akıllı telefonlar üzerinden her iki uygulamaya da erişmek isteyenler aylık 19 euro ödeyecek.
Facebook'un Avrupa Birliği'nde kişiselleştirilmiş reklamlar göstermek için izin almak zorunda kaldığını sizlere aktarmıştık. Lüksemburg merkezli mahkeme, Meta,'nın Facebook markasının AB'de, bazı kişiselleştirilmiş reklamları sunmadan önce onay alması gerektiğine karar verdi. Söz konusu karara bakıldığında, kişiselleştirilmiş reklamlar, kullanıcıların izni olmadan bu hacimde verinin işlenmesini haklı göstermiyor. Teknoloji devi de bu nedenle bazı kısıtlamalara maruz kalacak.
Abonelik seçeneği mahkeme kararı kapsamında alternatif bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor. Bu arada geçtiğimiz aylarda Meta'ya AB'nin gizlilik yasaları kapsamında 390 milyon euro ceza verildiğini de hatırlatalım.
Bu cezanın yanı sıra Meta'nın 3 ay içinde veri işleme süreçlerini GDPR'a uygun hale getirmesi gerekiyordu. Böylece Meta, davranışsal reklamlar için kullanıcıların rızasını almak durumunda kaldı. Davranışsal reklamlara maruz kalmak istemeyen kullanıcıların ise profilleri çıkarılamayacak ve bu kullanıcılar hedeflenemeyecekti.
Paylaşılan bilgilere göre; Meta, yasal kurumlarla ile bu yeni abonelik teklifi hakkında görüştü. Şirketin görüştüğü kurumlar arasında Brüksel'deki dijital rekabet düzenleyicileri, İrlanda'daki gizlilik düzenleyicileri ve diğer AB gizlilik düzenleyicileri yer alıyor. Meta'nın söz konusu plana reklamsız abonelik ya da SNA adını verdiği belirtilmekte. Şirket, önümüzdeki aylarda uygulamaya başlamak istiyor.
Bir Meta sözcüsünün paylaştığı bilgilere göre; her ne kadar Meta, kişiselleştirilmiş reklamlarla desteklenen ücretsiz hizmetlerin değerine inansa da; şirket, gelişen yasal gerekliliklere de uyum sağlamak için yeni seçenekler keşfediyor.
Yasal gerekliliklerin başta ABD olmak üzere diğer ülkeleri kapsamadığını düşünürsek, abonelik modellerinin şimdilik bu ülkelerde yayına alınmayacağını söyleyebiliriz. Öte yandan şirket Meta Verified ile abomelik modellerinin ilk adımlarını attı. Hatta son dönemde sosyal ağların çoğunda abonelik modelleriyle karşılaşmaktayız. Platformlarında abonelik özelliği sunan X (eski adıyla Twitter), YouTube ve Meta'nın ardından TikTok da abonelik modelini test etmeye başladı.
Kaynak : Webrazzi