C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Meta, Instagram ve Facebook'ta AR filtreleri yapmanıza olanak tanıyan Spark platformunu kapatacağını duyurdu. Paylaşılan bilgilere göre Spark, 14 Ocak 2025'te veda edecek.
Hatırlatmak gerekirse Meta, Spark'ı 2017'de Snapchat'e rakip olarak başlatmıştı. Ancak şirket, yayınladığı blog yazısında Spark'ı kapatma kararının, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına daha iyi hizmet edecek ürünlere odaklanma stratejisinin bir parçası olduğunu açıkladı.
Spark kapandıktan sonra, Instagram ve Facebook'ta üçüncü taraflar tarafından yapılan AR filtreler artık kullanılmayacak. Kullanıcılar sadece Meta'nın sunduğu filtreleri kullanabilecek. Bu değişiklik, birçok yaratıcının özel filtrelerle profil tanıtımı yapmasını zorlaştıracak.
Meta, Spark topluluğuna katkılarından dolayı teşekkür ederken, mevcut AR filtrelerinin Spark kapanana kadar kullanılabilir olacağını belirtti. Ayrıca Instagram yeni yazı tipleri, efektler ve animasyonlar ekleyeceğini de açıkladı.
Spark platformunun kapanması, Instagram ve Facebook'taki birçok içerik üreticisi ve marka için büyük bir değişiklik anlamına geliyor. Özelleştirilmiş AR filtreler, bu kullanıcıların profillerini tanıtmak ve etkileşimlerini artırmak için önemli bir araçtı. Spark'ın kapanması, bu kişilerin ve işletmelerin tanıtım stratejilerini yeniden gözden geçirmelerini gerektirecek.
Öte yandan Instagram ve Facebook'un AR filtrelerindeki bu değişiklik, kullanıcıların sosyal medya üzerindeki etkileşim biçimlerini etkileyebilir. Meta'nın sunduğu filtrelerle sınırlı kalmak, kullanıcıların deneyimlerini etkileyebilir ve yaratıcı özgürlüklerini kısıtlayabilir.
Kaynak : Webrazzi
Hatırlatmak gerekirse Meta, Spark'ı 2017'de Snapchat'e rakip olarak başlatmıştı. Ancak şirket, yayınladığı blog yazısında Spark'ı kapatma kararının, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına daha iyi hizmet edecek ürünlere odaklanma stratejisinin bir parçası olduğunu açıkladı.
Spark kapandıktan sonra, Instagram ve Facebook'ta üçüncü taraflar tarafından yapılan AR filtreler artık kullanılmayacak. Kullanıcılar sadece Meta'nın sunduğu filtreleri kullanabilecek. Bu değişiklik, birçok yaratıcının özel filtrelerle profil tanıtımı yapmasını zorlaştıracak.
Meta, Spark topluluğuna katkılarından dolayı teşekkür ederken, mevcut AR filtrelerinin Spark kapanana kadar kullanılabilir olacağını belirtti. Ayrıca Instagram yeni yazı tipleri, efektler ve animasyonlar ekleyeceğini de açıkladı.
Spark platformunun kapanması, Instagram ve Facebook'taki birçok içerik üreticisi ve marka için büyük bir değişiklik anlamına geliyor. Özelleştirilmiş AR filtreler, bu kullanıcıların profillerini tanıtmak ve etkileşimlerini artırmak için önemli bir araçtı. Spark'ın kapanması, bu kişilerin ve işletmelerin tanıtım stratejilerini yeniden gözden geçirmelerini gerektirecek.
Öte yandan Instagram ve Facebook'un AR filtrelerindeki bu değişiklik, kullanıcıların sosyal medya üzerindeki etkileşim biçimlerini etkileyebilir. Meta'nın sunduğu filtrelerle sınırlı kalmak, kullanıcıların deneyimlerini etkileyebilir ve yaratıcı özgürlüklerini kısıtlayabilir.
Kaynak : Webrazzi