T
Tuğçe İçözü
Misafir
WWDC'yi kaçıran Apple karma gerçeklik gözlüğünün, piyasaya sürülme tarihi ertelendiğini dün sizlere aktarmıştık. Meta ise Orion kod adlı Artırılmış Gerçeklik gözlüklerinin satış stratejisinde değişiklik yapmaya karar verdi.
Meta, söz konusu AR gözlüklerin ilk versiyonunu son kullanıcılara sunmak yerine geliştiricilere dağıtacak. Bu karar kapsamında, şirketin AR gözülüğü yönetmesi için tasarladığı iki kameraya sahip akıllı saatlerinin piyasaya sürülmesi de ertelendi.
Son üç yıldır Meta’nın Reality Labs departmanı tarafından geliştirilen AR gözlüklerin satışının ertelenme kararı ise ekran parlaklığı gibi özelliklerin henüz tüketiciler için hazır olmamasından kaynaklanıyor.
Ürünü tüketiciler yerine geliştiricilere dağıtma fikri ise uzun vadede tüketicilere ve ürüne daha fazla fayda sağlayacaktır. Geliştiriciler, ürün tüketicilere hazır hale gelene kadar, kullanıcılara özel ortamlar ve deneyimler yaratılmasını hızlandırabilir. Hatırlarsanız Snap de satış anlamında hayal kırıklığı yaratan Spectacles AR gözlüklerinde benzer bir strateji benimsemişti.
Bu arada Meta AR gözlükleri kapsamında 3 farklı versiyon üzerinde çalıştığını hatırlatalım. Artemis kod adlı versiyon, görece daha küçük hacimli bir tasarıma sahipken, daha gelişmiş bir ekran teknolojiyle dikkat çekiyor. Şirket, Artemis'in üretim sürecine hız kesmeden devam ediyor.
Bunun yanı sıra Meta, telefondaki bildirimleri gözlükte görmenizi sağlayan, daha uygun fiyatlı ve basit bir ürün üzerinde çalışmayı sürdürüyor. Hypernova kod adlı bu ürünün gelecek yıl piyasa sürülmesi planlanıyor.
Meta'nın CTO'su Andrew Bosworth, dün paylaştığı bir tweet ile AR gözlüklerini ve saatin EMG teknolojisine sahip olacağını açıklamıştı. Ancak saatte kullanılan ayrılabilir ekranın EMG teknolojisini uygulamayı zorlaştırması nedeniyle bu planın da şu an için rafa kalktığı söyleniyor.
Tüm bu donanımları sergileme fikriyle 9 Mayıs'ta ilk fiziksel mağazasını açan Meta, şu an için donanım ürünlerinden beklediği geliri elde etmiş değil. Meta'nın VR departmanın dördüncü çeyrekte 3.3 milyar dolar kayıp yaşadığını sizlere aktarmıştık. 2022'nin ilk çeyrek kazanç raporuna göre şirketin Reality Labs departmanı 2.96 milyar dolar daha zarar etti.
Kaynak : Webrazzi
Meta, söz konusu AR gözlüklerin ilk versiyonunu son kullanıcılara sunmak yerine geliştiricilere dağıtacak. Bu karar kapsamında, şirketin AR gözülüğü yönetmesi için tasarladığı iki kameraya sahip akıllı saatlerinin piyasaya sürülmesi de ertelendi.
Son üç yıldır Meta’nın Reality Labs departmanı tarafından geliştirilen AR gözlüklerin satışının ertelenme kararı ise ekran parlaklığı gibi özelliklerin henüz tüketiciler için hazır olmamasından kaynaklanıyor.
Ürünü tüketiciler yerine geliştiricilere dağıtma fikri ise uzun vadede tüketicilere ve ürüne daha fazla fayda sağlayacaktır. Geliştiriciler, ürün tüketicilere hazır hale gelene kadar, kullanıcılara özel ortamlar ve deneyimler yaratılmasını hızlandırabilir. Hatırlarsanız Snap de satış anlamında hayal kırıklığı yaratan Spectacles AR gözlüklerinde benzer bir strateji benimsemişti.
Bu arada Meta AR gözlükleri kapsamında 3 farklı versiyon üzerinde çalıştığını hatırlatalım. Artemis kod adlı versiyon, görece daha küçük hacimli bir tasarıma sahipken, daha gelişmiş bir ekran teknolojiyle dikkat çekiyor. Şirket, Artemis'in üretim sürecine hız kesmeden devam ediyor.
Bunun yanı sıra Meta, telefondaki bildirimleri gözlükte görmenizi sağlayan, daha uygun fiyatlı ve basit bir ürün üzerinde çalışmayı sürdürüyor. Hypernova kod adlı bu ürünün gelecek yıl piyasa sürülmesi planlanıyor.
Meta'nın CTO'su Andrew Bosworth, dün paylaştığı bir tweet ile AR gözlüklerini ve saatin EMG teknolojisine sahip olacağını açıklamıştı. Ancak saatte kullanılan ayrılabilir ekranın EMG teknolojisini uygulamayı zorlaştırması nedeniyle bu planın da şu an için rafa kalktığı söyleniyor.
Tüm bu donanımları sergileme fikriyle 9 Mayıs'ta ilk fiziksel mağazasını açan Meta, şu an için donanım ürünlerinden beklediği geliri elde etmiş değil. Meta'nın VR departmanın dördüncü çeyrekte 3.3 milyar dolar kayıp yaşadığını sizlere aktarmıştık. 2022'nin ilk çeyrek kazanç raporuna göre şirketin Reality Labs departmanı 2.96 milyar dolar daha zarar etti.
Kaynak : Webrazzi