T
Tuğçe İçözü
Misafir
Teknoloji yazarı ve Blockchain teknolojisi üzerine çalışmaları ile tanınan Ahmet Usta ve 20 yılı aşkın deneyimi ile Türkiye Bilişim Basını’nın tanımış ismi Mesut Çevik, ELYT isimli blokzinciri tabanlı müşteri sadakat ve pazarlama platformu çözümünü duyurdu. Çevik ve Usta, bu yeni ürünü, İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenen Avalanche Summit etkinliği ile eş zamanlı olarak paylaştı.
Markaların ve influencerların NFT’leri çok daha etkin kullanmalarını hedefleyen ELYT, bunun için pek çok yenilikçi araç sunuyor. ELYT üzerinde marka ve Influencerlar, teknik bir altyapı yatırımı yapmadan NFT’ler oluşturabilirken, müşterileri ve takipçileri ile paylaşabilecek.
ELYT, NFT’leri Marka ve influencerlar bir kripto cüzdan sahibi olmasalar dahi, çeşitli kurallar belirleyerek takipçi ve müşterilerine, NFT paketleri dağıtabilecek. Bu NFT paketleri içinden çıkan NFT kartlar ise çeşitli koleksiyonlar oluşturmak için kullanılabilecek. Üstelik söz konusu koleksiyonlar daha sonra dijital veya fiziksel hediyeler almak için kullanılabilir.
Ekip buna ek olarak 2022'nin 3. çeyreğinde ELYT API'yı yayına almayı planlıyor. Bu sayede yeni kurallar belirlemek ve bunları web sitelerine, mobil uygulamalara veya gerçek dünya etkileşimlerine bağlamak mümkün olacak.
ELYT’in geliştirdiği Ru-Be (Rule & Behaviour / Kural ve Davranış) motoru sayesinde sınırsız olasılıkla etkileşim çiftleri tanımlamak ve milyonlarca kişiye sunmak mümkün.
Girişim, aynı zamanda platformun kullanıcılarına ellerindeki NFT’ler ile özel fırsatlar sunmayı hedefliyor. Yaptığı alışverişler, takip ettiği ve desteklediği influencerlar üzerinden NFT biriktiren kullanıcılar, ELYT üzerinde bu koleksiyonları dijital ve fiziksel hediyeler almak için kullanabilecekler.
ELYT, NFT’lerin dijital veya fiziksel bir ürün için kullanılması ile bu NFT’leri kullanımdan kaldırıyor. Böylece NFT emisyonu azalırken, geriye kalan NFT’lerin değeri de yükselmiş oluyor.
Bu arada ELYT'in sitesini incelediğimizde Tokenomics sayfası da dikkatimizi çekiyor. Paylaşılan bilgilere göre proje 100 milyon token çıkaracak.
ELYT Kurucu Ortağı Ahmet Usta, NFT dünyasına adım atmak ve bu dünyada başarılı olabilmek için üç büyük engel olduğunu dile getiriyor. NFT sahibi olabilmek için kullanıcıların belli bir bilgi birikimine ulaşması gerektiğini söyleyen Usta sözlerini şöyle devam ettiriyor:
İş modeli sayesinde ELYT'in bu problemleri çözdüğünü belirtelim. Girişim, markalar ve influencerların NFT ekosistemine kolaylıkla adım atmalarını sağlıyor.
ELYT Kurucu Ortağı Mesut Çevik ise konu hakkında şu açıklamayı yaptı:
Ahmet Usta Hem markalara hem de influencerlara benzersiz bir pazarlama aracı sunduklarını dile getiriyor. Usta bunu yaparken NFT’leri kullandıklarına dikkat çekiyor:
Mesut Çevik ise ELYT'in sınırsız seçeneklere sahip bir müşteri sadakat programı sunduğunu belirtiyor:
Çevik sözlerini şöyle devam ettiriyor:
Ahmet Usta ise projenin geldiği noktayı şöyle özetliyor:
Kaynak : Webrazzi
Markaların ve influencerların NFT’leri çok daha etkin kullanmalarını hedefleyen ELYT, bunun için pek çok yenilikçi araç sunuyor. ELYT üzerinde marka ve Influencerlar, teknik bir altyapı yatırımı yapmadan NFT’ler oluşturabilirken, müşterileri ve takipçileri ile paylaşabilecek.
ELYT nasıl çalışıyor?
ELYT, NFT’leri Marka ve influencerlar bir kripto cüzdan sahibi olmasalar dahi, çeşitli kurallar belirleyerek takipçi ve müşterilerine, NFT paketleri dağıtabilecek. Bu NFT paketleri içinden çıkan NFT kartlar ise çeşitli koleksiyonlar oluşturmak için kullanılabilecek. Üstelik söz konusu koleksiyonlar daha sonra dijital veya fiziksel hediyeler almak için kullanılabilir.
Ekip buna ek olarak 2022'nin 3. çeyreğinde ELYT API'yı yayına almayı planlıyor. Bu sayede yeni kurallar belirlemek ve bunları web sitelerine, mobil uygulamalara veya gerçek dünya etkileşimlerine bağlamak mümkün olacak.
ELYT Kural ve Davranış Motoru
ELYT’in geliştirdiği Ru-Be (Rule & Behaviour / Kural ve Davranış) motoru sayesinde sınırsız olasılıkla etkileşim çiftleri tanımlamak ve milyonlarca kişiye sunmak mümkün.
Girişim, aynı zamanda platformun kullanıcılarına ellerindeki NFT’ler ile özel fırsatlar sunmayı hedefliyor. Yaptığı alışverişler, takip ettiği ve desteklediği influencerlar üzerinden NFT biriktiren kullanıcılar, ELYT üzerinde bu koleksiyonları dijital ve fiziksel hediyeler almak için kullanabilecekler.
ELYT, NFT’lerin dijital veya fiziksel bir ürün için kullanılması ile bu NFT’leri kullanımdan kaldırıyor. Böylece NFT emisyonu azalırken, geriye kalan NFT’lerin değeri de yükselmiş oluyor.
Bu arada ELYT'in sitesini incelediğimizde Tokenomics sayfası da dikkatimizi çekiyor. Paylaşılan bilgilere göre proje 100 milyon token çıkaracak.
ELYT Kurucu Ortağı Ahmet Usta, NFT dünyasına adım atmak ve bu dünyada başarılı olabilmek için üç büyük engel olduğunu dile getiriyor. NFT sahibi olabilmek için kullanıcıların belli bir bilgi birikimine ulaşması gerektiğini söyleyen Usta sözlerini şöyle devam ettiriyor:
"Marka ve influencerların, henüz sınırlı sayıda kullanıcıya sahip bu topluluklara ulaşması için ürün geliştirmesi ve teknolojik altyapı maliyetlerine katlanması gerekiyor. Son olarak marka ve influencerların, NFT’lerin piyasadaki emisyonu ve değerlemesi konusunda ekstra çaba harcaması bekleniyor”
İş modeli sayesinde ELYT'in bu problemleri çözdüğünü belirtelim. Girişim, markalar ve influencerların NFT ekosistemine kolaylıkla adım atmalarını sağlıyor.
ELYT Kurucu Ortağı Mesut Çevik ise konu hakkında şu açıklamayı yaptı:
“Geliştirdiğimiz çözüm sayesinde bugüne kadar blokzinciri, tokenlar veya NFT’ler ile hiç tanışmamış, kripto varlık alma, bunları NFT’ler ile takaslama konusunda bilgi sahibi olmayan kullanıcılar artık bu dünyaya kolaylıkla adım atabilecekler. Kullanıcılar sadece sosyal medya hesapları ile ELYT platformuna bağlanarak, marka ve influencerların sunduğu NFT’lerin sahibi olabilecek ve NFT’lerini ELYT platformu üzerinde diğer kullanıcılarla takaslayabilecekler”
Bir pazarlama aracı olarak ELYT
Ahmet Usta Hem markalara hem de influencerlara benzersiz bir pazarlama aracı sunduklarını dile getiriyor. Usta bunu yaparken NFT’leri kullandıklarına dikkat çekiyor:
“Gerek dijital dünyada gerekse fiziksel dünyada bir kullanıcının gerçekleştirdiği tüm etkileşimleri, ELYT üzerinde, birer kural gibi tanımlamak mümkün. Bir sosyal medya hesabını takip etmek veya bir mağazadan alışveriş yapmak örnek olarak verilebilir. Bu kurallar ile bedelsiz olarak NFT dağıtmak mümkün.”
Mesut Çevik ise ELYT'in sınırsız seçeneklere sahip bir müşteri sadakat programı sunduğunu belirtiyor:
“Temel olarak ELYT sınırsız seçeneklere sahip bir müşteri sadakat programı sunuyor. Çünkü sadece kurallara bağlı olarak NFT dağıtmak değil, bu NFT’leri koleksiyonlara dönüştürmek ve sahiplerine bu koleksiyonlar karşılığında çeşitli avantajlar sağlamak da mümkün. Böylece dağıtılan NFT’ler sahipleri için bir değere dönüşmeye başlıyor.”
Çevik sözlerini şöyle devam ettiriyor:
“Eğer Metaverse hakkında konuşacaksak ELYT’in yaşattığı deneyim için gerçek Metaverse diyebiliriz. Zira bir kaynakta elde ettiğiniz dijital kazanımlarınız hem gerçek dünyada hem de diğer dijital ortamlarda yeni bir değer teşkil ediyor. Burada büyük bir özgürlük var.” diyor.
Ahmet Usta ise projenin geldiği noktayı şöyle özetliyor:
“ELYT için aldığımız geri dönüşler bizim beklentimizin ötesinde. Pek çok marka ve influencer ile çalışacağız. Ayrıca yerli ve uluslararası yatırım fonları projemize büyük ilgi gösteriyorlar ve görüşmelerimiz devam ediyor. Umuyoruz ki ELYT sadece ülkemizde değil, tüm dünyada ses getirecek bir proje olacak.
Kaynak : Webrazzi