C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Mercedes-Benz de elektrikli arabalarında abonelik sistemini devreye sokan otomobil şirketleri arasına girdi. Şirket, EQ serisindeki araçları Acceleration Increase isimli abonelik paketi ile satmaya başladı. Mercedes'in amacı EQ serisi araçların performansını artırarak daha iyi performans sunmak. Bu abonelik paketi araçların 0-100 km/s hızdan 0,8 saniye daha hızlı çıkabilmelerini sağlıyor. Mercedes-Benz abonelik bedelini yıllık ise 1 bin 200 dolar olarak belirledi.
Yıllık 1.200 ABD Doları tutarındaki abonelikle aslında araçların donanımında var olan kapasite yazılımla açığa çıkarılacak. Gücü yüzde 20-24 artırarak 0-100 KM/s hızlanma süresi düşecek. Mercedes'in performansı daha sonra isteğe bağlı bir ekstra olarak satmak için kasıtlı olarak sınırlaması otomotiv dünyasında yaşanan değişimin de net bir göstergesi. Tüketicinin buna yorumunu ise önümüzdeki süreçte göreceğiz.
Sadece Mercedes değil diğer otomotiv firmaları da 2018 yılı itibarıyla birçok şirket abonelik üzerine çalışmaya başladı. Geçen hafta 2022 Los Angeles Otomobil Fuarı'nda Fiat CEO'su Olivier Francois, ABD'de 2024'ün ilk çeyreğinde tamamen elektrikli Fiat 500e'yi piyasaya süreceğini duyurdu. Bu kapsamda ülke genelinde satılacak elektrikli arabalar için abonelik sistemi getirmeyi planladıklarını söyledi. Yani geleneksel satış metotlarının dışına çıkacaklarını dile getirdi.
Oliver Francois, alternatif iş modellerini keşfetmek ve otomobil işinin yeniden şekillenmesi gerektiğine inandığını belirtti. François, Fiat’ın stratejisinin ABD satışları artırmaktan ziyade şehir için tasarlanmış bir araba ile e-mobilite yani elektrikle çalışan araçların geleceğine odaklandıklarını açıkladı.
BMW'nin de bazı otomobil modellerinde abonelik sistemine geçiş yaptığı biliniyor. Şirket, 2020 yılından bu yana ısıtmalı koltuk aboneliğini yıllık 415 dolardan kullanıcılarına sunuyor.
Bir taraftan Mercedes Benz elektrikli arabalar sektörünün önde gelen şirketleri arasında yer alıyor. Şirket, geçen Eylül ayında elektrikli G-Serisi aracının 2024 yılının ortalarında geleceğini açıkladı. Açıklama şirketin yönetim kurulu başkanı Ola Källenius tarafından yapıldı. Aracın geçen Eylül ayında Avusturya'da testten geçtiğini belirten Källenius, off-road türünün geleceğinin elektrik temelli olduğuna inandığını da sözlerine ekledi. Mercedes henüz aracın menzil, pil boyutu veya elektrik gücüyle ilgili detaylar açıklamadı.
Kaynak : Webrazzi
Yıllık 1.200 ABD Doları tutarındaki abonelikle aslında araçların donanımında var olan kapasite yazılımla açığa çıkarılacak. Gücü yüzde 20-24 artırarak 0-100 KM/s hızlanma süresi düşecek. Mercedes'in performansı daha sonra isteğe bağlı bir ekstra olarak satmak için kasıtlı olarak sınırlaması otomotiv dünyasında yaşanan değişimin de net bir göstergesi. Tüketicinin buna yorumunu ise önümüzdeki süreçte göreceğiz.
Sadece Mercedes değil diğer otomotiv firmaları da 2018 yılı itibarıyla birçok şirket abonelik üzerine çalışmaya başladı. Geçen hafta 2022 Los Angeles Otomobil Fuarı'nda Fiat CEO'su Olivier Francois, ABD'de 2024'ün ilk çeyreğinde tamamen elektrikli Fiat 500e'yi piyasaya süreceğini duyurdu. Bu kapsamda ülke genelinde satılacak elektrikli arabalar için abonelik sistemi getirmeyi planladıklarını söyledi. Yani geleneksel satış metotlarının dışına çıkacaklarını dile getirdi.
Oliver Francois, alternatif iş modellerini keşfetmek ve otomobil işinin yeniden şekillenmesi gerektiğine inandığını belirtti. François, Fiat’ın stratejisinin ABD satışları artırmaktan ziyade şehir için tasarlanmış bir araba ile e-mobilite yani elektrikle çalışan araçların geleceğine odaklandıklarını açıkladı.
BMW'nin de bazı otomobil modellerinde abonelik sistemine geçiş yaptığı biliniyor. Şirket, 2020 yılından bu yana ısıtmalı koltuk aboneliğini yıllık 415 dolardan kullanıcılarına sunuyor.
Bir taraftan Mercedes Benz elektrikli arabalar sektörünün önde gelen şirketleri arasında yer alıyor. Şirket, geçen Eylül ayında elektrikli G-Serisi aracının 2024 yılının ortalarında geleceğini açıkladı. Açıklama şirketin yönetim kurulu başkanı Ola Källenius tarafından yapıldı. Aracın geçen Eylül ayında Avusturya'da testten geçtiğini belirten Källenius, off-road türünün geleceğinin elektrik temelli olduğuna inandığını da sözlerine ekledi. Mercedes henüz aracın menzil, pil boyutu veya elektrik gücüyle ilgili detaylar açıklamadı.
Kaynak : Webrazzi