T
Tuğçe İçözü
Misafir
2012 yılında kurulan yapay zeka girişimi Entrupy, Channel ve Louis Vuitton gibi tasarım çanta ve ayakkabıların orijinal olup olmadığını tespit ediyor. Şirketin belirttiğine göre Entrupy'nin yapay zeka teknolojisi özellikle ikinci el ve Vintage ürünler satan kurumlar tarafından tercih ediliyor. Entrupy tarafından aktarılan bilgilere göre 2020'nin Aralık ayından itibaren yüzlerce Vintage satıcısı Entrupy'nin teknolojisinden faydalanmış. Şirket, o tarihten bu yana 500 milyon dolarlık envanteri güvence altına aldığını ifade ediyor.
Entrupy'nin çözümü Balenciaga, Burberry, Gucci ve Louis Vuitton gibi lüks markaların ürünlerini doğrulayabiliyor. Lüks ürün satıcıları, yapay zekayı kullanarak, gerçek olmayan ürünlerin satılma ihtimaline karşı müşterilerinin güvenini tazeliyor. Bu noktada Entrupy, satıcılar ve müşteriler arasında bağımsız bir üçüncü taraf şirket olarak konumlanıyor.
Entrupy, popülerliğini geçtiğimiz Ekim ayında TikTok ile kurduğu ortaklık ile artırdı. Bu ortaklık kapsamında Entrupy, TikTok Shop'taki ürünlerin sahte olup olmadığını tespit etti.
Kullanıcılar, öncelikle akıllı telefonlarını Entrupy'nin donanım cihazına yerleştiriyor. Ardından kullanıcıların, ürünün mümkün olan her açıdan fotoğrafını çekmesi gerekiyor. Entrupy'nin cihazı, kullanılan telefon kamerasını büyütmesini sağlayan mikroskobik lenslere sahip. Böylece fotoğrafı çekilen ürünün, tasarımcı plaketi ve malzemesi gibi özellikleri ayrıntılı olarak görülebiliyor.
Fotoğraflar daha sonra bir yapay zeka algoritması kullanılarak milyonlarca orijinal envanter resminden oluşan bir veritabanıyla karşılaştırılıyor. Entrupy, ürünün gerçek olup olmadığına birkaç dakika içinde karar verebiliyor. Şirketin web sitesinde yer alan bilgilere göre; Entrupy, yüzde 99,1 doğruluk oranına sahip. Ürünün gerçek olduğuna karar verilmesi halinde ise Entrupy, satıcıların sergileyebileceği resmi bir sertifika oluşturuyor.
Entrupy'nin kurucusu ve CEO'su Vidyuth Srinivasan'ın aktardıklarına göre, araç şu an için yalnızca büyük markaların aksesuarlarını doğrulayabiliyor.
Kaynak : Webrazzi
Entrupy'nin çözümü Balenciaga, Burberry, Gucci ve Louis Vuitton gibi lüks markaların ürünlerini doğrulayabiliyor. Lüks ürün satıcıları, yapay zekayı kullanarak, gerçek olmayan ürünlerin satılma ihtimaline karşı müşterilerinin güvenini tazeliyor. Bu noktada Entrupy, satıcılar ve müşteriler arasında bağımsız bir üçüncü taraf şirket olarak konumlanıyor.
Entrupy, popülerliğini geçtiğimiz Ekim ayında TikTok ile kurduğu ortaklık ile artırdı. Bu ortaklık kapsamında Entrupy, TikTok Shop'taki ürünlerin sahte olup olmadığını tespit etti.
Entrupy nasıl çalışıyor?
Kullanıcılar, öncelikle akıllı telefonlarını Entrupy'nin donanım cihazına yerleştiriyor. Ardından kullanıcıların, ürünün mümkün olan her açıdan fotoğrafını çekmesi gerekiyor. Entrupy'nin cihazı, kullanılan telefon kamerasını büyütmesini sağlayan mikroskobik lenslere sahip. Böylece fotoğrafı çekilen ürünün, tasarımcı plaketi ve malzemesi gibi özellikleri ayrıntılı olarak görülebiliyor.
Fotoğraflar daha sonra bir yapay zeka algoritması kullanılarak milyonlarca orijinal envanter resminden oluşan bir veritabanıyla karşılaştırılıyor. Entrupy, ürünün gerçek olup olmadığına birkaç dakika içinde karar verebiliyor. Şirketin web sitesinde yer alan bilgilere göre; Entrupy, yüzde 99,1 doğruluk oranına sahip. Ürünün gerçek olduğuna karar verilmesi halinde ise Entrupy, satıcıların sergileyebileceği resmi bir sertifika oluşturuyor.
Entrupy'nin kurucusu ve CEO'su Vidyuth Srinivasan'ın aktardıklarına göre, araç şu an için yalnızca büyük markaların aksesuarlarını doğrulayabiliyor.
Kaynak : Webrazzi