T
Tuğçe İçözü
Misafir
2021'in Mart ayında LinkedIn'in, kendi uygulamasında sesli iletişimi destekleyen Clubhouse rakibi bir uygulamayı test ettiğini sizlere aktarmıştık. O tarihten bu yana LinkedIn, ürün geliştirme konusunda önemli bir yol katetti. Yeni etkinlik platformunu yayına almaya hazırlanan şirket, bu platformda sanal ortamda canlı yayınlanan etkinlikleri listeleyecek, sunacak ve pazarlayacak.
Şirket, platformun ilk adımı olarak Clubhouse benzeri ses odaklı ürününün beta sürümünü bu ay yayınlamayı planlıyor. Ses odaları olarak tarif edebileceğimiz bu ürün, bahar ayında ise video versiyonu ile karşımıza çıkacak.
Şimdiye kadar pek çok B2B etkinliğe ve eğitim içeriklerine ev sahipliği yapan LinkedIn, bu yeni ürünlerle çatısı altındaki içerik üreticilerin yeni roller üstlenmesini sağlayabilir. Kısacası şirket, YouTube'da gördüğümüz etkinlik, webinar ve eğitimlerin yavaş yavaş kendi platformuna kaymasını arzu ediyor.
Ayrıca LinkedIn'in nihai hedefinin içerik üreticisini merkeze alan bir yapı inşa etmek olduğunu da belirtelim. Zira şirket, platformundaki sanal etkinlikler için kullanıcıların ücret almasına izin verme fikrini test etmeye 2021'in Mart ayında başlamıştı. Bu sayede LinkedIn, hem kendisi hem de kullanıcıları için yeni bir gelir modelinin de önünü açtı. Yine de şirket, şu an için tüm interaktif etkinliklerin ücretsiz olacağını belirtiyor. LinkedIn Canlı yayınları ise 1.5 milyon içerik üreticisine açılmış durumda.
Bu noktada yavaş yavaş erimeye devam eden Clubhouse'un elini çok daha hızlı tutması gerekecek. Zira LinkedIn, biletli Spaces özelliklerini yayınlayan Twitter'dan sonra ses odalarını ücretlendiren ikinci sosyal ağ olacak. Clubhouse hala bilet özellikleri üzerinde çalışsa da özelliğin ne zaman yayınlanacağı henüz bilinmiyor.
LinkedIn etkinlik platformu, sanal etkinlikler için uçtan uca bir deneyim sunuyor. Şimdiye kadar Canlı yayınlar için Streamyard gibi 3. taraf araçlar kullanan ekipler, bundan böyle herhangi bir araca ihtiyaç duymadan canlı yayınlarını gerçekleştirebilecek.
Ayrıca etkinlik sunucuları, canlı yayınları kaydedebilecek. Tıpkı diğer araçlarda gördüğümüz gibi sunucular, canlı yayın esnasında izleyicilerden gelen soruları kolayca yanıtlayabilecek. Bu esnada izleyicilerin de birbirleriyle iletişim kurabileceğini belirtelim.
Buna ek olarak yazının başında da belirttiğimiz üzere LinkedIn platformda gerçekleşmesi planlanan etkinlikleri listeyecek. Platformun LinkedIn'in ana şirketi Microsoft ile entegrasyonları bulunduğunu da belirtelim. Uzaktan çalışma sürecinde Teams'e yatırım yapan Microsoft kurumsal müşterilerine LinkedIn etkinleri özelinde çözümler sunabilir.
LinkedIn'in bu kararının ardında, etkinliklere gösterilen talebin de etkisi büyük. LinkedIn'de oluşturulan sanal etkinlikler, geçen yıl yıllık yüzde 150 büyüme gösterdi. Aynı dönemde LinkedIn canlı yayınlarının katılımcıları ise yüzde 231 artış gösterdi. Bu büyümede pandeminin etkili olduğunu düşünebilirsiniz, ancak pandeminin henüz tamamen hayatımızdan çıkmadığını ve Hibrit etkinliklerin rağbet görmeye devam ettiğini eklemekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi
Şirket, platformun ilk adımı olarak Clubhouse benzeri ses odaklı ürününün beta sürümünü bu ay yayınlamayı planlıyor. Ses odaları olarak tarif edebileceğimiz bu ürün, bahar ayında ise video versiyonu ile karşımıza çıkacak.
Şimdiye kadar pek çok B2B etkinliğe ve eğitim içeriklerine ev sahipliği yapan LinkedIn, bu yeni ürünlerle çatısı altındaki içerik üreticilerin yeni roller üstlenmesini sağlayabilir. Kısacası şirket, YouTube'da gördüğümüz etkinlik, webinar ve eğitimlerin yavaş yavaş kendi platformuna kaymasını arzu ediyor.
Ayrıca LinkedIn'in nihai hedefinin içerik üreticisini merkeze alan bir yapı inşa etmek olduğunu da belirtelim. Zira şirket, platformundaki sanal etkinlikler için kullanıcıların ücret almasına izin verme fikrini test etmeye 2021'in Mart ayında başlamıştı. Bu sayede LinkedIn, hem kendisi hem de kullanıcıları için yeni bir gelir modelinin de önünü açtı. Yine de şirket, şu an için tüm interaktif etkinliklerin ücretsiz olacağını belirtiyor. LinkedIn Canlı yayınları ise 1.5 milyon içerik üreticisine açılmış durumda.
Bu noktada yavaş yavaş erimeye devam eden Clubhouse'un elini çok daha hızlı tutması gerekecek. Zira LinkedIn, biletli Spaces özelliklerini yayınlayan Twitter'dan sonra ses odalarını ücretlendiren ikinci sosyal ağ olacak. Clubhouse hala bilet özellikleri üzerinde çalışsa da özelliğin ne zaman yayınlanacağı henüz bilinmiyor.
Etkinlik platformunun öne çıkan özellikleri
LinkedIn etkinlik platformu, sanal etkinlikler için uçtan uca bir deneyim sunuyor. Şimdiye kadar Canlı yayınlar için Streamyard gibi 3. taraf araçlar kullanan ekipler, bundan böyle herhangi bir araca ihtiyaç duymadan canlı yayınlarını gerçekleştirebilecek.
Ayrıca etkinlik sunucuları, canlı yayınları kaydedebilecek. Tıpkı diğer araçlarda gördüğümüz gibi sunucular, canlı yayın esnasında izleyicilerden gelen soruları kolayca yanıtlayabilecek. Bu esnada izleyicilerin de birbirleriyle iletişim kurabileceğini belirtelim.
Buna ek olarak yazının başında da belirttiğimiz üzere LinkedIn platformda gerçekleşmesi planlanan etkinlikleri listeyecek. Platformun LinkedIn'in ana şirketi Microsoft ile entegrasyonları bulunduğunu da belirtelim. Uzaktan çalışma sürecinde Teams'e yatırım yapan Microsoft kurumsal müşterilerine LinkedIn etkinleri özelinde çözümler sunabilir.
LinkedIn etkinlikleri yüzde 150 arttı
LinkedIn'in bu kararının ardında, etkinliklere gösterilen talebin de etkisi büyük. LinkedIn'de oluşturulan sanal etkinlikler, geçen yıl yıllık yüzde 150 büyüme gösterdi. Aynı dönemde LinkedIn canlı yayınlarının katılımcıları ise yüzde 231 artış gösterdi. Bu büyümede pandeminin etkili olduğunu düşünebilirsiniz, ancak pandeminin henüz tamamen hayatımızdan çıkmadığını ve Hibrit etkinliklerin rağbet görmeye devam ettiğini eklemekte fayda var.
Kaynak : Webrazzi