Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Lidyana'nın kurucusundan metaverse girişimi: LidyVerse

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
T

Tuğçe İçözü

Misafir
İlk olarak 2012 yılında lüks moda ve tasarım sitesi olarak hayatımıza giren Lidyana, LidyVerse ile metaverse konusunda adım atmaya karar verdi. Lidyana CEO'su Safiye Dinçtürk ve Knitology'nin de kurucu ortağı olan dijital moda tasarımcısı Ceren Arslan tarafından kurulan LidyVerse'ün yönetim ekibinde dijital sanat enstalasyon mimarı Ecem Dilan Köse yer alıyor.

Webrazzi okurları, Ecem Dilan Köse'yi NFT ve Dijital Sanat video serimizden hatırlayacaktır. LidyVerse'ün danışma kurulunda ise Hummingbird VC ortağı Fırat İleri, Blok zincir danışmanı İsmail Hakkı Polat, Papara CTO'su Emre Kenci gibi isimler yer alıyor.

LidyVerse'ün detayları​


LidyVerse, tasarımları ve moda severleri dijital bir ortamda bir araya getirmek için tasarlandı. Aynı zamanda bir pazar yeri olması planlanan LidyVerse, fiziksel ürün koleksiyonlarının yanında bu koleksiyonların dijital ikizlerini de sunacak. Şirket kullanıcıların bu dijital ikizleri deneyimleyebilmesi için Virtual try on ile artırılmış gerçeklik (AR) deneyimlerini birleştirecek

Bu arada henüz dijital ikiz kavramı ile tanışmadıysanız, dün gerçekleşen Webrazzi e-ticaret etkinliğinde dijital ikiz konusuna hem QReal'in hem de HoloNext'in oturumlarında yer verildiğini hatırlatalım.

NFT ürünler ve pazar yeri​


LidyVerse platformunda gerçek ürünleri dijitale aktarmanın yanında sadece sanal moda varlıkları, 3D ortamlar ve avatarlar üretecek. Dijital varlıkların NFT'ye dönüştürülmesi ve NFT olarak listelenmesi de mümkün olacak. İlerleyen süreçte bu dijital varlıklar farklı metaverse'ler ve oyunlarla ortaklık kurularak pazarlanabilecek.


Yazının başında saydığımız gibi pek çok deneyimli ismin bu süreçte öneli bir rol oynayacağını belirtelim. Şirket, özellikle Moda, oyun, kripto, blok zincir ve animasyon endüstrisindeki yetenekli ve saygıdeğer isimleri bir araya getiriyor.

LidyVerse'ün ayrıca platforma özel LIDY token'ı sahip olacak. Utility token olarak konumlanan LIDY'nin piyasaya sürülmesi Seedify Launchpad aracılığıyla gerçekleşecek. LIDY, 2022'nin ilk çeyreğinde piyasaya sürülecek. LIDY ile kullanıcılar NFT koleksiyonlarına ve biricik ürünlere özel erişim sağlayacak. Ayrıca LidyVerse'deki fiziksel ve dijital ürünlerde indirim, özel açık artırmalara katılım imkanına kavuşacak. Özel indirim etkinlik ve şovlara erişimin yanı sıra oylama haklarına sahip olacak.


LIDY Token'ın yüzde 15'i hazinede ve yüzde 15'i ekipte olmak üzere yaklaşık yüzde 30'u LidyVerse'e ait olacak. LIDY Token'ın yüzde 8.5'i yani 85 milyon adedi özel satış yoluyla dağıtılacak. Token'ların yüzde 25'i iş ortakları, destekçiler ve operasyonel destekçilerin dahil olduğu ekosisteme ayrılırken, yüzde 25'i platforma katkıda bulunan topluluğa ayrılacak.

LidyVerse'ün kullandığı teknolojiler​


LidyVerse Pazar yeri Polygon protokolünde çalışacak. Böylece PoSA ağlarından faydalanmış olacak LIDY token'ın sözleşmesi ise blokzincir geliştiricileri tarafından Binance Smart Chain'de geliştirilecek.

NFT sözleşmeleri "cross-chain" destekli olacak. Yani NFT'ler başka blockchainlere taşınabilecek. Şirket paylaştığı dokümanda hem NFT pazar yeri kodlarının hem de token kontratlarının saygın blokchain denetleme kurumları tarafından denetleneyeceğini belirtiyor.

Projenin 2022'nin üçüncü çeyreğinde yayına alınması planlanıyor. Günümüzde “Erişilebilir Lüks” mottosuyla hareket eden şirket, 400’den fazla sofistike marka ve tasarımcının ürünlerini moda severlerle buluşturuyor. LidyVerse ile şirketin “Erişilebilir Lüks” mottosuna yeni bir anlam kazandıracağını söyleyebiliriz.

Kaynak : Webrazzi
 

Benzer konular

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.