T
Tuğçe İçözü
Misafir
Önce al sonra öde (BNPL) devi Klarna 2021'de yaklaşık 550 milyon dolar kayıp yaşadı. Girişimin, bir önceki yıla kıyasla zarar hanesinde yüzde 500 artış görüldüğü belirtiliyor. Bu noktada 2020 yılında 110 milyon dolar zarar ettiğini hatırlatalım.
Yaşanan zararın Klarna'nın hızlı büyümesi ile ilişkili olduğunu söyleyebiliriz. Şimdiye kadar 3.7 milyar dolar yatırım alan şirket, brüt ticaret hacmini 80 milyar dolar seviyesine taşıdı. Ayrıca net operasyon gelirlerini yüzde 38 artıran Klarna, gelirini 1.6 milyon dolara çıkardı.
Bunlara ek olarak Klarna, operasyonlarını 45 ülkeye genişletti. Şirketin operasyon ağını genişletmesiyle 46 milyon yeni müşteriye ulaştığını da ekleyelim.
Klarna'nın kurucu ortağı ve CEO'su Sebastian Siemiatkowski, dünya çapında 100 milyon aktif müşteriye sahip olduklarını açıkladı. Borçların yüzde 99'unun geri ödendiğini vurgulayan Siemiatkowski, Stocard ve Hero gibi şirketlerin Klarna'ya katılmasıyla aktif tüketici sayısını 147 milyonun üzerine taşıyacaklarını açıkladı. Girişimin küresel olarak 400 binin üzerinde perakende ortağı bulunduğunu da belirtmekte fayda var.
Önce al sonra öde alanında öne çıkan şirketlerden biri olan Klarna, ABD'de en çok indirilen 10 uygulama arasında yer alıyor. Uygulama indirmelerinde rakiplerini geride bırakan girişimin yeni bir yatırım turuna hazırlandığı da konuşuluyor.
BNPL alanında daha detaylı analizlere erişmek için "Perakendecilerin kendi BNPL sistemlerini kurması bekleniyor" ve "BNPL modeli perakende harici sektörlerde de uygulanabilir" başlıklı yazılarımızı inceleyebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi
Ticaret hacmi, gelir artışı ve operasyon ağı
Yaşanan zararın Klarna'nın hızlı büyümesi ile ilişkili olduğunu söyleyebiliriz. Şimdiye kadar 3.7 milyar dolar yatırım alan şirket, brüt ticaret hacmini 80 milyar dolar seviyesine taşıdı. Ayrıca net operasyon gelirlerini yüzde 38 artıran Klarna, gelirini 1.6 milyon dolara çıkardı.
Bunlara ek olarak Klarna, operasyonlarını 45 ülkeye genişletti. Şirketin operasyon ağını genişletmesiyle 46 milyon yeni müşteriye ulaştığını da ekleyelim.
Dikkat çeken büyüme verileri
Klarna'nın kurucu ortağı ve CEO'su Sebastian Siemiatkowski, dünya çapında 100 milyon aktif müşteriye sahip olduklarını açıkladı. Borçların yüzde 99'unun geri ödendiğini vurgulayan Siemiatkowski, Stocard ve Hero gibi şirketlerin Klarna'ya katılmasıyla aktif tüketici sayısını 147 milyonun üzerine taşıyacaklarını açıkladı. Girişimin küresel olarak 400 binin üzerinde perakende ortağı bulunduğunu da belirtmekte fayda var.
Önce al sonra öde alanında öne çıkan şirketlerden biri olan Klarna, ABD'de en çok indirilen 10 uygulama arasında yer alıyor. Uygulama indirmelerinde rakiplerini geride bırakan girişimin yeni bir yatırım turuna hazırlandığı da konuşuluyor.
BNPL alanında daha detaylı analizlere erişmek için "Perakendecilerin kendi BNPL sistemlerini kurması bekleniyor" ve "BNPL modeli perakende harici sektörlerde de uygulanabilir" başlıklı yazılarımızı inceleyebilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi