A
Arden Papuççiyan
Misafir
Tersine lojistik ile birlikte kıyafetleri kendi yenileme istasyonlarında yenileyerek tüketiciler ile tekrar buluşturan bir girişim olarak karşımıza çıkan Nivogo, çöpe gidebilecek kıyafetlerin tekrar ekonomiye dahil etmeyi hedefliyor. 2021 yılının Şubat ayında Arnas Akbaş ve Ali Cem Yücebağ tarafından kurulan girişim, şu an için 35 kişilik bir ekip tarafından yönetiliyor. 35 kişilik ekibinin yüzde 60'ını ise kadınlar oluşturuyor.
Yenileme merkezinde kıyafetleri 6 aşamalık bir süreçten geçirerek yenileyen ve tüketiciyle buluşturan Nivogo, tamamen kendi geliştirdiği teknoloji ile ürünlerin depoya girişi, tanımlanması, sınıflandırılması ve yapay zeka tabanlı altyapı ile de fiyatlandırılmasını sağlıyor.
Kısacası Nivogo, perakende zincirlerinin ve markaların bir sebepten (müşteri iadesi, defolu ürün, üretim hatası, teşhir vb.) satıştan çekerek atıklaştırdığı ürünleri onlar adına yenileyerek tekrar "satılabilir" hale getiriyor.
İlk senesi içinde 10'dan fazla marka ile iş birliği yaparak toplamda 300 bini aşkın ürünün yenilenmesini sağlayan Nivogo, Gebze'de 4 bin 400 metrekarelik bir operasyon merkezine sahip. Nivogo'nun aylık 100 bin ürün işleme kapasitesine sahip olduğunu da ekleyelim.
İş birliği içinde olduğu markaların hem sürdürülebilirlik programları kapsamında marka değerlerini ve finansallarını güçlendirirken hem de yüz binlerce ürünü tekrar ekonomiye dahil etmelerini sağlayan Nivogo, geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Fırat İşbecer, Önder Öztarhan ve aktör Aras Bulut İynemli liderliğinde tohum yatırım da aldı.
Nivogo, uçtan uca hizmet ve servis sağlayıcısı modelleri üzerinden gelir elde ediyor. Uçtan uca hizmet modelinde partner markalardan alınan ürünleri re-commerce merkezide yenileyerek kendi satış kanalları aracılığı ile kullanıcılarla buluşturan Nivogo, satışlar gerçekleştikten sonra ise partner markaları ile gelir paylaşımı yapıyor.
Servis sağlayıcısı modelinde markaların gönderdiği ürünler Nivogo'nun yenileme merkezinde yenilenerek markalara geri gönderiliyor. Tüm ürünlerin hangi işlemlerden geçtiği ve ürünü satın alarak sağlanacak ekolojik fayda ile ilgili bilgilerin ürünlere eklenen karekodlar ile kullanıcılarla paylaşıldığını da ekleyelim.
Nivogo, gelecekte sadece partner markalarla değil aynı zamanda kullanıcıların da ürünlerini yenilediği bir iş modelini de devreye alacak. Son olarak Nivogo'nun bu ay itibarıyla yeni bir yatırım turuna başladığını da paylaşalım. Nivogo'nun yeni yatırımı ile ilgili gelişmeleri sizlere aktaracağız.
Kaynak : Webrazzi
Yenileme merkezinde kıyafetleri 6 aşamalık bir süreçten geçirerek yenileyen ve tüketiciyle buluşturan Nivogo, tamamen kendi geliştirdiği teknoloji ile ürünlerin depoya girişi, tanımlanması, sınıflandırılması ve yapay zeka tabanlı altyapı ile de fiyatlandırılmasını sağlıyor.
Kısacası Nivogo, perakende zincirlerinin ve markaların bir sebepten (müşteri iadesi, defolu ürün, üretim hatası, teşhir vb.) satıştan çekerek atıklaştırdığı ürünleri onlar adına yenileyerek tekrar "satılabilir" hale getiriyor.
İlk senesi içinde 10'dan fazla marka ile iş birliği yaparak toplamda 300 bini aşkın ürünün yenilenmesini sağlayan Nivogo, Gebze'de 4 bin 400 metrekarelik bir operasyon merkezine sahip. Nivogo'nun aylık 100 bin ürün işleme kapasitesine sahip olduğunu da ekleyelim.
İş birliği içinde olduğu markaların hem sürdürülebilirlik programları kapsamında marka değerlerini ve finansallarını güçlendirirken hem de yüz binlerce ürünü tekrar ekonomiye dahil etmelerini sağlayan Nivogo, geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Fırat İşbecer, Önder Öztarhan ve aktör Aras Bulut İynemli liderliğinde tohum yatırım da aldı.
Nivogo, uçtan uca hizmet ve servis sağlayıcısı modelleri üzerinden gelir elde ediyor. Uçtan uca hizmet modelinde partner markalardan alınan ürünleri re-commerce merkezide yenileyerek kendi satış kanalları aracılığı ile kullanıcılarla buluşturan Nivogo, satışlar gerçekleştikten sonra ise partner markaları ile gelir paylaşımı yapıyor.
Servis sağlayıcısı modelinde markaların gönderdiği ürünler Nivogo'nun yenileme merkezinde yenilenerek markalara geri gönderiliyor. Tüm ürünlerin hangi işlemlerden geçtiği ve ürünü satın alarak sağlanacak ekolojik fayda ile ilgili bilgilerin ürünlere eklenen karekodlar ile kullanıcılarla paylaşıldığını da ekleyelim.
Nivogo, gelecekte sadece partner markalarla değil aynı zamanda kullanıcıların da ürünlerini yenilediği bir iş modelini de devreye alacak. Son olarak Nivogo'nun bu ay itibarıyla yeni bir yatırım turuna başladığını da paylaşalım. Nivogo'nun yeni yatırımı ile ilgili gelişmeleri sizlere aktaracağız.
Kaynak : Webrazzi