C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Hayal edin! Bir kargo gemisinin ne kaptanı ne de mürettabatı var. Korku filmlerinden çıkmış gibi olan bu sahne artık gerçeğe dönüştü. Neden mi? Çünkü önemli derece karbon emisyonuna sahip denizcilik sektörü iklim değişikliği ile mücadele etmek için elektrikli ve otonom kargo gemileri üretmeye başladı.
Yani uzaktan kumanda ile yönetilen insansız gemi çalışmalarına hız verildi. Ülke ekonomisinde denizciliğin önemli rol üstlendiği Japonya da bu çalışmaları yapan ülkelerin başında geliyor. 2019 yılında Pasifik'de insansız bir geminin testlerini yapacağını duyuran ülke, 2040'a kadar kargo gemilerinin yarısını otonom hale getirmeyi hedefliyor.
Bu çalışmalar Japon kargo şirketi Nippon Yusen tarafından yapılıyor. 2019 yılında inşa edilen ve yakın zamanda otonom olacak şekilde yenilenen Suzaku, Tokyo Körfezi'nden Ise Körfezi'ne doğru yola çıktı.
Şirketin ilginç bir o kadar da önemli bir tespiti var. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki Japonya'da gemilerde çalışan mürettebatın yaşı 50'nin üzerinde. Bir taraftan Japonya'da 65 yaş üstü nüfus geçen yıla kıyasla 220 bin artarak 36,4 milyonu geçtiği biliniyor. Dolayısıyla yaşlanan nüfusa doğru orantılı olarak otomasyon teknolojilere olan ihtiyaç artıyor.
Gerçek şu ki Japonya, otonom gemileri test etmeye başlayan ilk ülke değil. Kuzey Avrupa ülkeleri de bu alanda dikkat çekiyor.Uzun yıllardır Rolls- Royce Holdings ve gübre üreticisi Yara International da insansız gemiler üzerinde çalışıyor. Hatta Rolls Royce, bu yöndeki çalışmalara ilk başlayan şirketler arasında yer alıyor.
Yara International'ın ürettiği gemi dünyanın ilk tam elektrikli, otonom kargo gemisi olarak tarihe geçti.Kasım 2021'de Norveç'te Horten isimli kasabadan başkent Oslo’ya ilk yolculuğunu yaptı.
Kaynak : Webrazzi
Yani uzaktan kumanda ile yönetilen insansız gemi çalışmalarına hız verildi. Ülke ekonomisinde denizciliğin önemli rol üstlendiği Japonya da bu çalışmaları yapan ülkelerin başında geliyor. 2019 yılında Pasifik'de insansız bir geminin testlerini yapacağını duyuran ülke, 2040'a kadar kargo gemilerinin yarısını otonom hale getirmeyi hedefliyor.
Bu çalışmalar Japon kargo şirketi Nippon Yusen tarafından yapılıyor. 2019 yılında inşa edilen ve yakın zamanda otonom olacak şekilde yenilenen Suzaku, Tokyo Körfezi'nden Ise Körfezi'ne doğru yola çıktı.
Şirketin ilginç bir o kadar da önemli bir tespiti var. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki Japonya'da gemilerde çalışan mürettebatın yaşı 50'nin üzerinde. Bir taraftan Japonya'da 65 yaş üstü nüfus geçen yıla kıyasla 220 bin artarak 36,4 milyonu geçtiği biliniyor. Dolayısıyla yaşlanan nüfusa doğru orantılı olarak otomasyon teknolojilere olan ihtiyaç artıyor.
Gerçek şu ki Japonya, otonom gemileri test etmeye başlayan ilk ülke değil. Kuzey Avrupa ülkeleri de bu alanda dikkat çekiyor.Uzun yıllardır Rolls- Royce Holdings ve gübre üreticisi Yara International da insansız gemiler üzerinde çalışıyor. Hatta Rolls Royce, bu yöndeki çalışmalara ilk başlayan şirketler arasında yer alıyor.
Yara International'ın ürettiği gemi dünyanın ilk tam elektrikli, otonom kargo gemisi olarak tarihe geçti.Kasım 2021'de Norveç'te Horten isimli kasabadan başkent Oslo’ya ilk yolculuğunu yaptı.
Kaynak : Webrazzi