I
Işık Handan
Misafir
TikTok hızla hayatımızdaki en popüler sosyal medya uygulamalarından biri haline geldi. Bu kısa biçimli video platformu 2016'da ortaya çıksa da sosyal medya kullanıcıları karantina döneminde kendilerini eğlendirmenin yollarını aradıkça COVID-19 salgını yaşadığımız günlerde hızla öne çıktı.
TikTok'u bu kadar eğlenceli yapan şey, kullanıcılara sonsuz bir kısa biçimli video içeriği akışı üretmeleri için bir dizi yaratıcı özellik sunması olabilir. Instagram ve Snapchat'e benzer şekilde TikTok, kullanıcıların videolarına filtreler, metinler ve efektler eklemesine izin veriyor, hatta efektleri ve video editleme özellikleri diğer platformların sınırlarının ötesinde. Popüler şarkılardan oluşan geniş bir kitaplığa sahip video odaklı, ses odaklı bir uygulama olarak, kullanıcılar müziği doğrudan orijinal videolarına sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Bu da kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin hızlı tüketilebilir ve profesyonel görünmesini sağlıyor.
Markaların TikTok pazarlamasından yararlanmasını engelleyebilecek şey, platformun kampanya hedeflerinize veya hedef demografinize yardımcı olmadığı fikri. Ancak uygulama daha popüler hale geldikçe, bu argümanın gerçekliği giderek azalıyor. TikTok günlük 1 milyardan fazla aktif kullanıcıya ulaştı ve platform 2022'nin sonuna kadar 1,5 milyar kullanıcı görme yolunda ilerliyor.
Sanılanın aksine, TikTok kullanıcıları tamamen Gen Z ve Y jenerasyonundan oluşmuyor. Ortalama TikTok kullanıcısının yaşları 10-49 arasında değişiyor ve platform kullanıcılarının yüzde 11'i 50'nin üzerinde. TikTok'ta o kadar çok içerik var ki, hemen hemen herkes kendi ilgi alanlarına uygun eğlenceli hesaplar bulabilir.
Her sosyal ağda olduğu gibi TikTok pazarlama uygulamaları markanız için hemen fark edilmez ve sonuç vermez. Yine de ekibinizin, topluluğunuz ve işletmeniz için farkındalık oluşturmak amacıyla TikTok’a yönelmesi için çok sayıda fırsat var. TikTok, markaların reklamlarını uygulamadaki en trend organik videoların yanına yerleştirmesine olanak tanıyan TikTok Pulse gibi yeni özellikler sundukça, bu fırsatlar her geçen gün daha da büyüyor.
Günlük olarak üretilen çok sayıda video, platformun çoğunlukla Gen-Z ve Y Jenerasyonu gibi daha genç demografilerden gelen ve hedeflenen içerikle doyurulduğu anlamına geliyor, doğru. Ama TikTok'u daha genç kitlelere yönelik bir sosyal kanal olarak düşünsek de, Gen X de dahil olmak üzere tüm demografilerde kullanıcıların uygulamada büyük bir temsili var. Eski nesiller, genç sosyal platformun eğlencesinden yararlandıkça, markalar hedef kitleleriyle yeni ve yenilikçi yollarla bağlantı kurma fırsatına sahip oluyor.
Markaların TikTok pazarlaması ile satışları artırma potansiyeli, platform sosyal ticaret taleplerini karşılamak için geliştikçe daha da belirginleşecek. Platform, yükselen e-ticaret trendini benimsemeye devam ederken, TikTok, markalar için gerçek bir pazarlama kanalı olmaya hazırlanıyor.
Pazarlamacılar için mevcut olan uygulama ve reklam yerleşimlerine dalmadan önce, kullanıcının TikTok'a gönderi gönderirken uyması gereken özelliklere bir göz atalım.
TikTok mobil kullanım için optimize edildiğinden, tipik boyutları kullanarak videolarınızı çekebilirsiniz. Platform için video çekiyorsanız, bunları 60 saniyenin altında tutmalısınız. Videoları başka bir platformdan yeniden tasarlıyorsanız, videonuz daha uzun olabilir ancak kitlenizin odaklanabildiği dikkat süresini göz önünde bulundurmalısınız.
TikTok şu anda üstel bir büyüme dönemi yaşıyor ve bu, hızlı düşünen markalar tarafından kullanılmaya hazır büyük bir kitle olduğu anlamına geliyor. Diğer sosyal medya platformlarının aksine, TikTok gelişen bir trend topluluğuna sahip. Bu nedenle, orijinal, yenilikçi video fikirleri etkili olabilirken, en iyi performans gösteren TikTok'lar genellikle kitleler tarafından yeniden oluşturulması basit olan veya popüler bir trendin yan ürünü olanlar.
Bu basit ve hızlı videolar arasında dans figürleri, hayvan videoları, dudak senkronizasyonları, moda, güzellik ve makyaj dönüşümleri, egzersiz rutinleri, ipuçları, komik anlar, tüyolar, şakalar ve meydan okumaların tümü viral fenomenler. Ayrıca bu fenomenlerin onları temsil eden belirli tanıdık kanaat önderleri (influencer) var. Her gün yeni yüzleri tanıyor olsak da belirli fenomen trendler için belirli influencer’ları takip etmek hem fikir hem de influencer marketing açısından faydalı olacaktır.
TikTok'ta nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, fikir edinmek için Keşif Sayfasına bakın. Burada bölgenizdeki tüm trend olan hashtag'lerin bir listesini ve en ünlü videoların türe göre dökümünü bulacaksınız. Bu trendlere göre kendi sayfanızı şekillendirebilir ve kendi TikTok’larınızı yaratabilirsiniz. Mevcut bir temaya kendi özel ve benzersiz fikrinizi eklemek iyi sonuç verecektir. Tıpkı Instagram’da olduğu gibi popüler seslere ve etiketlere sahip videoların TikTok uygulamasında bulunma olasılığı ve trend olma şansı daha yüksek.
Yine de, ilk TikTok videonuz hemen viral olmazsa hayal kırıklığına uğramayın. En popüler TikTok hesaplarında bile inişler ve çıkışlar var, bu nedenle markanız ve hedef kitleniz için en iyi olanı bulana kadar denemeye devam etmelisiniz.
TikTok ayrıca, uygulamada viral duruma ulaşma konusunda oldukça düz bir oyun alanına sahip. Instagram veya YouTube'dan farklı olarak, takipçisi sıfır olan hesaplar bile milyonlarca görüntüleme alabilir. Bu da görünme şansınızı yükseltecektir.
#supportsmallbusiness (#küçükişletmeleridestekle) gibi trend olan hashtag'lerden yararlanabilir, TikTok Reklamlarını deneyebilir veya biyografinizdeki bağlantıya trafik çekebilirsiniz.
TikTok, kitap, sanat, popüler kültür, spor, moda, kişisel bakım veya arabalar için olsun, niş topluluklardan beslenmekte. Yani gerçek anlamda bu uygulamada herkes için bir şeyler var. Yani markanız hangi konuda uzmanlaşmış olursa olsun, uygulamada başarılı olabilirsiniz.
TikTok'ta başarılı olmak istiyorsanız, kesinlikle bir stratejinizin olması gerekiyor.
Başvurulacak net bir TikTok pazarlama stratejisine sahip olmak, uygulamada büyümek için önemli. Ama önce, onu kullanma nedeninizi tanımlamanız daha yararlı. Asıl amacınız marka bilinirliği mi oluşturmak? Web sitenize trafik çekmek mi önceliğiniz?
Hedeflerinizi belirledikten sonra denemeye başlayabilirsiniz! TikTok üzerinde deney yapmak kilit noktanız olmalı. Bilmediğiniz bir platforma giriyorsunuz ve birçok şeyi deneyerek öğrenmek çok normal.
TikTok'ta işe yarayan, diğer sosyal ağlardaişe yarayan yöntemlerden farklı olabilir. Bu nedenle, çok fazla deneme yanılmaya ihtiyacınız var. Hedef kitlenizin kim olduğunu, hangi içeriğin yankı uyandıracağını düşünün ve uygun olduğunda trend sesleri veya filtreleri kullanın. Nelerin işe yaradığını, nelerin düzeltilmesi gerektiğini ve nelerin hedefi kaçırdığını görmek için her ay analizlerinize bakarak raporlar hazırlamayı unutmayın.
Daha önce de bahsettiğimiz gibi, ilk TikTok videonuzun viral olma olasılığı oldukça düşük. Bu noktada sizin içerik üretimindeki istikrarınız belki de işletmenize fayda sağlayacak şeylerden en önemlisi. Çünkü her videonuz 50 - 500 bin izlenmeyecek. Viral olan videolarınız dışındakiler belki de 2 bin görüntülemeyi geçmeyecek. Takipçi sayınız bir viral video ile 3 bin arttı fakat sonraki ay 50 kişi zorlukla o beğeni butonuna bastı. . Bazı şeylerin garantisi yok, fakat denemekte ısrarcı olmak asıl marka bilinirliğinizi artıracak yegane şey. Düzenli içerik, en iyi içeriktir.
Bunlar bonus adımlar gibi görülse de TikTok stratejinizi geliştirmek söz konusu olduğunda tüm farkı yaratabilecek adımlar. Herkes kendisi ile iletişime geçen markalara daha yakın hisseder. Bu da etkileşimi arttıracak ve analizlerinizi etkileyecek bir çaba.
TikTok algoritması, kullanıcılara yüksek ilgi gösterdiğine inandıklarına dayalı olarak içerik sunmak için tasarlanmış karmaşık bir sistem.
TikTok'a göre: "Sistem, izlediğiniz videoları yeni bir kullanıcı olarak seçtiğiniz ilgi alanlarınızdan ve ilgilenmediğinizi belirttiğiniz içeriklere kadar seçimlerinize göre ayarlayarak ve birçok faktöre göre sıralayarak sizlere içerik önerir."
Konu (Video Bilgileri): TikTok, içeriği kullanıcı ilgi alanlarına göre kategorize etmede oldukça iyi, bu nedenle uygulamadaki potansiyele ulaşmak söz konusu olduğunda konu önemli bir faktör.
TikTok konuyu altyazı anahtar kelimeleri, sesler, Hashtag'ler ve efektler ile belirler.
Konum ve Dil: Algoritma, bir videoyla kimin ilgilenebileceğine karar verirken kullanıcının cihaz ayarlarını (konum ve dil dahil) tanıyor. Bu ayarlar arasında gönderi konumu, dil tercihleri, mobil cihazın türü de var.
>Ses: Bir video trend olan bir ses veya şarkı içerdiğinde, algoritma bunu içeriğinizi kategorize etmek ve ilgili kitlelere sunmak için kullanıyor. Algoritma, videonuzu trendle zaten ilgilenen kişilere sunacağından, trend olan seslerden yararlanmak yeni kitlelere ulaşmanın harika bir yolu.
İlgilenmiyorum" Geri Bildirimi: TikTok algoritması her zaman her kullanıcıya yüksek ilgi gören videolar sunmaya çalışıyor ve bunu belirlemek için önceki etkinliği kullanıyor:
"İlgilenmiyorum" olarak işaretlediğiniz videolar, gizlediğiniz kullanıcılar, geçtiğiniz videolar… Bu faktörlerin her biri, TikTok'un tavsiye sistemi tarafından ayrı ayrı tartılıyor, yani her Sizin İçin sayfası tamamen benzersiz.
Kısa cevap: Evet.
Aslında, 2022'de TikTok yaratıcıları sosyal medya ortamını şekillendiriyor. Bir içerik üretici onayı ile işletmeler bir gecede viral hale gelebiliyor, ürünlerini satabiliyor ve yüzlerce yeni sadık müşteri kazanabiliyor. Bahsettiğimiz gibi neredeyse her kategorinin akla gelen belirli influencer’ları var. Onlarla çalışmak zorunda değilsiniz fakat çalışacağınız insanların doğru erişim - dönüşüm katkısı sağladığına emin olmalısınız. Kendi inflluencer’ınızı yaratırken de bu insanlardan fikir edinebilirsiniz.
TikTok'un self servis reklamcılık platformu, diğer Facebook ve Instagram Reklam Yöneticilerine benziyor; hedefleme seçenekleri oluşturabilir, bütçe belirleyebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz. Sizin için reklamları daha önce karşılaştırmıştık.
2020'de TikTok, e-ticaret platformu Shopify ile "türünün ilk örneği" bir ortaklık duyurdular. Bu sayede iş ortaklığının bir parçası olarak markalar, Shopify hesaplarını bağlayabilir ve feed içi video reklamlar aracılığıyla ürün satabilir.
Ve 2022'de, "reklamverenlerin markalarını For You Feed'deki en iyi içeriğin yanına yerleştirmelerini sağlayan yeni bir içeriğe dayalı reklamcılık çözümü" olan TikTok Pulse piyasaya sürüldü.
TikTok Reklamlarının süper pahalı olması gerekmiyor. Shopify ve TikTok Pulse gelişmeleri gibi, markalara ve içerik üreticilerine fırsat sunan gelişmeler her gün güncelleniyor.
Instagram'dan farklı olarak, kullanıcılar estetik açıdan harika görünen, mükemmel bir şekilde seçilmiş içerik aramıyor. Bunun yerine, reklamlarınız Sizin İçin Sayfanızda görünen organik bir TikTok videosu gibi görünmeli. Böylece TikTok algoritması kullanarak ve nispeten daha düşük bütçeli reklamlar ile işletmeniz için oldukça yüksek fayda sağlayabilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi
TikTok'u bu kadar eğlenceli yapan şey, kullanıcılara sonsuz bir kısa biçimli video içeriği akışı üretmeleri için bir dizi yaratıcı özellik sunması olabilir. Instagram ve Snapchat'e benzer şekilde TikTok, kullanıcıların videolarına filtreler, metinler ve efektler eklemesine izin veriyor, hatta efektleri ve video editleme özellikleri diğer platformların sınırlarının ötesinde. Popüler şarkılardan oluşan geniş bir kitaplığa sahip video odaklı, ses odaklı bir uygulama olarak, kullanıcılar müziği doğrudan orijinal videolarına sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Bu da kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin hızlı tüketilebilir ve profesyonel görünmesini sağlıyor.
Markaların TikTok pazarlamasından yararlanmasını engelleyebilecek şey, platformun kampanya hedeflerinize veya hedef demografinize yardımcı olmadığı fikri. Ancak uygulama daha popüler hale geldikçe, bu argümanın gerçekliği giderek azalıyor. TikTok günlük 1 milyardan fazla aktif kullanıcıya ulaştı ve platform 2022'nin sonuna kadar 1,5 milyar kullanıcı görme yolunda ilerliyor.
Sanılanın aksine, TikTok kullanıcıları tamamen Gen Z ve Y jenerasyonundan oluşmuyor. Ortalama TikTok kullanıcısının yaşları 10-49 arasında değişiyor ve platform kullanıcılarının yüzde 11'i 50'nin üzerinde. TikTok'ta o kadar çok içerik var ki, hemen hemen herkes kendi ilgi alanlarına uygun eğlenceli hesaplar bulabilir.
Her sosyal ağda olduğu gibi TikTok pazarlama uygulamaları markanız için hemen fark edilmez ve sonuç vermez. Yine de ekibinizin, topluluğunuz ve işletmeniz için farkındalık oluşturmak amacıyla TikTok’a yönelmesi için çok sayıda fırsat var. TikTok, markaların reklamlarını uygulamadaki en trend organik videoların yanına yerleştirmesine olanak tanıyan TikTok Pulse gibi yeni özellikler sundukça, bu fırsatlar her geçen gün daha da büyüyor.
Günlük olarak üretilen çok sayıda video, platformun çoğunlukla Gen-Z ve Y Jenerasyonu gibi daha genç demografilerden gelen ve hedeflenen içerikle doyurulduğu anlamına geliyor, doğru. Ama TikTok'u daha genç kitlelere yönelik bir sosyal kanal olarak düşünsek de, Gen X de dahil olmak üzere tüm demografilerde kullanıcıların uygulamada büyük bir temsili var. Eski nesiller, genç sosyal platformun eğlencesinden yararlandıkça, markalar hedef kitleleriyle yeni ve yenilikçi yollarla bağlantı kurma fırsatına sahip oluyor.
Markaların TikTok pazarlaması ile satışları artırma potansiyeli, platform sosyal ticaret taleplerini karşılamak için geliştikçe daha da belirginleşecek. Platform, yükselen e-ticaret trendini benimsemeye devam ederken, TikTok, markalar için gerçek bir pazarlama kanalı olmaya hazırlanıyor.
TikTok Organik Video Özellikleri
Pazarlamacılar için mevcut olan uygulama ve reklam yerleşimlerine dalmadan önce, kullanıcının TikTok'a gönderi gönderirken uyması gereken özelliklere bir göz atalım.
- Çözünürlük: 1080×1920
- En boy oranı: 9:16
- Uzunluk: Uygulama içi kaydedilmişse 15 saniye, maksimum dört 15 saniyelik bölüm / Uygulama dışından yükleniyorsa maksimum 10 dakika
- Maksimum boyut: 287.6 MB
- Biçim: MP4 veya MOV
TikTok mobil kullanım için optimize edildiğinden, tipik boyutları kullanarak videolarınızı çekebilirsiniz. Platform için video çekiyorsanız, bunları 60 saniyenin altında tutmalısınız. Videoları başka bir platformdan yeniden tasarlıyorsanız, videonuz daha uzun olabilir ancak kitlenizin odaklanabildiği dikkat süresini göz önünde bulundurmalısınız.
TikTok pazarlaması markanız için neden iyi bir tercih olabilir?
TikTok şu anda üstel bir büyüme dönemi yaşıyor ve bu, hızlı düşünen markalar tarafından kullanılmaya hazır büyük bir kitle olduğu anlamına geliyor. Diğer sosyal medya platformlarının aksine, TikTok gelişen bir trend topluluğuna sahip. Bu nedenle, orijinal, yenilikçi video fikirleri etkili olabilirken, en iyi performans gösteren TikTok'lar genellikle kitleler tarafından yeniden oluşturulması basit olan veya popüler bir trendin yan ürünü olanlar.
Bu basit ve hızlı videolar arasında dans figürleri, hayvan videoları, dudak senkronizasyonları, moda, güzellik ve makyaj dönüşümleri, egzersiz rutinleri, ipuçları, komik anlar, tüyolar, şakalar ve meydan okumaların tümü viral fenomenler. Ayrıca bu fenomenlerin onları temsil eden belirli tanıdık kanaat önderleri (influencer) var. Her gün yeni yüzleri tanıyor olsak da belirli fenomen trendler için belirli influencer’ları takip etmek hem fikir hem de influencer marketing açısından faydalı olacaktır.
TikTok'ta nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, fikir edinmek için Keşif Sayfasına bakın. Burada bölgenizdeki tüm trend olan hashtag'lerin bir listesini ve en ünlü videoların türe göre dökümünü bulacaksınız. Bu trendlere göre kendi sayfanızı şekillendirebilir ve kendi TikTok’larınızı yaratabilirsiniz. Mevcut bir temaya kendi özel ve benzersiz fikrinizi eklemek iyi sonuç verecektir. Tıpkı Instagram’da olduğu gibi popüler seslere ve etiketlere sahip videoların TikTok uygulamasında bulunma olasılığı ve trend olma şansı daha yüksek.
Yine de, ilk TikTok videonuz hemen viral olmazsa hayal kırıklığına uğramayın. En popüler TikTok hesaplarında bile inişler ve çıkışlar var, bu nedenle markanız ve hedef kitleniz için en iyi olanı bulana kadar denemeye devam etmelisiniz.
İşte işletmeniz için TikTok pazarlamasından yararlanmanın en genel üç avantajı
Marka Bilinirliğini Artırmak
TikTok ayrıca, uygulamada viral duruma ulaşma konusunda oldukça düz bir oyun alanına sahip. Instagram veya YouTube'dan farklı olarak, takipçisi sıfır olan hesaplar bile milyonlarca görüntüleme alabilir. Bu da görünme şansınızı yükseltecektir.
Ürün ve Hizmetleri Satmak
#supportsmallbusiness (#küçükişletmeleridestekle) gibi trend olan hashtag'lerden yararlanabilir, TikTok Reklamlarını deneyebilir veya biyografinizdeki bağlantıya trafik çekebilirsiniz.
Topluluk Oluşturmak
TikTok, kitap, sanat, popüler kültür, spor, moda, kişisel bakım veya arabalar için olsun, niş topluluklardan beslenmekte. Yani gerçek anlamda bu uygulamada herkes için bir şeyler var. Yani markanız hangi konuda uzmanlaşmış olursa olsun, uygulamada başarılı olabilirsiniz.
İşletmeniz için nasıl bir TikTok stratejisi geliştirmelisiniz?
TikTok'ta başarılı olmak istiyorsanız, kesinlikle bir stratejinizin olması gerekiyor.
TikTok Hedeflerinizi Tanımlamalısınız
Başvurulacak net bir TikTok pazarlama stratejisine sahip olmak, uygulamada büyümek için önemli. Ama önce, onu kullanma nedeninizi tanımlamanız daha yararlı. Asıl amacınız marka bilinirliği mi oluşturmak? Web sitenize trafik çekmek mi önceliğiniz?
Deneme Yanılma ile Hedef Kitlenizi Bulmalısınız
Hedeflerinizi belirledikten sonra denemeye başlayabilirsiniz! TikTok üzerinde deney yapmak kilit noktanız olmalı. Bilmediğiniz bir platforma giriyorsunuz ve birçok şeyi deneyerek öğrenmek çok normal.
TikTok'ta işe yarayan, diğer sosyal ağlardaişe yarayan yöntemlerden farklı olabilir. Bu nedenle, çok fazla deneme yanılmaya ihtiyacınız var. Hedef kitlenizin kim olduğunu, hangi içeriğin yankı uyandıracağını düşünün ve uygun olduğunda trend sesleri veya filtreleri kullanın. Nelerin işe yaradığını, nelerin düzeltilmesi gerektiğini ve nelerin hedefi kaçırdığını görmek için her ay analizlerinize bakarak raporlar hazırlamayı unutmayın.
Tutarlı ve Israrcı Olmalısınız
Daha önce de bahsettiğimiz gibi, ilk TikTok videonuzun viral olma olasılığı oldukça düşük. Bu noktada sizin içerik üretimindeki istikrarınız belki de işletmenize fayda sağlayacak şeylerden en önemlisi. Çünkü her videonuz 50 - 500 bin izlenmeyecek. Viral olan videolarınız dışındakiler belki de 2 bin görüntülemeyi geçmeyecek. Takipçi sayınız bir viral video ile 3 bin arttı fakat sonraki ay 50 kişi zorlukla o beğeni butonuna bastı. . Bazı şeylerin garantisi yok, fakat denemekte ısrarcı olmak asıl marka bilinirliğinizi artıracak yegane şey. Düzenli içerik, en iyi içeriktir.
Yorumları Yanıtlamayı ve Analizlerinizi Kontrol Etmeyi Unutmamalısınız
Bunlar bonus adımlar gibi görülse de TikTok stratejinizi geliştirmek söz konusu olduğunda tüm farkı yaratabilecek adımlar. Herkes kendisi ile iletişime geçen markalara daha yakın hisseder. Bu da etkileşimi arttıracak ve analizlerinizi etkileyecek bir çaba.
TikTok algoritması nasıl çalışıyor ve nasıl öne çıkabilirsiniz?
TikTok algoritması, kullanıcılara yüksek ilgi gösterdiğine inandıklarına dayalı olarak içerik sunmak için tasarlanmış karmaşık bir sistem.
TikTok'a göre: "Sistem, izlediğiniz videoları yeni bir kullanıcı olarak seçtiğiniz ilgi alanlarınızdan ve ilgilenmediğinizi belirttiğiniz içeriklere kadar seçimlerinize göre ayarlayarak ve birçok faktöre göre sıralayarak sizlere içerik önerir."
Konu (Video Bilgileri): TikTok, içeriği kullanıcı ilgi alanlarına göre kategorize etmede oldukça iyi, bu nedenle uygulamadaki potansiyele ulaşmak söz konusu olduğunda konu önemli bir faktör.
TikTok konuyu altyazı anahtar kelimeleri, sesler, Hashtag'ler ve efektler ile belirler.
Konum ve Dil: Algoritma, bir videoyla kimin ilgilenebileceğine karar verirken kullanıcının cihaz ayarlarını (konum ve dil dahil) tanıyor. Bu ayarlar arasında gönderi konumu, dil tercihleri, mobil cihazın türü de var.
>Ses: Bir video trend olan bir ses veya şarkı içerdiğinde, algoritma bunu içeriğinizi kategorize etmek ve ilgili kitlelere sunmak için kullanıyor. Algoritma, videonuzu trendle zaten ilgilenen kişilere sunacağından, trend olan seslerden yararlanmak yeni kitlelere ulaşmanın harika bir yolu.
İlgilenmiyorum" Geri Bildirimi: TikTok algoritması her zaman her kullanıcıya yüksek ilgi gören videolar sunmaya çalışıyor ve bunu belirlemek için önceki etkinliği kullanıyor:
"İlgilenmiyorum" olarak işaretlediğiniz videolar, gizlediğiniz kullanıcılar, geçtiğiniz videolar… Bu faktörlerin her biri, TikTok'un tavsiye sistemi tarafından ayrı ayrı tartılıyor, yani her Sizin İçin sayfası tamamen benzersiz.
Influencer marketing TikTok'ta çalışıyor mu?
Kısa cevap: Evet.
Aslında, 2022'de TikTok yaratıcıları sosyal medya ortamını şekillendiriyor. Bir içerik üretici onayı ile işletmeler bir gecede viral hale gelebiliyor, ürünlerini satabiliyor ve yüzlerce yeni sadık müşteri kazanabiliyor. Bahsettiğimiz gibi neredeyse her kategorinin akla gelen belirli influencer’ları var. Onlarla çalışmak zorunda değilsiniz fakat çalışacağınız insanların doğru erişim - dönüşüm katkısı sağladığına emin olmalısınız. Kendi inflluencer’ınızı yaratırken de bu insanlardan fikir edinebilirsiniz.
TikTok reklamları nasıl çalışır?
TikTok'un self servis reklamcılık platformu, diğer Facebook ve Instagram Reklam Yöneticilerine benziyor; hedefleme seçenekleri oluşturabilir, bütçe belirleyebilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz. Sizin için reklamları daha önce karşılaştırmıştık.
2020'de TikTok, e-ticaret platformu Shopify ile "türünün ilk örneği" bir ortaklık duyurdular. Bu sayede iş ortaklığının bir parçası olarak markalar, Shopify hesaplarını bağlayabilir ve feed içi video reklamlar aracılığıyla ürün satabilir.
Ve 2022'de, "reklamverenlerin markalarını For You Feed'deki en iyi içeriğin yanına yerleştirmelerini sağlayan yeni bir içeriğe dayalı reklamcılık çözümü" olan TikTok Pulse piyasaya sürüldü.
TikTok Reklamlarının süper pahalı olması gerekmiyor. Shopify ve TikTok Pulse gelişmeleri gibi, markalara ve içerik üreticilerine fırsat sunan gelişmeler her gün güncelleniyor.
Instagram'dan farklı olarak, kullanıcılar estetik açıdan harika görünen, mükemmel bir şekilde seçilmiş içerik aramıyor. Bunun yerine, reklamlarınız Sizin İçin Sayfanızda görünen organik bir TikTok videosu gibi görünmeli. Böylece TikTok algoritması kullanarak ve nispeten daha düşük bütçeli reklamlar ile işletmeniz için oldukça yüksek fayda sağlayabilirsiniz.
Kaynak : Webrazzi