Hepimiz iş verimliliğimizi artırmak istiyoruz ve pek çok iyi bilinen üretkenlik ipucu var. Ancak, birçoğu oldukça bariz, faydadan çok engel oluşturan veya sadece belirli senaryolara uygun olan ipuçlarıdır.
Modern iş dünyası sürekli bir görev, dikkat dağıtıcı unsurlar, son teslim tarihler ve teknolojiler akışı getirirken, süreçlerinizi optimize etmek için her zaman yeni stratejiler vardır.
İş yerinde daha verimli olmayı bilmek, bireysel ve takım performansını artırır, hayal kırıklığını azaltır ve daha iyi bir mali sonuç sağlar. Bu nedenle, üretkenliği artırmak için bazı uygulanabilir ipuçlarına ihtiyacınız varsa, başlamak için doğru yerdesiniz.
Gerçek bir hayat hacker’ı, büyük miktarda yiyecek hazırlayıp hafta boyunca yemek üzere kaplara ayırma anlamına gelen batch cooking‘i bilir. Aynı felsefe, benzer görevleri bir araya getirip belirli bir zaman bloğunda gerçekleştirdiğiniz iş yeri ipuçlarına kolayca dönüştürülebilir.
Çalışma yığması, akıllı zaman yönetimi ile ilgilidir. Örneğin, sabah ve öğleden sonra 30 dakika ayırarak e-postaları okuyup yanıtlayabilirsiniz. Takviminizi dikkat dağıtıcı unsurlardan kaçınacak şekilde bloklayın ve kendinize aciliyet duygusu verin, böylece idari işleri büyük görevlerinize zarar vermeden tamamlayabilirsiniz.
Yığma, sürekli olarak farklı iş türleri arasında geçiş yapmanın neden olduğu zihinsel yorgunluk ve zaman kaybını azaltma avantajına sahiptir. Her ne kadar çoklu görev yapabileceğimizi düşünmek istesek de, iş verimliliğinin ana kurallarından biri bir seferde tek bir şeye odaklanmaktır.
Bir atasözü der ki, “mükemmel, iyinin düşmanıdır,” ve bu durum iş yerinde daha da geçerlidir. Her gün sadece 24 saat vardır ve bu zamanın büyük bir kısmını küçük detaylara harcarsanız, büyük resmi kaçırırsınız.
Mükemmeliyetçiliği bırakmak — düşük kalitede alışkanlıklara düşmeden — şirket kültürünüz boyunca ihtiyaç duyulan bir üretkenlik ipucudur. Bu, daha hızlı görev tamamlama, stresin azalması ve genel performansın artmasıyla sonuçlanır.
Bir başlangıç proje planı oluşturduğunuzu hayal edin. Hiçbir plan mükemmel değildir, bu yüzden “yeterince iyi” olduğunda, fazladan yapılan değişiklikler, projeyi başlatmak için ayrılması gereken zamanı yiyip bitirirken azalan getiriler sağlar. En iyi hazırlanmış zaman çizelgeleri bile iş yükünün gerçeğiyle karşılaştığında ve beklenmedik olaylar sizi yoldan çıkardığında uyarlanmalıdır.
Mükemmellik yerine ilerlemeyi hedeflemek, hepimiz en iyimizi yapmak ve işimizle gurur duymak istediğimiz için karşı sezgisel olabilir. Ancak, verimli çalışmak için, görevlerin tamamlanması mükemmellik arayışından daha iyidir.
Fiziksel ve zihinsel sağlık arasındaki bağlantı artık geniş çapta bilinmektedir, bu yüzden pek çok şirket çalışanlarına spor salonu üyelikleri ve spor sübvansiyonları sunmaktadır. Bu tür üretkenlik ipuçlarını daha önce duymuş olabileceğiniz için, fiziksel aktivitelerin iş yeri ipuçları olarak uygulanmasına daha çok odaklanacağız.
İş için en iyi üretkenlik ipuçlarından biri ünlü Pomodoro tekniğidir — 25 dakika boyunca bir zamanlayıcı ayarlayıp ardından beş dakika ara vermek için bir hatırlatıcı almak. Bu, uygulaması süper basit bir iş ipucudur ve dolaşımınızı iyileştirir, kas sertliğinizi azaltır ve uzun süreli oturmanın olumsuz etkileriyle mücadele eder.
Şirket liderleri, modern teknolojinin desteğiyle ekiplerinin mümkün olduğunca aktif olmasını teşvik etmelidir. Örneğin, artık müşteri görüşmeleri için bir kabinde sıkışıp kalmanız gerekmiyor. Yürüyüşe çıkın, sohbete odaklanın ve bir AI asistanının konuşmayı transkribe etmesine, ana noktaları özetlemesine ve bir sonraki adımlarınız için görevler oluşturmasına izin verin, tüm bunları yaparken kan dolaşımınızı artırın.
Psikoloji hakkındaki anlayışımız derinleştikçe, işlerimize nasıl yaklaştığımız, belirli kararları neden verdiğimiz ve en iyi hangi ortamlarda çalıştığımız konusunda daha net içgörüler elde ediyoruz. Bu faktörler, zayıf yönlerimizi ortaya çıkarmada ve onları geliştirmek için adımlar atmada çok değerlidir.
Açıkça, bu bir gecede çözülmeyecek. Metakognisyon, adanmışlık ve bağlılık gerektirir, ancak daha iyi karar verme, geliştirilmiş problem çözme becerileri ve ofis içinde ve dışında daha büyük bir öz farkındalık getirir.
Metakognisyonu teşvik etmek için bazı taktikler:
Görevlerinizi incelemek, nerede tıkanıklıklar olduğunu belirlemek ve zamanınızı daha iyi nasıl geçirebileceğinizi görmek için raporlama araçlarını kullanın.
Masaüstünüzde veya akıllı telefonunuzda güncelleyebileceğiniz bir dijital iş günlüğü tutun. Notlarınızı geri okumak, günlük işleriniz sırasında her zaman bariz olmayan eğilimleri ve eğilimleri ortaya çıkaracaktır.
Görevlere nasıl yaklaştığınızı, engellerinizi ve mutluluk seviyelerinizi yansıtmak için zaman ayırın. Yansıma, kafanızdaki gürültüyü temizlemenize, odaklanmanızı artırmanıza ve genel olarak zihinsel sağlığınızı geliştirmenize yardımcı olur.
Çalışan verimliliğini nasıl artıracağını merak ediyorsanız, hızlı bir çözüm ile metakognisyon sizin için uygun değildir. Ancak, uzun vadeli verimlilik konusunda ciddi olan ekipler için en etkili, tatmin edici ve sürdürülebilir üretkenlik ipuçlarından biridir.
Kendi gerçekliklerimize bu kadar dalmışken farklı gerçeklikleri hayal etmek zordur, ancak giderek daha fazla şirket, toplantılarla dolu programların derin çalışmayı kesintiye uğrattığını ve çok az fayda sağladığını fark ediyor. “Toplantısız” bir gün, ekibinizi onsuz bir yaşam tarzına alıştırmak için yardımcı bir yapıdır, bu yüzden çalışanlarınızın odaklanmış işe adadığı haftada bir günü seçin.
Toplantıları neredeyse tamamen ortadan kaldırmaya yavaşça geçiş yapabilir ve verimlilikte bir düşüş yaşamazsınız. Toplantılarınızla ilgili verileri toplayarak, örneğin ne kadar sürdükleri ve kaç kişinin katıldığı gibi bilgileri göz önünde bulundurun. Ardından, tüm bu çalışanlar masalarında olsaydı ne kadar ilerleme kaydedilebileceğini düşünün.
Açıkçası, toplantıları herhangi bir tedbir almadan tamamen terk edemezsiniz. Ancak, görev yönetim araçları, talimatlar, sorumlu kişiler, son tarihler ve kaynaklar gibi çok fazla bilgiyi iletmenize olanak tanıyan bir aşamaya geldi. Herkesi bir araya getirme ihtiyacı olmadan bu araçları deneyin ve işiniz üzerindeki etkisini ölçün.
Kalabalık bir ofiste, ele aldığınız işe %100 konsantrasyonunuzu vermek zordur. Tüm bunları engellemenin en iyi yollarından biri müzik — ve sadece herhangi bir müzik değil. Çoğu radyo istasyonu, trafik güncellemeleri, haber bültenleri ve çağrılarla dikkat dağınıklığını artırırken, web’de derin iş verimliliği için özel olarak tasarlanmış çalma listeleri bulabilirsiniz.
Üretken müzik ararken bakmanız gereken en iyi anahtar kelimeler şunlardır:
Çalma listenizin baloncuğunda, istikrarlı bir ritmi koruyabilir ve işinizin akışına girebilirsiniz. Bu tür müziklerin stres azaltma ve performans artırma etkisi kanıtlanmıştır ve bu kadar basit bir üretkenlik ipucunu kaçırmamalısınız.
Bunu daha işbirlikçi bir çabaya dönüştürmek için, ekibinizi en sevdikleri odak çalma listelerini iç sohbetlerde veya intranetinizde paylaşmaları için teşvik edin ve daha yüksek kaliteli sonuçlar elde edin.
Bir şeyler ters gittiğinde kabuk şoku yaşamak ve içgüdüsel olarak durumdan uzaklaşmak kolaydır. Bu hiç de şaşırtıcı değildir. Kim hatalarını tartışmak ve göz ardılarını kabul etmek ister ki? Aslında, üretkenlik ipuçlarıyla ilgilenen insanlar ister.
Büyüme zihniyetini benimsemek ve bunu ekibinize yaymak, iş yerinde daha verimli olmayı öğrenmek için mükemmel bir kaynaktır. İnsanların hatalarını rahatça sahiplenip yardım isteyebileceği açık bir ortam, aynı sorunların tekrar yaşanma olasılığını önemli ölçüde azaltır.
Ekibinizin proje şablonlarını geliştirme, risk yönetim stratejilerini ince ayarlama ve ileri teknolojileri entegre etme fırsatlarını benimsemesine olanak tanıyın. Bu gelişmelerden kaynaklanan başarıların tanınması, derin bir başarı hissi yaratır ve sürekli büyüme kültürünü besler.
Diğer üretkenlik ipuçlarında gördüğümüz gibi, iş yerinde verimlilik ve üretkenliği artırmanın yollarını bilmek, genellikle kendimizi anlamakla ilgilidir. Hepimiz öğleden sonra durgunluğu ve kahveden sonra gelen enerji patlamasını biliriz — neden programlarımızı buna göre şekillendirmiyoruz?
Örneğin, Cuma öğleden sonra bir toplantıdan birçok yenilikçi fikir beklemeniz gerçekçi değildir. İnsanlar, önceki haftadan yorgun ve iki günlük bir molayı dört gözle beklerler, bu yüzden bu zaman dilimini otomatik pilotta yapılabilecek daha az önemli görevlere ayırın.
Anlamsal enerji yönetiminin ötesine geçin ve performansı hafta boyunca takip ederek en iyi zamanları belirleyin ve ekip takvimlerine yerleştirin. Bu, haftanızın en önemli görevleri için en iyi zaman diliminiz olacak, ister enerjik işbirliği, ister özel derin çalışma olsun.
Ekibiniz sürekli stres nedeniyle işten ayrılıyorsa, iş yerinde verimliliği ve üretkenliği artırmanın yolları hakkında konuşmanın bir anlamı yoktur, bu yüzden verimliliği artırmanın en iyi ipuçlarından biri, insanların mutlu ve meşgul olmasını sağlamaktır.
Baskı altındayken, herkesin elinden geleni yapmasını, birkaç saat fazladan çalışmasını ve projelerinizi tamamlamasını istemek doğaldır. Ancak, sürekli stres, iş verimliliği üzerinde olumsuz sonuçlar doğuracaktır.
İşte tükenmişliği önlemek için birkaç ipucu:
İş ve kişisel yaşam arasında net sınırlar belirleyin. Gece geç saatlerde aramalar yok, eve iş götürmek yok ve tatilde olan insanlara e-posta göndermek yok.
Gerçekleşebilir yapılacak listeler planlayın, tek bir kişiye hayal listenizi yüklemek ve sonuçlar istemek yerine.
Ekibinizi değerli kılın, başarıları tanıyın, destek sunun ve herkesin dinlendiğini hissettirin.
İnsanların performans gösterebilmeleri için ihtiyaç duydukları güveni sağlamak için eğitim verin.
Farkındalık, yoga ve spor gibi stres azaltıcı faaliyetleri teşvik edin, uygulayın ve sübvanse edin.
İş verimliliği için son üretkenlik ipucumuz, yakın analiz, bilgilendirilmiş test ve küçük ama düzenli yinelemeleri içerir. Geri bildirim ve veriler, neyin iyi gittiğini ve neyin değiştirilmesi gerektiğini size gösterir.
Verimlilik ve etkinlik ikilemini anlamak, her iki alanda da iyileştirmeler yapmanıza olanak tanır. Verimlilik, belirli bir süre içinde ürettiğiniz çıktı miktarını ölçerken, etkinlik, görevinizi tamamlamak için gereken kaynak miktarına odaklanır.
Daha iyi çalışma yöntemleri bulmak, maliyetleri azaltmak ve gereksiz görevleri kesmek için analizlerinize her iki perspektiften de bakın. Ayrıca, sahadaki kişilerden geri bildirim isteyin. Bir yönetici olarak net bir genel bakışa sahip olabilirsiniz, ancak her uzman kendi alanını en iyi bilir ve genellikle sizin asla düşünmeyeceğiniz üretkenlik ipuçlarını ortaya çıkarabilirler.
Teoriyi ele aldık, ancak çalışan verimliliğini nasıl artıracağınızı bilmek, gerçek bir etki yaratmakla ilgilidir.
Bitrix24, üretkenlik ipuçlarınızı somut iş verimliliğine dönüştürmek için ihtiyaç duyduğunuz her şeyi içeren bir iş platformudur.
Görev yönetim araçları, toplantılara olan bağımlılığı azaltır ve iletişimi hızlandırır
Zaman izleyiciler, odaklanma sürelerini bloklar ve analiz için veri sağlar
İşbirliği uygulamaları, üretkenliğin hızını ve kalitesini artırır
Analitikler, iş akışlarınızı incelemenize ve verimlilikleri belirlemenize yardımcı olur
Ekip takvimleri, en uygun programları oluşturmanıza ve paylaşmanıza olanak tanır
Bu nedenle, işletmenize uygulanabilir üretkenlik ipuçlarını uygulamak istiyorsanız, Bitrix24 ile ücretsiz bir deneme kaydı yapın.
Üretkenlik ipuçları nelerdir? Üretkenlik ipuçları, iş veya günlük görevlerde verimliliği ve etkililiği artırmak için tasarlanmış stratejiler, teknikler veya ipuçlarıdır. Genellikle zaman yönetimini optimize etmeye, dikkat dağınıklığını azaltmaya ve genel üretkenliği artırmaya odaklanırlar.
İş için en iyi üretkenlik ipuçları nelerdir? İş için en iyi üretkenlik ipuçları şunlardır:
Neden üretkenlik ipuçlarını kullanmalıyım? Üretkenlik ipuçlarını, iş süreçlerinizi optimize etmek, stresi azaltmak ve daha az zamanda daha iyi sonuçlar elde etmek için kullanmalısınız. Odaklanmayı artırmak, zamanı verimli bir şekilde yönetmek ve dengeli bir iş-yaşam rutini sağlamak için pratik ipuçlarıdır, bu da genel üretkenliğinizi artırır.
İş verimliliği ve üretkenlik arasındaki fark nedir? İş verimliliği ve üretkenlik arasındaki fark, verimliliğin belirli bir süre içinde üretilen çıktı miktarını ölçerken, üretkenliğin görevinizi tamamlamak için gereken minimum kaynak veya çaba ile en yüksek çıktıyı elde etmeye odaklanmasıdır. Verimlilik hacimle ilgilidir, oysa üretkenlik, süreçleri optimize ederek zaman ve çabadan tasarruf etmeyi amaçlar.
Kaynak : Globalnet
Modern iş dünyası sürekli bir görev, dikkat dağıtıcı unsurlar, son teslim tarihler ve teknolojiler akışı getirirken, süreçlerinizi optimize etmek için her zaman yeni stratejiler vardır.
İş yerinde daha verimli olmayı bilmek, bireysel ve takım performansını artırır, hayal kırıklığını azaltır ve daha iyi bir mali sonuç sağlar. Bu nedenle, üretkenliği artırmak için bazı uygulanabilir ipuçlarına ihtiyacınız varsa, başlamak için doğru yerdesiniz.
1. Benzer görevleri bir araya getirerek verimliliğinizi artırın
Gerçek bir hayat hacker’ı, büyük miktarda yiyecek hazırlayıp hafta boyunca yemek üzere kaplara ayırma anlamına gelen batch cooking‘i bilir. Aynı felsefe, benzer görevleri bir araya getirip belirli bir zaman bloğunda gerçekleştirdiğiniz iş yeri ipuçlarına kolayca dönüştürülebilir.
Çalışma yığması, akıllı zaman yönetimi ile ilgilidir. Örneğin, sabah ve öğleden sonra 30 dakika ayırarak e-postaları okuyup yanıtlayabilirsiniz. Takviminizi dikkat dağıtıcı unsurlardan kaçınacak şekilde bloklayın ve kendinize aciliyet duygusu verin, böylece idari işleri büyük görevlerinize zarar vermeden tamamlayabilirsiniz.
Yığma, sürekli olarak farklı iş türleri arasında geçiş yapmanın neden olduğu zihinsel yorgunluk ve zaman kaybını azaltma avantajına sahiptir. Her ne kadar çoklu görev yapabileceğimizi düşünmek istesek de, iş verimliliğinin ana kurallarından biri bir seferde tek bir şeye odaklanmaktır.
2. Mükemmellik yerine ilerlemeyi hedefleyin
Bir atasözü der ki, “mükemmel, iyinin düşmanıdır,” ve bu durum iş yerinde daha da geçerlidir. Her gün sadece 24 saat vardır ve bu zamanın büyük bir kısmını küçük detaylara harcarsanız, büyük resmi kaçırırsınız.
Mükemmeliyetçiliği bırakmak — düşük kalitede alışkanlıklara düşmeden — şirket kültürünüz boyunca ihtiyaç duyulan bir üretkenlik ipucudur. Bu, daha hızlı görev tamamlama, stresin azalması ve genel performansın artmasıyla sonuçlanır.
Bir başlangıç proje planı oluşturduğunuzu hayal edin. Hiçbir plan mükemmel değildir, bu yüzden “yeterince iyi” olduğunda, fazladan yapılan değişiklikler, projeyi başlatmak için ayrılması gereken zamanı yiyip bitirirken azalan getiriler sağlar. En iyi hazırlanmış zaman çizelgeleri bile iş yükünün gerçeğiyle karşılaştığında ve beklenmedik olaylar sizi yoldan çıkardığında uyarlanmalıdır.
Mükemmellik yerine ilerlemeyi hedeflemek, hepimiz en iyimizi yapmak ve işimizle gurur duymak istediğimiz için karşı sezgisel olabilir. Ancak, verimli çalışmak için, görevlerin tamamlanması mükemmellik arayışından daha iyidir.
3. Fiziksel aktiviteyle üretkenliği artırın
Fiziksel ve zihinsel sağlık arasındaki bağlantı artık geniş çapta bilinmektedir, bu yüzden pek çok şirket çalışanlarına spor salonu üyelikleri ve spor sübvansiyonları sunmaktadır. Bu tür üretkenlik ipuçlarını daha önce duymuş olabileceğiniz için, fiziksel aktivitelerin iş yeri ipuçları olarak uygulanmasına daha çok odaklanacağız.
İş için en iyi üretkenlik ipuçlarından biri ünlü Pomodoro tekniğidir — 25 dakika boyunca bir zamanlayıcı ayarlayıp ardından beş dakika ara vermek için bir hatırlatıcı almak. Bu, uygulaması süper basit bir iş ipucudur ve dolaşımınızı iyileştirir, kas sertliğinizi azaltır ve uzun süreli oturmanın olumsuz etkileriyle mücadele eder.
Şirket liderleri, modern teknolojinin desteğiyle ekiplerinin mümkün olduğunca aktif olmasını teşvik etmelidir. Örneğin, artık müşteri görüşmeleri için bir kabinde sıkışıp kalmanız gerekmiyor. Yürüyüşe çıkın, sohbete odaklanın ve bir AI asistanının konuşmayı transkribe etmesine, ana noktaları özetlemesine ve bir sonraki adımlarınız için görevler oluşturmasına izin verin, tüm bunları yaparken kan dolaşımınızı artırın.
4. Düşünme kalıplarınızı yansıtmak için metakognisyonu uygulayın
Psikoloji hakkındaki anlayışımız derinleştikçe, işlerimize nasıl yaklaştığımız, belirli kararları neden verdiğimiz ve en iyi hangi ortamlarda çalıştığımız konusunda daha net içgörüler elde ediyoruz. Bu faktörler, zayıf yönlerimizi ortaya çıkarmada ve onları geliştirmek için adımlar atmada çok değerlidir.
Açıkça, bu bir gecede çözülmeyecek. Metakognisyon, adanmışlık ve bağlılık gerektirir, ancak daha iyi karar verme, geliştirilmiş problem çözme becerileri ve ofis içinde ve dışında daha büyük bir öz farkındalık getirir.
Metakognisyonu teşvik etmek için bazı taktikler:
Görevlerinizi incelemek, nerede tıkanıklıklar olduğunu belirlemek ve zamanınızı daha iyi nasıl geçirebileceğinizi görmek için raporlama araçlarını kullanın.
Masaüstünüzde veya akıllı telefonunuzda güncelleyebileceğiniz bir dijital iş günlüğü tutun. Notlarınızı geri okumak, günlük işleriniz sırasında her zaman bariz olmayan eğilimleri ve eğilimleri ortaya çıkaracaktır.
Görevlere nasıl yaklaştığınızı, engellerinizi ve mutluluk seviyelerinizi yansıtmak için zaman ayırın. Yansıma, kafanızdaki gürültüyü temizlemenize, odaklanmanızı artırmanıza ve genel olarak zihinsel sağlığınızı geliştirmenize yardımcı olur.
Çalışan verimliliğini nasıl artıracağını merak ediyorsanız, hızlı bir çözüm ile metakognisyon sizin için uygun değildir. Ancak, uzun vadeli verimlilik konusunda ciddi olan ekipler için en etkili, tatmin edici ve sürdürülebilir üretkenlik ipuçlarından biridir.
5. Zamanınızı nasıl harcadığınızı sorgulayın. Her şey gerçekten bir toplantıyı gerektiriyor mu?
Kendi gerçekliklerimize bu kadar dalmışken farklı gerçeklikleri hayal etmek zordur, ancak giderek daha fazla şirket, toplantılarla dolu programların derin çalışmayı kesintiye uğrattığını ve çok az fayda sağladığını fark ediyor. “Toplantısız” bir gün, ekibinizi onsuz bir yaşam tarzına alıştırmak için yardımcı bir yapıdır, bu yüzden çalışanlarınızın odaklanmış işe adadığı haftada bir günü seçin.
Toplantıları neredeyse tamamen ortadan kaldırmaya yavaşça geçiş yapabilir ve verimlilikte bir düşüş yaşamazsınız. Toplantılarınızla ilgili verileri toplayarak, örneğin ne kadar sürdükleri ve kaç kişinin katıldığı gibi bilgileri göz önünde bulundurun. Ardından, tüm bu çalışanlar masalarında olsaydı ne kadar ilerleme kaydedilebileceğini düşünün.
Açıkçası, toplantıları herhangi bir tedbir almadan tamamen terk edemezsiniz. Ancak, görev yönetim araçları, talimatlar, sorumlu kişiler, son tarihler ve kaynaklar gibi çok fazla bilgiyi iletmenize olanak tanıyan bir aşamaya geldi. Herkesi bir araya getirme ihtiyacı olmadan bu araçları deneyin ve işiniz üzerindeki etkisini ölçün.
6. Konsantrasyonu artırmak için müziğin gücünü kullanın
Kalabalık bir ofiste, ele aldığınız işe %100 konsantrasyonunuzu vermek zordur. Tüm bunları engellemenin en iyi yollarından biri müzik — ve sadece herhangi bir müzik değil. Çoğu radyo istasyonu, trafik güncellemeleri, haber bültenleri ve çağrılarla dikkat dağınıklığını artırırken, web’de derin iş verimliliği için özel olarak tasarlanmış çalma listeleri bulabilirsiniz.
Üretken müzik ararken bakmanız gereken en iyi anahtar kelimeler şunlardır:
- Klasik
- Enstrümantal parçalar
- Doğa sesleri
- Lo-fi ritimler
Çalma listenizin baloncuğunda, istikrarlı bir ritmi koruyabilir ve işinizin akışına girebilirsiniz. Bu tür müziklerin stres azaltma ve performans artırma etkisi kanıtlanmıştır ve bu kadar basit bir üretkenlik ipucunu kaçırmamalısınız.
Bunu daha işbirlikçi bir çabaya dönüştürmek için, ekibinizi en sevdikleri odak çalma listelerini iç sohbetlerde veya intranetinizde paylaşmaları için teşvik edin ve daha yüksek kaliteli sonuçlar elde edin.
7. Geri bildirimlerden öğrenmenin zorluğunu benimseyin
Bir şeyler ters gittiğinde kabuk şoku yaşamak ve içgüdüsel olarak durumdan uzaklaşmak kolaydır. Bu hiç de şaşırtıcı değildir. Kim hatalarını tartışmak ve göz ardılarını kabul etmek ister ki? Aslında, üretkenlik ipuçlarıyla ilgilenen insanlar ister.
Büyüme zihniyetini benimsemek ve bunu ekibinize yaymak, iş yerinde daha verimli olmayı öğrenmek için mükemmel bir kaynaktır. İnsanların hatalarını rahatça sahiplenip yardım isteyebileceği açık bir ortam, aynı sorunların tekrar yaşanma olasılığını önemli ölçüde azaltır.
Ekibinizin proje şablonlarını geliştirme, risk yönetim stratejilerini ince ayarlama ve ileri teknolojileri entegre etme fırsatlarını benimsemesine olanak tanıyın. Bu gelişmelerden kaynaklanan başarıların tanınması, derin bir başarı hissi yaratır ve sürekli büyüme kültürünü besler.
8. Enerji yönetimini programlamanıza dahil edin
Diğer üretkenlik ipuçlarında gördüğümüz gibi, iş yerinde verimlilik ve üretkenliği artırmanın yollarını bilmek, genellikle kendimizi anlamakla ilgilidir. Hepimiz öğleden sonra durgunluğu ve kahveden sonra gelen enerji patlamasını biliriz — neden programlarımızı buna göre şekillendirmiyoruz?
Örneğin, Cuma öğleden sonra bir toplantıdan birçok yenilikçi fikir beklemeniz gerçekçi değildir. İnsanlar, önceki haftadan yorgun ve iki günlük bir molayı dört gözle beklerler, bu yüzden bu zaman dilimini otomatik pilotta yapılabilecek daha az önemli görevlere ayırın.
Anlamsal enerji yönetiminin ötesine geçin ve performansı hafta boyunca takip ederek en iyi zamanları belirleyin ve ekip takvimlerine yerleştirin. Bu, haftanızın en önemli görevleri için en iyi zaman diliminiz olacak, ister enerjik işbirliği, ister özel derin çalışma olsun.
9. Tükenmişliği her ne pahasına olursa olsun önleyin!
Ekibiniz sürekli stres nedeniyle işten ayrılıyorsa, iş yerinde verimliliği ve üretkenliği artırmanın yolları hakkında konuşmanın bir anlamı yoktur, bu yüzden verimliliği artırmanın en iyi ipuçlarından biri, insanların mutlu ve meşgul olmasını sağlamaktır.
Baskı altındayken, herkesin elinden geleni yapmasını, birkaç saat fazladan çalışmasını ve projelerinizi tamamlamasını istemek doğaldır. Ancak, sürekli stres, iş verimliliği üzerinde olumsuz sonuçlar doğuracaktır.
İşte tükenmişliği önlemek için birkaç ipucu:
İş ve kişisel yaşam arasında net sınırlar belirleyin. Gece geç saatlerde aramalar yok, eve iş götürmek yok ve tatilde olan insanlara e-posta göndermek yok.
Gerçekleşebilir yapılacak listeler planlayın, tek bir kişiye hayal listenizi yüklemek ve sonuçlar istemek yerine.
Ekibinizi değerli kılın, başarıları tanıyın, destek sunun ve herkesin dinlendiğini hissettirin.
İnsanların performans gösterebilmeleri için ihtiyaç duydukları güveni sağlamak için eğitim verin.
Farkındalık, yoga ve spor gibi stres azaltıcı faaliyetleri teşvik edin, uygulayın ve sübvanse edin.
10. Süreçlerinizi izleme ve yineleme yoluyla sürekli olarak iyileştirin
İş verimliliği için son üretkenlik ipucumuz, yakın analiz, bilgilendirilmiş test ve küçük ama düzenli yinelemeleri içerir. Geri bildirim ve veriler, neyin iyi gittiğini ve neyin değiştirilmesi gerektiğini size gösterir.
Verimlilik ve etkinlik ikilemini anlamak, her iki alanda da iyileştirmeler yapmanıza olanak tanır. Verimlilik, belirli bir süre içinde ürettiğiniz çıktı miktarını ölçerken, etkinlik, görevinizi tamamlamak için gereken kaynak miktarına odaklanır.
Daha iyi çalışma yöntemleri bulmak, maliyetleri azaltmak ve gereksiz görevleri kesmek için analizlerinize her iki perspektiften de bakın. Ayrıca, sahadaki kişilerden geri bildirim isteyin. Bir yönetici olarak net bir genel bakışa sahip olabilirsiniz, ancak her uzman kendi alanını en iyi bilir ve genellikle sizin asla düşünmeyeceğiniz üretkenlik ipuçlarını ortaya çıkarabilirler.
Bitrix24: Üretkenlik ipuçlarınızı uygulamaya koyun
Teoriyi ele aldık, ancak çalışan verimliliğini nasıl artıracağınızı bilmek, gerçek bir etki yaratmakla ilgilidir.
Bitrix24, üretkenlik ipuçlarınızı somut iş verimliliğine dönüştürmek için ihtiyaç duyduğunuz her şeyi içeren bir iş platformudur.
Görev yönetim araçları, toplantılara olan bağımlılığı azaltır ve iletişimi hızlandırır
Zaman izleyiciler, odaklanma sürelerini bloklar ve analiz için veri sağlar
İşbirliği uygulamaları, üretkenliğin hızını ve kalitesini artırır
Analitikler, iş akışlarınızı incelemenize ve verimlilikleri belirlemenize yardımcı olur
Ekip takvimleri, en uygun programları oluşturmanıza ve paylaşmanıza olanak tanır
Bu nedenle, işletmenize uygulanabilir üretkenlik ipuçlarını uygulamak istiyorsanız, Bitrix24 ile ücretsiz bir deneme kaydı yapın.
Bitrix24 ÜCRETSİZ KULLANIM : https://globalnet.com.tr/kayit
Sıkça Sorulan Sorular
Üretkenlik ipuçları nelerdir? Üretkenlik ipuçları, iş veya günlük görevlerde verimliliği ve etkililiği artırmak için tasarlanmış stratejiler, teknikler veya ipuçlarıdır. Genellikle zaman yönetimini optimize etmeye, dikkat dağınıklığını azaltmaya ve genel üretkenliği artırmaya odaklanırlar.
İş için en iyi üretkenlik ipuçları nelerdir? İş için en iyi üretkenlik ipuçları şunlardır:
- Benzer görevleri bir araya getirme
- Mükemmelliği benimseme
- Fiziksel olarak hareket etmeyi içeren molalar verme
- Metakognisyon uygulama
- Zamanınızı yeniden değerlendirme
- Müziğin gücünü kullanma
- Büyüme zihniyetini geliştirme
- Enerji seviyelerinizin dalgalanmalarını anlama
- Net sınırlar belirleme
- Geri bildirim ve yineleme arayışı
Neden üretkenlik ipuçlarını kullanmalıyım? Üretkenlik ipuçlarını, iş süreçlerinizi optimize etmek, stresi azaltmak ve daha az zamanda daha iyi sonuçlar elde etmek için kullanmalısınız. Odaklanmayı artırmak, zamanı verimli bir şekilde yönetmek ve dengeli bir iş-yaşam rutini sağlamak için pratik ipuçlarıdır, bu da genel üretkenliğinizi artırır.
İş verimliliği ve üretkenlik arasındaki fark nedir? İş verimliliği ve üretkenlik arasındaki fark, verimliliğin belirli bir süre içinde üretilen çıktı miktarını ölçerken, üretkenliğin görevinizi tamamlamak için gereken minimum kaynak veya çaba ile en yüksek çıktıyı elde etmeye odaklanmasıdır. Verimlilik hacimle ilgilidir, oysa üretkenlik, süreçleri optimize ederek zaman ve çabadan tasarruf etmeyi amaçlar.
Kaynak : Globalnet