Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Instagram'ın Boomerang ve Hyperlapse uygulamaları yayından kaldırıldı

İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Instagram'ın IGTV uygulamasını kapattığını sizlere geçtiğimiz hafta duyurmuştuk. Şirket, Boomerang ve Hyperlapse uygulamalarını da yayından kaldırdı. Hyperlapse ilk olarak 2014'te Boomerang ise 2015'de yayına alınmıştı. Konu hakkında ilk etapta resmi bir açıklama yapmayan Instagram, kullanıcıların uygulamaların sırra kadem basmasını farketmesi üzerine durumu doğruladı.

Instagram has removed its standalone Boomerang and Hyperlapse apps https://t.co/ovoSOLuPKr

— Matt Navarra (@MattNavarra) March 7, 2022



Artık içerik üretimi esnasında eskisi kadar sık kullanılmayan uygulamalar, 1 Mart'tan itibaren uygulama mağazalarından kaldırıldı. Şirketin kararına rağmen, özellikle Boomerang'ın yüksek indirme sayılarıyla dikkat çektiğini belirtelim. Boomerang küresel olarak şimdiye kadar 301 milyon indirme aldı. Hyperlapse ise 23 milyon indirme ile kısıtlı kaldı. Hyperlapse'in düşük indirme sayısında yalnızca iOS sürümünün yayınlanmasının da etkisi mevcut.

Hyperlapse'in aksine Boomerang'ın hem App Store hem de Google Play'de kullanıcılarla buluştuğunu hatırlatalım. Üstlelik Boomerang, uygulama mağazalarından kaldırıldığı güne kadar, her gün 26 bin indirme alıyordu.

Uygulamalar neden kaldırıldı?​


Aslında Boomerang dahil olmak üzere video ve fotoğraf efektlerine Instagram uygulamasının içinden erişebildiğiniz bir dönemde, uygulamaların kaldırılması çok da şaşırtıcı değil. Başlangıçta bu tarz özelliklerin uygulama olarak yayınlanmasının nedeni ise Instagram uygulamasına yük olmama amacı taşıyordu. O dönemde eklenen özellik sayısı arttıkça uygulamanın stabil çalışması da zorlaşıyordu.

Instagram'ın şu anda platformunda yer alan Hikayeler, Reels, Video, Çıkartmalar ve Efektler özellikleriyle söz konusu dönemi geride bıraktığını söylemek mümkün. Son zamanlarda uygulamasında Reels'i merkeze alan Instagram, eski içerik formatlarına veda ederken, uygulamayı video odaklı hale getirmek için çalışmalarını sürdürüyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.