Webrazzi Instagram, içerik üreticisi pazar yerini Türkiye'deki kullanıcılara açtı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Instagram, içerik üreticisi pazar yerini Türkiye'deki kullanıcılara açtı. İlk olarak 2022 yılında duyurulan Instagram'ın marka ve içerik üreticilere özel pazar yeri ABD'de yayına alınmıştı. Instagram'ın içerik üreticisi pazar yeri, içerik üreticilerinin markalarla bağlantı kurup ortaklık yapmasına destek oluyor. Böylece içerik üreticileri, markalı içerikler ve ortaklık reklamları konusunda markalarla çalışabiliyor.

Söz konusu özellik, Şubat ayında Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Birleşik Krallık, Japonya, Hindistan ve Brezilya dahil olmak üzere 8 ülkeye daha açılmıştı. Instagram özelliği şimdi de Türkiye'nin yanı sıra Güney Kore, Almanya, Hollanda, Fransa, İspanya, İsrail, Meksika, Arjantin ve Endonezya'nın dahil olduğu 10 ülkede yayına aldı.

Ayrıca Meta Çin merkezli markaların diğer ülkelerdeki içerik üreticilerine erişmesini sağlıyor. Bununla beraber Çin'deki içerik üreticilerinin özellikten faydalanamadığını belirtelim.

İçerik üreticisi pazar yeri nasıl çalışıyor?​



İçerik üreticisi pazar yerine katılabilmek için içerik üreticilerinin en az 18 yaşında olması, profesyonel hesaba sahip olması ve sosyal ağın çeşitli kriterlerini karşılaması gerekmekte. Bu kriterler arasında kayda değer takipçi sayısına ulaşmış olmak da yer alıyor.

İçerik üreticileri, profesyonel kontrol panelinden programa katılabiliyor. Bu alanda şirketler tarafından keşfedilmek adına ilgilendiği konuları ve ilgili markaları belirleyebilir. Aynı şekilde içerik üreticilerinin, bir içerik üreticisi portfolyosu aracılığıyla markalara işlerini göstermesi de mümkün. Bununla beraber içerik üreticiler, katılmak isteyebilecekleri projeleri de görüntüleyebiliyor. İçerik üreticiler, ortaklık mesajları gelen kutusu aracılığıyla şirketlerle iletişimlerini yürütebiliyor.

Markalar ise özellik sayesinde markalı içerik kampanyası oluşturabiliyor. Kurumlar, bir kampanya oluşturduktan ve kampanyayı içerik üreticileriyle paylaştıktan sonra her bir içerik üreticisinin projesinde kaydettiği ilerlemeyi takip edebilir.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam