T
Tuğçe İçözü
Misafir
Instagram Hikayeler, gündelik hayattan kesitler paylaşmak, takipçilerle iletişim kurmak ve görünürlük kazanmak için İçerik üreticileri ve kullanıcılar tarafından sıkça kullanılıyor. Özellikle bazı Influencer'lar günde onlarca hikaye paylaşmanın, takipçi sayısını ve etkileşimi artırmada etkin rol oynadığını düşünüyor.
Buna karşılık Instagram'ın aşırı seviyede Hikaye paylaşımını önleyen yeni bir özellik üzerinde çalıştığı ortaya çıktı. Bu yeni özellik ilk olarak Phil Ricelle tarafından farkedildi. Instagram'da yaklaşık 33 hikaye paylaşan Ricelle, attığı hikayelerden yalnızca 3'ünün takipçilere gösterildiğini gözlemledi.
Özellik kapsamında kullanıcılar, Ricelle'in attığı hikayelerin tamamını görmek için "Hepsini göster" düğmesine basmak durumunda. Eğer takipçileriniz "Hepsini göster" seçeneğini tercih etmezse, bir sonraki kişinin hikayelerine geçiş yapıyor.
Şimdiye kadar her bir algoritma değişiminde etkileşim ve görünürlük açısından sarsıntıya uğrayan içerik üreticiler, bu görünürlük yarışında çoğu zaman hikayelere sığındı. Ancak bu yeni özellik, Hikayeleri de güvenilir bir kale olmaktan çıkarıyor. Zira 3. hikayeden sonra yapılan hikaye paylaşımları diğerlerine göre daha düşük görüntülenme sayılarına sahip olabilir.
Öte yandan bu yeni özelliğe kullanıcı deneyimi açısından yaklaşacak olursak, kullanıcıların hali hazırda izlemek istemediği hikayeleri atladığını söyleyebiliriz. Bu bağlamda, kullanıcı gözünde aşırı paylaşım olarak konumlanan içerikler, içerik üreticilerin etkileşim oranını da düşürmekteydi.
Instagram'ın bu özellik ile her iki tarafı da mutlu etmeye çalıştığını söylemek mümkün. Şu an için kısıtlı sayıda kullanıcı ile test edilen özelliğin, tüm kullanıcılara ne zaman açılacağı henüz bilinmiyor.
Geçtiğimiz hafta içerik üreticileri desteklemek için NFT desteğini test etmeye başlayan Instagram, geçtiğimiz yıldan bu yana içerik üreticileri merkeze aldığı özelliklere odaklandı. Yine de Hikaye sayılarının kısıtlanması, içerik üreticileri ve markaları reklam kampanyaları düzenlemeye teşvik edebilir. Instagram'da reklam kampanyalarınızı başlatmadan önce işletmeler için Meta reklam rehberi yazımızı incelemenizde fayda var.
Kaynak : Webrazzi
Buna karşılık Instagram'ın aşırı seviyede Hikaye paylaşımını önleyen yeni bir özellik üzerinde çalıştığı ortaya çıktı. Bu yeni özellik ilk olarak Phil Ricelle tarafından farkedildi. Instagram'da yaklaşık 33 hikaye paylaşan Ricelle, attığı hikayelerden yalnızca 3'ünün takipçilere gösterildiğini gözlemledi.
Olha só como está. Pra ver todos tem de clicar no “Mostrar tudo” pic.twitter.com/cHrHL6enUD
— Phil Ricelle (@philricelle) May 17, 2022
Özellik kapsamında kullanıcılar, Ricelle'in attığı hikayelerin tamamını görmek için "Hepsini göster" düğmesine basmak durumunda. Eğer takipçileriniz "Hepsini göster" seçeneğini tercih etmezse, bir sonraki kişinin hikayelerine geçiş yapıyor.
Şimdiye kadar her bir algoritma değişiminde etkileşim ve görünürlük açısından sarsıntıya uğrayan içerik üreticiler, bu görünürlük yarışında çoğu zaman hikayelere sığındı. Ancak bu yeni özellik, Hikayeleri de güvenilir bir kale olmaktan çıkarıyor. Zira 3. hikayeden sonra yapılan hikaye paylaşımları diğerlerine göre daha düşük görüntülenme sayılarına sahip olabilir.
Öte yandan bu yeni özelliğe kullanıcı deneyimi açısından yaklaşacak olursak, kullanıcıların hali hazırda izlemek istemediği hikayeleri atladığını söyleyebiliriz. Bu bağlamda, kullanıcı gözünde aşırı paylaşım olarak konumlanan içerikler, içerik üreticilerin etkileşim oranını da düşürmekteydi.
Instagram'ın bu özellik ile her iki tarafı da mutlu etmeye çalıştığını söylemek mümkün. Şu an için kısıtlı sayıda kullanıcı ile test edilen özelliğin, tüm kullanıcılara ne zaman açılacağı henüz bilinmiyor.
Geçtiğimiz hafta içerik üreticileri desteklemek için NFT desteğini test etmeye başlayan Instagram, geçtiğimiz yıldan bu yana içerik üreticileri merkeze aldığı özelliklere odaklandı. Yine de Hikaye sayılarının kısıtlanması, içerik üreticileri ve markaları reklam kampanyaları düzenlemeye teşvik edebilir. Instagram'da reklam kampanyalarınızı başlatmadan önce işletmeler için Meta reklam rehberi yazımızı incelemenizde fayda var.
Kaynak : Webrazzi