T
Tuğçe İçözü
Misafir
Geçtiğimiz günlerde Instagram'ın sosyal meselelerin desteklenmesi için hashtaglere yeni özellikler eklediğini sizlere aktarmıştık. Şirket, Twitter hesabından paylaştığı bir duyuru ile Hashtag sayfasından "En Yeni" sekmesini kaldırmayı test ettiğini açıkladı.
Şu anda bir hashtage dokunarak hashtag sayfasına gittiğinizde "Başlıca", "En Yeni" ve "Reels" sekmeleri karşınıza çıkıyor. Instagram "En Yeni" sekmesini aradan kaldırarak, "Başlıca" ve "Reels" sekmelerini başbaşa bırakmayı planlıyor.
Yalnızca kısıtlı kullanıcıya açık olan bu yenilik, şirketin platformunda TikTok klonu Reels'i öne çıkarmak için attığı adımlardan biri. Hatırlarsanız, Adam Mosseri Instagram'ın 2022 hedeflerini açıklarken platformun video odağını ikiye katlayacağını dile getirmişti.
O dönemde Mosseri'nin video odağını açıklarken "Biz artık bir fotoğraf paylaşım uygulaması değiliz." demesi de dikkat çekmişti. Mosseri ürün geliştirme süreçleri ile ilgili başka bir açıklamasında ise "TikTok ve YouTube devler" diyerek "sandığınızdan daha zayıfız" ifadesini kullanmıştı.
2025'e kadar 1 trilyon dolar seviyesini geçeceği düşünülen sosyal medya alışverişinin son dönemlerde en çok konuşulan mecrasının TikTok olduğunu düşünürsek Mosseri hiç de haksız değil. Bu noktada eklediği özelliklerle kendini sosyal ticaretin merkezi haline getiren Instagram'ın, bu yeni adımla TikTok ile rekabetinde güç kazanmaya çalıştığı açık.
Kaynak : Webrazzi
Şu anda bir hashtage dokunarak hashtag sayfasına gittiğinizde "Başlıca", "En Yeni" ve "Reels" sekmeleri karşınıza çıkıyor. Instagram "En Yeni" sekmesini aradan kaldırarak, "Başlıca" ve "Reels" sekmelerini başbaşa bırakmayı planlıyor.
For a small group, we’re testing more recent and timely content in ‘Top’ and ‘Reels’ tabs in hashtags, and removing the ‘Recent’ tab. We want to see if this helps people connect with more interesting and relevant content on hashtags, while also keeping them across what’s current. pic.twitter.com/nLb6BiFRws
— Instagram Comms (@InstagramComms) April 19, 2022
"En yeni" sekmesi neden kalkıyor?
Yalnızca kısıtlı kullanıcıya açık olan bu yenilik, şirketin platformunda TikTok klonu Reels'i öne çıkarmak için attığı adımlardan biri. Hatırlarsanız, Adam Mosseri Instagram'ın 2022 hedeflerini açıklarken platformun video odağını ikiye katlayacağını dile getirmişti.
O dönemde Mosseri'nin video odağını açıklarken "Biz artık bir fotoğraf paylaşım uygulaması değiliz." demesi de dikkat çekmişti. Mosseri ürün geliştirme süreçleri ile ilgili başka bir açıklamasında ise "TikTok ve YouTube devler" diyerek "sandığınızdan daha zayıfız" ifadesini kullanmıştı.
2025'e kadar 1 trilyon dolar seviyesini geçeceği düşünülen sosyal medya alışverişinin son dönemlerde en çok konuşulan mecrasının TikTok olduğunu düşünürsek Mosseri hiç de haksız değil. Bu noktada eklediği özelliklerle kendini sosyal ticaretin merkezi haline getiren Instagram'ın, bu yeni adımla TikTok ile rekabetinde güç kazanmaya çalıştığı açık.
Kaynak : Webrazzi